Jeg har også lest noen brosjyrer for denne typer turer USA på tvers. Jeg har også fått spørsmål fra et vennepar om å bli med sammen med dem nå til høsten. Men nei. Det har aldri frista meg nok til at jeg synes det er verd summen det koster. Kanskje mest fordi det er en overplanlagt tur, og jeg har ikke deltatt i planleggingen. Det passer meg dårlig. Men samtidig frister det lite med flotte snorrette highways i ulidelig varme.Bjerknez skrev: 23 feb 2022, 15:4666 mil delt på 19 dager = 34 mil i snitt pr. dag. Det synes jeg er innafor :)rolf-arne skrev: 23 feb 2022, 10:20På vår tur er dagsetappene fra de første lille på 212 km og inklusiv denne 4 etapper på rundt 20 mil (norske) resterend 14 etapper er mellom 34 og 55 mil og der er en hviledag i New Orleans.. og med å sitte på sykkel hver eneste dag i 18 dager synes jeg det er en fin miks , vi er jo på tur for å oppleve sørstatene på MC.Bjerknez skrev: 23 feb 2022, 02:49 Jeg sto på nippet til å bestille meg en slik tur via Jourides for ett par år siden, men jeg slo det fra meg når jeg leste hvordan turen var lagt opp. Jeg vet ikke hvordan dere kommer til å gjøre det, men der sto det at dagsetappene pr kjøregruppe var på rundt 10 mil. Det sier meg at veldig mye av tiden blir brukt på stopp og severdighter og mange av stoppene er nok på steder hvor turarrangøren har en avtale. Alle skal tjene penger etc.
10 mil pr. Dag synes jeg rett og slett blir for lite. Alt for mye stopp og dødtid spør du meg.
Får kjørt noen av de spesielle MC- strekk som er på vår vei - nåja det legges inn et par omveier for å få det med.
660 mil 19 dager er ikke mye, om man ser det i sammeligning til mine 580 mil på 5-6 dager ifjor - men da handlet det stort sett om å komme seg hjem...
Snakka en del med eierne og guide på turen om opplegg og bedriften - og har fått en god følelse for at dem gjør ting på den "Norsk-Amerikanske" måten , eller på en annen måte Norsk tur - tilpasset USA.
Håper på det beste. Takler det meste.
Men det skal bli spennende å motta turreferat fra både rolf-arne og mitt vennepar. Kanskje jeg endrer mening etterpå