Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22930
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Begynner stadig og lære sykkelen og kjenne og det er intet negativt og bemerke så langt når det kommer til kjøreglede vertfall, den saken er biff :twothumbs:

Dette må være den mest anvendelige motoren jeg noensinne har kjørt. Bortsett fra når jeg kjører i gang fra stillestående så kan jeg kjøre rundt på 4. giret uten problemer. Helt ned til 1000rpm drar den klokkerent og helt uanstrengt. Fra rundt 35km/t som er den omtrentelige tomgangshastigheten i 4. gir så er dte bare å gi gass. Helt fantastiskt! :twothumbs:

Jeg har sett en del videoer på Youtube hvor folk tyner denne til rødgrensen på turtallsnåla. Dette er så absolutt ikke noe must for å ha det gøy på denne sykkelen. Ved 4.000rpm har man alt momentet man trenger.

En slik motor har jeg aldri opplevd på en sykkel tidligere. Husker jeg kjørte en 1290 SuperDuke R (uten direkte sammenligning forøvrig) og denne ristet som en gal når den ikke fikk turtall nok. Det samme gjaldt den første cruiseren jeg hadde. Den leverte de rareste lyder man kunne tenke seg når den ikke fikk nok turtall og vibrasjonene kunne nok føles helt til Tel Aviv.

Man merker jo ganske tydelig at dette er en "voksen" sykkel. Med det så mener jeg at den trolig er overlegen det meste når det kommer til kjøreglede. Vertfall av alt jeg har kjørt og eid så langt.

- Den har en fantastisk motor
- Det er en meget flott "posør"/tursykkel som ser bra ut med orginale sidevesker.
- Lyden er "voksen" og kultivert.
- Den har varmeholker som kan justeres i fire trinn
- Den har cruise control
- Man kan lage egendefinerte kjøremoduser
- Den har knallgode lys forran!!! Like gode lys som en hvilket som helst bil.
- Den har hele to 12V uttak. Ett rett under vindskermen og en under salen.
- Den nøkkelfrie tenningen fungerer som bare det etter at jeg byttet batteri. Så lenge dette systemet funker, så kommer jeg aldri til å glemme nøklene i tenningslåsen igjen :)
- Triumph har hele 5 års fabrikkgaranti!
- Den er like god og kjøre som en cruiser, men minst like spennende som en S1000R når man vrir på rulla.
- Den har mange fiffige og påkostede detaljer som feks. utfellbare fotpegs for passasjer og en meget oppegående festeannordning for sidevesker som kan fjernes med orginalnøkkelen veldig enkelt.
- Ikke så ille pris på forsikringen. (6.700 kr. i året)
- Service intervallene er hver 15000km. eller en gang i året.
- Veldig fin pris på den jeg kjøpte. 329.000 kroner for 2022 modellen og da fikk jeg 12V uttak, sidevesker ferdig montert, tankveske og førstegangsservice med i prisen. Sykkelen hadde kun gått 1000km. ved overtakelse.

Ny så koster GT versjonen 360.000 kroner. Sideveskene og tankveske med sidevesker ferdig montert koster i følge graarud 16.000 kroner + ca. 2.000 for tankvesken. Så vi snakker nesten 380.000 kroner.

Denne sykkelen kunne jeg trolig solgt i dag med fortjeneste med sidevesker.

Av det som jeg IKKE er like imponert over så kan jeg liste følgende:

- Eksosen på høyresiden (den nærmest meg) blir veldig varm og denne må man være obs på. Ikke noe problem når man vet om det og ikke noe problem når man kjører til vanlig. Men man kan komme borti denne delen når man feks. flytter sykkelen rundt når man sitter på sykkelen. men altså ikke noe problem når man vet om det.

