Problemer med bakbrems etter klosseskift.
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Da jeg lufta bremsene så jeg at klossene bak var nokså slitte. Fikk nye i dag og tenkte å skifte i en fei. Så superenkelt ut i manualen.
I følge boka var det bare å skru ut to skruer, løfte kaliperen og bytte. Presto!
Men et eller annet hadde hengt seg opp. Stempelet var langt ute, så jeg tenkte kanskje det var grunnen. Løsna lufteskrue, hjalp ikke. Løsna bremseslange. Hjalp ikke. Kakka litt, og vrikka litt, ingen ting hjalp. Tok til slutt av hjulet, løsna hele bremseriggen og da løsna det. Trolig indre kloss som lå i klem.
I hvert fall, glad og fornøyd satte jeg inn nye klosser og skrudde leamikken sammen igjen. På med hjulet, alt så bra ut, så da tenkte jeg det var tryggest å lufte på nytt siden jeg hadde åpna og lukke både det ene og det andre.
Og nå kommer endelig poenget; jeg får ikke til å lufte. Pedalen lar seg nesten ikke presse ned, og det er ikke tegn til trykk ut av nippelen. Klossene beveger seg heller ikke mot skiva. Stempelet har ikke hengt seg, det beveger seg fint, det har jeg sjekka. Men det beveger seg bare når jeg fysisk presser på det, ikke ved press på pedalen. Mao, bakbremsen virker ikke. Det kjennes ut som en “propp” i systemet.
Hva er grunnen? Noen som veit?
I følge boka var det bare å skru ut to skruer, løfte kaliperen og bytte. Presto!
Men et eller annet hadde hengt seg opp. Stempelet var langt ute, så jeg tenkte kanskje det var grunnen. Løsna lufteskrue, hjalp ikke. Løsna bremseslange. Hjalp ikke. Kakka litt, og vrikka litt, ingen ting hjalp. Tok til slutt av hjulet, løsna hele bremseriggen og da løsna det. Trolig indre kloss som lå i klem.
I hvert fall, glad og fornøyd satte jeg inn nye klosser og skrudde leamikken sammen igjen. På med hjulet, alt så bra ut, så da tenkte jeg det var tryggest å lufte på nytt siden jeg hadde åpna og lukke både det ene og det andre.
Og nå kommer endelig poenget; jeg får ikke til å lufte. Pedalen lar seg nesten ikke presse ned, og det er ikke tegn til trykk ut av nippelen. Klossene beveger seg heller ikke mot skiva. Stempelet har ikke hengt seg, det beveger seg fint, det har jeg sjekka. Men det beveger seg bare når jeg fysisk presser på det, ikke ved press på pedalen. Mao, bakbremsen virker ikke. Det kjennes ut som en “propp” i systemet.
Hva er grunnen? Noen som veit?
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Hvis du har ute stempelet ville jeg tatt en titt inn i sylinderen og pusset der også hvis det er rust / irr ...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av dypen den 13 okt 2021, 20:23, redigert 1 gang totalt.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Kan det være en luftpropp som jeg ikke blir kvitt uten f eks vakum? Alt har virka helt fint til nå.
Edit: skal demontere og rense også.
Edit: skal demontere og rense også.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Luftbobler i oljen vil gi en svampete følelse når du bremser fordi luft kan komprimeres, olje ikke.niko skrev:Kan det være en luftpropp som jeg ikke blir kvitt uten f eks vakum? Alt har virka helt fint til nå.
Edit: skal demontere og rense også.
Jeg tror det er bevegelse i kalipperen eller bremsestempel som er treg/henger.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Skruer og stempel er tatt ut og reingjort med bremserens. Ser helt kurant ut og stempelet glei greit på plass. Litt motstand skal det vel ha?
Men det hjalp ikke gitt. Jeg tror fortsatt det er en propp. Dersom jeg pumper uten kaliperen montert, og bremseslangen åpen, så er pedalen like treig, og det er så vidt det pipler litt bremsevæske ut av hullet i slangen. Der bør det vel være en del trykk?
Men det hjalp ikke gitt. Jeg tror fortsatt det er en propp. Dersom jeg pumper uten kaliperen montert, og bremseslangen åpen, så er pedalen like treig, og det er så vidt det pipler litt bremsevæske ut av hullet i slangen. Der bør det vel være en del trykk?
-
- Innlegg: 506
- Registrert: 28 feb 2021, 12:45
- Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Har du abs på sykkelen?
If you gonna be dumb you gotta be tough
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Ja. Kanskje det skaper trøbbel?
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Hvis du har ABS må du følge anvisning ved lufting, tipper du må ha tenning på …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
niko skrev: 13 okt 2021, 14:10 Da jeg lufta bremsene så jeg at klossene bak var nokså slitte. Fikk nye i dag og tenkte å skifte i en fei. Så superenkelt ut i manualen.
I følge boka var det bare å skru ut to skruer, løfte kaliperen og bytte. Presto!
Men et eller annet hadde hengt seg opp. Stempelet var langt ute, så jeg tenkte kanskje det var grunnen. Løsna lufteskrue, hjalp ikke. Løsna bremseslange. Hjalp ikke. Kakka litt, og vrikka litt, ingen ting hjalp. Tok til slutt av hjulet, løsna hele bremseriggen og da løsna det. Trolig indre kloss som lå i klem.
I hvert fall, glad og fornøyd satte jeg inn nye klosser og skrudde leamikken sammen igjen. På med hjulet, alt så bra ut, så da tenkte jeg det var tryggest å lufte på nytt siden jeg hadde åpna og lukke både det ene og det andre.
