Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
-
- Innlegg: 869
- Registrert: 11 apr 2010, 19:42
- Motorsykkelen din: Ducati V4 S 2025
- Bosted: Vestfold
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Fikk idag et greit tilbud på ROADTEC Z8 INTERACT. Noen som har erfaring med disse dekkene ? Fikk jo tips her tidligere om disse ,men ser at de er laget en stund. Er det flere/nyere utgaver av dem ?
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 39972km på 4 sesonger.
2025 Ducati Multistrada V4S
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Hvordan vurderer du «godt tilbud» ?
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- FredrikE24
- Innlegg: 5036
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Bare å kjøpe, er ikke noe å lure på om tilbudet er bra.Solo-rider skrev: 12 okt 2021, 10:13 Fikk idag et greit tilbud på ROADTEC Z8 INTERACT. Noen som har erfaring med disse dekkene ? Fikk jo tips her tidligere om disse ,men ser at de er laget en stund. Er det flere/nyere utgaver av dem ?
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
bruker litt "grovere" dekk på xl600`ren..
ikke spesielt bra på asfalt kan man si men på grusveier og værre...
svinger ikke spesielt godt på grus før du gir gass men DA er det julaften..
ikke spesielt bra på asfalt kan man si men på grusveier og værre...

svinger ikke spesielt godt på grus før du gir gass men DA er det julaften..

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Punktering er ikke ofte du opplever i dag og har du med ett pluggesett for dekk kommer du veldig langt. Mousse i dekk er ikke nytt men tror ikke jeg har sett det til mc tidligere og sikkert mer enn dyrt nok …
https://www.advpulse.com/adv-news/risem ... ure-bikes/
https://www.advpulse.com/adv-news/risem ... ure-bikes/
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Noen her som vet om det går greit sånn uten videre å skifte fra dekk med slange til tubeless? Jeg har en Honda Dominator hvor fordekket er med slange og bakdekket er uten (tubeless), og nå når jeg må skifte dekk kunne det vært greit å få tubeless foran også. Mener å ha lest at dette har litt med felgen å gjøre?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39842
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Så vidt jeg vet går det vel ikke med slangløse dekk på felger som krever nettopp dette.Tiger skrev: 13 feb 2022, 19:56 Noen her som vet om det går greit sånn uten videre å skifte fra dekk med slange til tubeless? Jeg har en Honda Dominator hvor fordekket er med slange og bakdekket er uten (tubeless), og nå når jeg må skifte dekk kunne det vært greit å få tubeless foran også. Mener å ha lest at dette har litt med felgen å gjøre?
Og grunnen er at dekk og felg ikke vil holde på lufta, antar jeg...

Dvs. at en eikefelg ikke er like tett som en støpt felg. Det vil altså sive ut luft gjennom eikefestene på felgen.
Korriger meg gjerne om jeg tar helt feil...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Utfordringen er som regel felgen. Med slangeløs montering må felgen være tett. Mange felger med løse eiker er ikke det, og derfor er den enkleste og sikreste løsningen å bruke slange.Tiger skrev: 13 feb 2022, 19:56 Noen her som vet om det går greit sånn uten videre å skifte fra dekk med slange til tubeless? Jeg har en Honda Dominator hvor fordekket er med slange og bakdekket er uten (tubeless), og nå når jeg må skifte dekk kunne det vært greit å få tubeless foran også. Mener å ha lest at dette har litt med felgen å gjøre?
edit: En annen utfordring er at dekk og felg må være helt tett langs felgkanten så lufta ikke siger ut der. Felger som opprinnelig er konstruert for å brukes med slange er produsert for dette. Derfor er det lagt mer vekt på at det skal være en smidig overgang mellom dekk og felg på innsiden slik at slangen ikke skades av denne overgangen, og det er ikke hatt fokus på at det må være en sikker tetting langs felgkanten.
På mange av de smale felgene i 19" og 21" med eiker har også vekt hatt betydning for konstruksjonen. Vekten er holdt lav delvis for å kompensere for at slangen vil øke den totale vekten på hjulet. Felger med løse eiker har også den egenskapen at man kan justere både sideveis og diagonale kast i felgen ved å stramme/slakke eiker, da er det nødvendig å bruke en tynn felgring som lar seg justere. Lav vekt oppnås ved å redusere tykkelsen på metallet som brukes, eller benytte lettere metaller.
Så det korte svaret er nok enkelt, monter slange i hjulet.
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
OK, takk for svar. Det er jo logisk, når en tenker etter 

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39842
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Det var eikefelger på den første KTM 1290 SA jeg hadde . Den hadde slangeløse dekk og en felg utstyrt med en gummiflens i felgbunnen mot eikefestene i felgen. For nettopp å hindre luftlekkasje og dermed kunne bruke slangeløse dekk.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Så da kan man kanskje kjøpe en gummiflens og legge i felgbunnen og dermed ha tubelessdekk?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39842
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Det skal ikke jeg mene noe om fordi jheg ikke vet noe sikkert om det, men det går jo an å forhøre seg med folk og verksteder med god peiling på dekk.Tiger skrev: 13 feb 2022, 20:21 Så da kan man kanskje kjøpe en gummiflens og legge i felgbunnen og dermed ha tubelessdekk?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Gjorde 17" eikefelger om til tubeless med Tec7. La en god "dert" rundt hver enkelt eikegjennomføringen på innsiden, satt på dekk og fylte luft, ned i vannbalje, så hvor boblet og ompuss på par eiker. Den ene felgen ble aldri 100% tett så måtte fylle luft om mer enn noen få dager. Om var jeg som hadde gjort dårlig jobb eller lakk mellom dekk og felg siden ikke i utgangspunktet designet for tubeless skal jeg ikke si.Tiger skrev: 13 feb 2022, 19:56 Noen her som vet om det går greit sånn uten videre å skifte fra dekk med slange til tubeless? Jeg har en Honda Dominator hvor fordekket er med slange og bakdekket er uten (tubeless), og nå når jeg må skifte dekk kunne det vært greit å få tubeless foran også. Mener å ha lest at dette har litt med felgen å gjøre?
EDIT: Måtte kjøpe ventiler og montere på felgen også da, husker ikke detaljene men kan ikke huske var noe stort problem.
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Takk for tips. Noe træl med den varianten mtp å få det lufttett, skjønner jeg. Får tenke på dette. Driver nå å googler etter nye dekk, men vanskelig å finne et par hvor bakdekket er tubeless og fordekket er med slange.pingvin skrev: 13 feb 2022, 20:33Gjorde 17" eikefelger om til tubeless med Tec7. La en god "dert" rundt hver enkelt eikegjennomføringen på innsiden, satt på dekk og fylte luft, ned i vannbalje, så hvor boblet og ompuss på par eiker. Den ene felgen ble aldri 100% tett så måtte fylle luft om mer enn noen få dager. Om var jeg som hadde gjort dårlig jobb eller lakk mellom dekk og felg siden ikke i utgangspunktet designet for tubeless skal jeg ikke si.Tiger skrev: 13 feb 2022, 19:56 Noen her som vet om det går greit sånn uten videre å skifte fra dekk med slange til tubeless? