Aktive tråder er vel og bra..
- FredrikE24
- Innlegg: 4732
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Aktive tråder er vel og bra..
....men hvor blir det av de interessante MC-trådene med interessant innhold?
Nok ACER, EU og Covid. Hvordan skal vi snu denne trenden da?
Et forum er ikke verdt mer enn innholdet og bidragsyterne. Jeg kan ikke si at jeg har vært best i klassen der i det siste heller.
Nok ACER, EU og Covid. Hvordan skal vi snu denne trenden da?
Et forum er ikke verdt mer enn innholdet og bidragsyterne. Jeg kan ikke si at jeg har vært best i klassen der i det siste heller.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Aktive tråder er vel og bra..
Er jo en stille tid for MC-turer, treff- og kjøring akkurat nå, da...FredrikE24 skrev: ↑09 des 2021, 20:12 ....men hvor blir det av de interessante MC-trådene med interessant innhold?
Nok ACER, EU og Covid. Hvordan skal vi snu denne trenden da?
Men vi har jo blant flere disse to trådene som det kan være greit å trekke fram:
https://mcsiden.no/viewtopic.php?p=405511#p405511
https://mcsiden.no/viewtopic.php?p=406045#p406045
Og hvis noen holder på med et og annet MC-prosjekt i garasjen så må de gjerne dele framdriften her på forumet :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Aktive tråder er vel og bra..
FredrikE24 skrev: ↑09 des 2021, 20:12 ....men hvor blir det av de interessante MC-trådene med interessant innhold?
Nok ACER, EU og Covid. Hvordan skal vi snu denne trenden da?
Et forum er ikke verdt mer enn innholdet og bidragsyterne. Jeg kan ikke si at jeg har vært best i klassen der i det siste heller.
Enig, forumet heter mcsiden..
Re: Aktive tråder er vel og bra..
Det er vinter
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Aktive tråder er vel og bra..
Men da må altså MC-folket her inne bidra så godt de kan med godt og variert MC-stoff .KawaKjetil skrev: ↑09 des 2021, 20:23FredrikE24 skrev: ↑09 des 2021, 20:12 ....men hvor blir det av de interessante MC-trådene med interessant innhold?
Nok ACER, EU og Covid. Hvordan skal vi snu denne trenden da?
Et forum er ikke verdt mer enn innholdet og bidragsyterne. Jeg kan ikke si at jeg har vært best i klassen der i det siste heller.
Enig, forumet heter mcsiden..
Mye plass til dette her på MCsiden. Gjelder også lagringsplass for bilder, bare så det også er nevnt-
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Aktive tråder er vel og bra..
Bare for å friske opp denne tåden i alle fall. Innholdet i denne posten burde vel gå i en helt annen tråd, men skitt au!
Har bare et personlig høydepunkt for i år. Det var å ta steget inn i roadracing-verdenen :)
Her er meg i 2019 når jeg følte meg tøff på Rudskogen for første gang. Jeg syntes jeg hadde nesten kneskrap på bilde her. Og litt bedre igjen i 2021: (Han bak der i bilde...)
Så ble det kjøpt av dedikert roadracing-sykkel og trening annenhver uke resten av sesongen.
Kom seg til slutt:
Har bare et personlig høydepunkt for i år. Det var å ta steget inn i roadracing-verdenen :)
Her er meg i 2019 når jeg følte meg tøff på Rudskogen for første gang. Jeg syntes jeg hadde nesten kneskrap på bilde her. Og litt bedre igjen i 2021: (Han bak der i bilde...)
Så ble det kjøpt av dedikert roadracing-sykkel og trening annenhver uke resten av sesongen.
Kom seg til slutt:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
Re: Aktive tråder er vel og bra..
Kult, der var det progresjon Da bor du vel nær Rudskogen også.. har selv 60 mil dit I år var alle førerutviklingskurs booket før jeg fikk sukk for meg. Tok en dag på Vålerbanen med førerutvikling.no Var ikke det samme som Rudskogen, rett og slett litt kjedelig og lite fart. Mest fokus på svingkjøring ala kjøreskoleopplæring.
Har nå fast seanse i kalenderen å sjekke ledige banedager på Rudskogen. Håper jeg ikke glipper i år. Og så er Motorcenter Norway i Sokndal kommet litt nærmere heimen, så satser på at det dukker opp noe der.
Det er en god følelse å kjøre hjem fra banedag og kjenne på at man er litt mettet. Det er en god dag
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6970
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
Re: Aktive tråder er vel og bra..