Det er det eneste negative jeg har funnet så langt og da mener jeg selv at jeg har gravd ganske dypt :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22930
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Tok Rocket'en på jobb i går. Man kjenner man våkner etter en kort men frisk tur klokken 05:00 på morgenen :)
IMG_0897.JPG
IMG_0896.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Roargutten »

Bjerknez skrev: 23 mar 2022, 05:21 Tok Rocket'en på jobb i går. Man kjenner man våkner etter en kort men frisk tur klokken 05:00 på morgenen :)

IMG_0897.JPG

IMG_0896.JPG
Venter selv på å kunne kjøre til jobb, men her er det en del vann som smelter på dagtid og renner over veiene. Og med påfølgende kuldegrader om natten er det for høy risiko enda på øvre Romerike.

Kjenner det klør voldsomt i gasshånda nå.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22930
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Roargutten skrev: 23 mar 2022, 06:48
Bjerknez skrev: 23 mar 2022, 05:21 Tok Rocket'en på jobb i går. Man kjenner man våkner etter en kort men frisk tur klokken 05:00 på morgenen :)

IMG_0897.JPG

IMG_0896.JPG
Venter selv på å kunne kjøre til jobb, men her er det en del vann som smelter på dagtid og renner over veiene. Og med påfølgende kuldegrader om natten er det for høy risiko enda på øvre Romerike.

Kjenner det klør voldsomt i gasshånda nå.
Ja, jeg kjører ikke hver dag. men vi har vært heldige her i Fredrikstad med veldig lite nedbør i det siste og veiene er tørre (men kalde). men det kan være fare for tåke om natten og da kan det bli glatt så da kjører jeg ikke. Jeg avveier litt dag for dag hva jeg gjør :)

En ting er sikkert. Jeg lengter etter varmere vær som gjør at jeg kan kjøre lenger uten å få vondt av kulda. Joda, jeg kan bare kle på meg, men jeg har nok blitt litt "soft" med årene.

SIttestillingen på Rocket GT er vertfall innertier for min del. Jeg kommer nok til å klare langt lenger turer nå uten stopp. Men hvis bensinforbruket er 0.8 på langkjøring (noe jeg ikke tror det er) så må jeg uansett stoppe hver srøye 20 mil for å fylle tanken. Jeg tipper 0.6 er lett og komme ned i på langkjøring med Rocket'en og da snakker vi rundt 25 mil mellom fyllingene og det er helt innafor. :)

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Roargutten »

[/quote]
Ja, jeg kjører ikke hver dag. men vi har vært heldige her i Fredrikstad med veldig lite nedbør i det siste og veiene er tørre (men kalde). men det kan være fare for tåke om natten og da kan det bli glatt så da kjører jeg ikke. Jeg avveier litt dag for dag hva jeg gjør :)

En ting er sikkert. Jeg lengter etter varmere vær som gjør at jeg kan kjøre lenger uten å få vondt av kulda. Joda, jeg kan bare kle på meg, men jeg har nok blitt litt "soft" med årene.

SIttestillingen på Rocket GT er vertfall innertier for min del. Jeg kommer nok til å klare langt lenger turer nå uten stopp. Men hvis bensinforbruket er 0.8 på langkjøring (noe jeg ikke tror det er) så må jeg uansett stoppe hver srøye 20 mil for å fylle tanken. Jeg tipper 0.6 er lett og komme ned i på langkjøring med Rocket'en og da snakker vi rundt 25 mil mellom fyllingene og det er helt innafor. :)
[/quote]

Man ser jo ofte at forbruket blir litt lavere ved litt lengre turer, selvsagt avhengig av hvor mye gladgassing det innebærer :crazy:

Veiene er tørre her også, men som sagt for mye smeltevann som fryser på om natten der det renner over veien enda. Men reduseres raskt nå med snø/is i veikantene.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22930
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Jeg kjører alltid aktpågivende og varsomt, så bensinforbruket går nok ned skal du se :knegg

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Roargutten »

Bjerknez skrev: 23 mar 2022, 07:30 Jeg kjører alltid aktpågivende og varsomt, så bensinforbruket går nok ned skal du se :knegg
:lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22930
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Som jeg sa til modern i går når jeg kom hjem etter en liten kjøretur etter jobb med Rocket'en:

Modern: I stad hørte jeg noen som svinkjørte borte på veien! Var ikke deg vel?