Og nå kommer endelig poenget; jeg får ikke til å lufte. Pedalen lar seg nesten ikke presse ned, og det er ikke tegn til trykk ut av nippelen. Klossene beveger seg heller ikke mot skiva. Stempelet har ikke hengt seg, det beveger seg fint, det har jeg sjekka. Men det beveger seg bare når jeg fysisk presser på det, ikke ved press på pedalen. Mao, bakbremsen virker ikke. Det kjennes ut som en “propp” i systemet.
Hva er grunnen? Noen som veit?
Ved bytte av slitte bremseklosser må bremsestempel presses inn igjen før du kan få inn nya klosser da det kommer mer og mer ut etterhvert som klossene slites. Hvis du kommer til med flattjern mellom kloss og bremseskive kan du presse stempel inn før du hekter av caliper, hvis ikke kan du bruke stor vannpumpetang evt rørtang når caliper er løs. Vær ops så stempel trykkes rett inn, anlegget må trykke rett på hele stempelflate for å gli lett inn og ikke få skader.niko skrev: 13 okt 2021, 15:49 Kan det være en luftpropp som jeg ikke blir kvitt uten f eks vakum? Alt har virka helt fint til nå.
Edit: skal demontere og rense også.
Vær nøye ved montering slik at alle deler passer og ikke må presses på plass.
Etter at alle deler er montert og alt er dobbelsjekket er det tid for lufting, hvis ikke væskebeholder er full etterfylles denne. Slange og flaske på luftenippel, nå kan du godt åpne luftenippel for å la bremsevæske sige gjennom av seg selv. Forutsetter at væskebeholder er høyere vs bremsecaliper bak. Når det kommer ren væske uten luft kan du starte med å pumpe opp trykk for å få ut all luft samtidig som klosser pumpes ut mot bremseskive og du får en fast fin bremsepedal.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Alt du skriver har jeg fulgt til punkt og prikke, men jeg har ikke prøvd med tenning på. Skal sjekkes, men lufta frambremsene uten tenninga på. Det funka helt fint......dypen skrev: 13 okt 2021, 20:07 Hvis du har ABS må du følge anvisning ved lufting, tipper du må ha tenning på …
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Og så skal jeg gå ut og åpne nippel og la det stå åpent i natt.niko skrev: 13 okt 2021, 20:15Alt du skriver har jeg fulgt til punkt og prikke, men jeg har ikke prøvd med tenning på. Skal sjekkes, men lufta frambremsene uten tenninga på. Det funka helt fint......dypen skrev: 13 okt 2021, 20:07 Hvis du har ABS må du følge anvisning ved lufting, tipper du må ha tenning på …
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Nei du må ikke la den stå åpen uten tilsyn … går du vekk skru igjen nippel.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Står trygt. Lar den stå åpen til jeg legger meg. Skrur igjen før natta.dypen skrev: 13 okt 2021, 20:21 Nei du må ikke la den stå åpen uten tilsyn … går du vekk skru igjen nippel.
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Tok søk på lufting av bremser mc med ABS men det ser ut som det er samme prosedyre som mc uten ABS … kjellv kan kanskje svare på det som har tilgang til manualer for din TDM.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Slettet
Sist redigert av xj6 den 16 mar 2022, 17:48, redigert 1 gang totalt.
BMW R1250GS bestilt
x Yamaha FJR1300 AE 2016
x Yamaha XJ6 Diversion 2013
x Suzuki GSX750ES 1982
x Suzuki GSX750 1977
x Kawasaki KH100
x Yamaha FJR1300 AE 2016
x Yamaha XJ6 Diversion 2013
x Suzuki GSX750ES 1982
x Suzuki GSX750 1977
x Kawasaki KH100
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Godt tips! Viktig å sjekke alt som kan påvirke … så nye friske øyne blir aldri feil :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Takker for alle innspill! Pedalen har vært helt fin og klossene var ikke utslitt bare passe slitne. Men skjønner ikke hvorfor pedalen er like treig både med og uten kaliper på. Det er derfor jeg tenker "propp". Underlige greier. Men ser på google at andre har hatt samme problem men ingen gode løsninger.
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1691
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Manual fra 2009, men kan kanskje være til hjelp om det er samme versjon av bremsene.
Se fra 6-22 og utover.
https://www.libble.eu/yamaha-tdm-900/on ... al-544131/
Se fra 6-22 og utover.
https://www.libble.eu/yamaha-tdm-900/on ... al-544131/
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
15år gammel bremseslange-mulig skader/løse deler inni?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Takker!Gammelsmurfen skrev: 13 okt 2021, 21:43 Manual fra 2009, men kan kanskje være til hjelp om det er samme versjon av bremsene.
Se fra 6-22 og utover.
https://www.libble.eu/yamaha-tdm-900/on ... al-544131/
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Du sier noe. Skal sjekkes/byttes.
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Ja som mekkern sier, bremseslanger kan være problemet når de blir gamle …
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Domino
- Innlegg: 1196
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Tiger 800
- Bosted: Troms
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Og da er det vel like greit å bytte til stålomspunne slanger.
- niko
- Innlegg: 1149
- Registrert: 03 sep 2017, 00:00
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
- Bosted: Oslo
Re: Problemer med bakbrems etter klosseskift.
Framme ja, men kanskje ikke bak. Men tenker å prøve litt annet først. F eks lufting bakfra. Høres bedre ut på engelsk. Reverse bleeding :-).