Ja slik er det med et interessefelt som har sesongvariasjoner. Det er lavsesong for det meste som har med MC å gjøre akkurat nå, i alle fall for de fleste. Noen drypp er det av og til da, men ikke så mye. Men det er godt at forumet tillater tråder der det kan diskuteres andre ting vi er opptatt av også, selv om temaene er langt på siden av alt som har med motorsykler å gjøre. Det holder liv i forumet også i PMS perioden
For meg har sesongen 2022 allerede startet. Men det er jo fordi jeg jobber hos en forhandler. Nå legges grunnlaget for neste sesong, nå er det vi skal vurdere modeller, farger og legge bestillinger for å fylle butikken til våren. Opplæring på nye modeller er det også en del av.
I morgen mottar vi nye YZF-R7, og jeg får sett den for første gang. Den rakk det akkurat til lansering på lørdag. Det skal bli spennende, det gir mulighet for 2022-sesongens første arrangement. Det blir også spennende å se hvor mange som kommer midt i førjulsstria. Det blir selvfølgelig også spennende å se hvordan denne litt spesielle modellen blir mottatt i markedet. For de som ikke har satt seg inn i hva dette er, så er det altså bygget en R-sykkel rundt CP2 motoren som står i MT-07. Rett og slett et forsøk på å sparke liv i er døende marked. Yamaha har her bygget en sykkel som har fått strålende tilbakemeldinger fra motorpressen som fikk testet den i Spania for noen uker siden. Chassiset skal har gode nok egenskaper til å kunne plassere den i Supersportklassen, men med en motor som ikke har ekstreme prestasjoner. CP2 motoren med sin lineære effektkurve gjør at denne sykkelen på rundt 180 kg blir både frisk og morsom å lære seg racing med, og til en fornuftig pris. Altså er den tenkt som en innstegsmodell for nye førere som kan gi lyst til å prøve seg på banekjøring, men også skal være morsom på svingete landeveier. Men den er altså ikke tenkt å erstatte R6 på noen måte. For de som satser på racing blir R6 fortsatt neste trinn i trappa. R7 kommer også i A2 utgave.
For meg har sesongen 2022 allerede startet. Men det er jo fordi jeg jobber hos en forhandler. Nå legges grunnlaget for neste sesong, nå er det vi skal vurdere modeller, farger og legge bestillinger for å fylle butikken til våren. Opplæring på nye modeller er det også en del av.
I morgen mottar vi nye YZF-R7, og jeg får sett den for første gang. Den rakk det akkurat til lansering på lørdag. Det skal bli spennende, det gir mulighet for 2022-sesongens første arrangement. Det blir også spennende å se hvor mange som kommer midt i førjulsstria. Det blir selvfølgelig også spennende å se hvordan denne litt spesielle modellen blir mottatt i markedet. For de som ikke har satt seg inn i hva dette er, så er det altså bygget en R-sykkel rundt CP2 motoren som står i MT-07. Rett og slett et forsøk på å sparke liv i er døende marked. Yamaha har her bygget en sykkel som har fått strålende tilbakemeldinger fra motorpressen som fikk testet den i Spania for noen uker siden. Chassiset skal har gode nok egenskaper til å kunne plassere den i Supersportklassen, men med en motor som ikke har ekstreme prestasjoner. CP2 motoren med sin lineære effektkurve gjør at denne sykkelen på rundt 180 kg blir både frisk og morsom å lære seg racing med, og til en fornuftig pris. Altså er den tenkt som en innstegsmodell for nye førere som kan gi lyst til å prøve seg på banekjøring, men også skal være morsom på svingete landeveier. Men den er altså ikke tenkt å erstatte R6 på noen måte. For de som satser på racing blir R6 fortsatt neste trinn i trappa. R7 kommer også i A2 utgave.
- Bjerknez
- Innlegg: 23039
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Aktive tråder er vel og bra..
Helt enig med kjellv
Re: Aktive tråder er vel og bra..
Stiller du opp med et par R7 demosykler i Malmedalen?kjellv skrev: ↑09 des 2021, 23:04 Ja slik er det med et interessefelt som har sesongvariasjoner. Det er lavsesong for det meste som har med MC å gjøre akkurat nå, i alle fall for de fleste. Noen drypp er det av og til da, men ikke så mye. Men det er godt at forumet tillater tråder der det kan diskuteres andre ting vi er opptatt av også, selv om temaene er langt på siden av alt som har med motorsykler å gjøre. Det holder liv i forumet også i PMS perioden
For meg har sesongen 2022 allerede startet. Men det er jo fordi jeg jobber hos en forhandler. Nå legges grunnlaget for neste sesong, nå er det vi skal vurdere modeller, farger og legge bestillinger for å fylle butikken til våren. Opplæring på nye modeller er det også en del av.