MEG: Nei.... ;)

popeye
Innlegg: 47
Registrert: 03 mar 2017, 10:16
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200 GT Explorer - 2024

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av popeye »

Bjerknez: Ble Rocket'en levert med bluetooth-modulen?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22930
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Det er jeg usikker på… kan sjekke etterpå. Men tviler på det kanskje siden han ikke nevnte det?

Uansett ikke noe jeg har behov for :)

popeye
Innlegg: 47
Registrert: 03 mar 2017, 10:16
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200 GT Explorer - 2024

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av popeye »

Bjerknez skrev: 23 mar 2022, 10:36 Det er jeg usikker på… kan sjekke etterpå. Men tviler på det kanskje siden han ikke nevnte det?

Uansett ikke noe jeg har behov for :)
Da har du det mest trolig ikke. Om behovet er der er jeg ikke i tvil om.... du hadde vel i utgangspunktet ikke behov for en Rocket 3 heller...?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22930
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

popeye skrev: 23 mar 2022, 11:35
Bjerknez skrev: 23 mar 2022, 10:36 Det er jeg usikker på… kan sjekke etterpå. Men tviler på det kanskje siden han ikke nevnte det?

Uansett ikke noe jeg har behov for :)
Da har du det mest trolig ikke. Om behovet er der er jeg ikke i tvil om.... du hadde vel i utgangspunktet ikke behov for en Rocket 3 heller...?
Haha, nei, men jeg MÅTTE ha en sykkel og da kjøper jeg jo like gjerne en sykkel som er tilgjengelig som jeg har lyst på :)

Jeg har Cardo Packtalk Black som jeg bruker til musikk og den er talestyrt. Mobilen gjemmer jeg langt bort når jeg kjører. Så nei, det er ikke noe jeg føler jeg trenger :) Men har jeg det så er det jo greit, men det blir nok ikke brukt :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22930
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Glemte hel dette, men har sjekket og kan ikke helt se at jeg finner noe med Bluetooth i displayet under innstillinger. Men jeg har ikke lest manualen bare så de ter sagt :)

Dette er uansett helt uvesentlig for min del. jeg kommer ikke til å bruke det uansett.

Når jeg er på tur så orker jeg ikke å ha koblet til noe mobiltelefon eller høre varsler hver gang jeg får en reklamemail eller bestemor sender en snapp etc. Når jeg kjører sykkel så skal det være ro og det eneste jeg vil høre er lyden av sykkelen :)

Jeg KAN strekke meg til å sette på musikk via Cardo PackTalk Black hvis jeg kjører lengre turer, men det er ytterst sjeldent det også.

popeye
Innlegg: 47
Registrert: 03 mar 2017, 10:16
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200 GT Explorer - 2024

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av popeye »

Bjerknez skrev: 25 mar 2022, 05:33 Glemte hel dette, men har sjekket og kan ikke helt se at jeg finner noe med Bluetooth i displayet under innstillinger. Men jeg har ikke lest manualen bare så de ter sagt :)

Dette er uansett helt uvesentlig for min del. jeg kommer ikke til å bruke det uansett.

Når jeg er på tur så orker jeg ikke å ha koblet til noe mobiltelefon eller høre varsler hver gang jeg får en reklamemail eller bestemor sender en snapp etc. Når jeg kjører sykkel så skal det være ro og det eneste jeg vil høre er lyden av sykkelen :)

Jeg KAN strekke meg til å sette på musikk via Cardo PackTalk Black hvis jeg kjører lengre turer, men det er ytterst sjeldent det også.
Finner du det ikke, har du det ikke. 3 lapper i enhet og festemateriell + installasjon og softwareoppgradering når du tar førstegangsservice så er du i boks. :D
Andrehåndsverdien dropper dramatisk om dette mangler på en sykkel som ellers har alt... :roll

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22930
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez - Triumph Rocket III GT

Legg inn av Bjerknez »

Haha, jeg tror nok jeg skal klare å leve med det verditapet :lol

Svar