erik m skrev: )
- i så har du jo innerisolert både vegger og tak.
Men FØR du setter i gang finn en grei fyr hos SVV som kan gi råd underveis og som du veit er der når du skal godkjenne bygget. Du får hvite skilt og må huske å informere forsikringsselskapet. Er det noe du lurer på ellers skal jeg svare etter fattig evne!]
015.JPG
Begynner med Takk.
Har så smått begynt å forme en plan.
Og planen bygger på egne ferdigheter og hva som må komme først..
1. Er å sikre meg bilen som gjør tanken mulig.
2. Innrede et lasterom for sykkel mc og el-tråsykkel.
Første pri, er sikring av begge sykler og oppkjøringsrampe. Der må jeg finne ut hvor lang denne må være, når dørken er 50 cm høy.
Rampa blir laget i alu firkantrør og strekkmetall( alu) .
Så til selve lasterommet for sykkel, det er jo alltid en risk for søl , så planen er å bygge en trunk av PE plast, som blir helsveist.
Dette høres vanskelig og dyrt ut for de fleste, men har tilgang på plater og verktøy (ekstruder).
Da kommer vi på en delplan for å spare plass, pottipottien og dusj blir der bak... da er både det våte og lukta vekke fra oppholdet.
Og nå må man ha i mente at bilen blir spisset mot at jeg sitter på sykkel det meste av dagen.. lasterommet er nesten tomt., så det kan brukes til morgen og kveldstid av det grønne kaliberet.
Og siden det er dusj der bak, legges det opp til slange for vask av sykkel. ( både ute og inne)
Pan European fordrer at man kan skru litt, så innredning for deler og verktøy må integreres. (Må passe på vekta har 1300 kg å gå på)
Gråvannstank under bilen bli da et must...for ikke å snakke om vanntank. Vannvarmer og trykk pumpe.
Når bakrommet er klart har jeg "bare" delt lasterommet i 2.. innafor varebil enda... bruker litt tid på å finne ut hva som må til i fremre del av innredning, kanskje mye av neste år.
Bruke litt midlertidige løsninger frem mot EU kontroll neste høst... og da ta steget for omreg til bobil...
På sikt koke /vaskemulighet fremme...kjøl og frys...
Solceller på taket, litium batteri der vekta til sier at dem må være.
Har både lyst og ikke lyst på takluke, erkjenner behovet for lufting. Etc.
Så må jeg trekke frem at bilen skal se ut som varebil, vil ikke tiltrekke oppmerksomhet unødig. Fin og rein bil... ute men lite som røper hva som er inni.
Har funnet en bedrift på Helgeland som hugger vogn og bobil...men skulle gjerne funnet noen som var fra Telemark eller langs E6 nordover...
Sånn som tanken er nå så hentes bil etter Olso motorshow.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..