I morgen mottar vi nye YZF-R7, og jeg får sett den for første gang. Den rakk det akkurat til lansering på lørdag. Det skal bli spennende, det gir mulighet for 2022-sesongens første arrangement. Det blir også spennende å se hvor mange som kommer midt i førjulsstria. Det blir selvfølgelig også spennende å se hvordan denne litt spesielle modellen blir mottatt i markedet. For de som ikke har satt seg inn i hva dette er, så er det altså bygget en R-sykkel rundt CP2 motoren som står i MT-07. Rett og slett et forsøk på å sparke liv i er døende marked. Yamaha har her bygget en sykkel som har fått strålende tilbakemeldinger fra motorpressen som fikk testet den i Spania for noen uker siden. Chassiset skal har gode nok egenskaper til å kunne plassere den i Supersportklassen, men med en motor som ikke har ekstreme prestasjoner. CP2 motoren med sin lineære effektkurve gjør at denne sykkelen på rundt 180 kg blir både frisk og morsom å lære seg racing med, og til en fornuftig pris. Altså er den tenkt som en innstegsmodell for nye førere som kan gi lyst til å prøve seg på banekjøring, men også skal være morsom på svingete landeveier. Men den er altså ikke tenkt å erstatte R6 på noen måte. For de som satser på racing blir R6 fortsatt neste trinn i trappa. R7 kommer også i A2 utgave.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
Re: Aktive tråder er vel og bra..
Bor 9 timer unna... Treningen foregår på en gokartbane i Molde som @kjellv og NAF bruker å ha rustløsere på.KawaKjetil skrev: ↑09 des 2021, 21:34Kult, der var det progresjon Da bor du vel nær Rudskogen også.. har selv 60 mil dit I år var alle førerutviklingskurs booket før jeg fikk sukk for meg. Tok en dag på Vålerbanen med førerutvikling.no Var ikke det samme som Rudskogen, rett og slett litt kjedelig og lite fart. Mest fokus på svingkjøring ala kjøreskoleopplæring.
Har nå fast seanse i kalenderen å sjekke ledige banedager på Rudskogen. Håper jeg ikke glipper i år. Og så er Motorcenter Norway i Sokndal kommet litt nærmere heimen, så satser på at det dukker opp noe der.
Det er en god følelse å kjøre hjem fra banedag og kjenne på at man er litt mettet. Det er en god dag
En vanlig søndag i sesongen.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Aktive tråder er vel og bra..
Takk til kjellv for oppklaring ang R7. Må innrømme at jeg, og mange innenfor racing, har stusset på denne sykkelen. Godt å høre at R6 består. Jeg kan godt tenke med en ny bane-R6:-)
Dette med aktive tråder:
Moderator(er)/ledere her inne inviterer jo svært aktivt til diskusjoner off topic. Det tar jeg som et signal om at slike debatter er ønskelig, og jeg synes da at det er bedre med engasjement (selv om det er off topic), enn at forumet fylles med blogger og andre tema-tråder som er både off topic og som ikke engasjerer.
Tråden "Tankevekkende tekster - artikler...." fra AJ er et tydelig eksempel på invitasjon til engasjement rundt ikke-mc-relaterte temaer. Det finnes jo også faktisk en egen off-topic-tråd her inne.....
Jeg er enig med Fredrik her. God oppfordring at det inviteres mer til on-topic temaer, fra oss alle, selv om MC-livet på veien er en smule hemmet for tiden. Det er jo interessant hva som foregår i garasjer, man-caves og kjellere også....:-)
AJ; hva med en ganske ren bildetråd for vinterlagring, vintermekk og PMS?
Dette med aktive tråder:
Moderator(er)/ledere her inne inviterer jo svært aktivt til diskusjoner off topic. Det tar jeg som et signal om at slike debatter er ønskelig, og jeg synes da at det er bedre med engasjement (selv om det er off topic), enn at forumet fylles med blogger og andre tema-tråder som er både off topic og som ikke engasjerer.
Tråden "Tankevekkende tekster - artikler...." fra AJ er et tydelig eksempel på invitasjon til engasjement rundt ikke-mc-relaterte temaer. Det finnes jo også faktisk en egen off-topic-tråd her inne.....
Jeg er enig med Fredrik her. God oppfordring at det inviteres mer til on-topic temaer, fra oss alle, selv om MC-livet på veien er en smule hemmet for tiden. Det er jo interessant hva som foregår i garasjer, man-caves og kjellere også....:-)
AJ; hva med en ganske ren bildetråd for vinterlagring, vintermekk og PMS?
Re: Aktive tråder er vel og bra..
Ser veldig kjekt ut!! I Vestland tror jeg knapt noe slikt finnes dessverre.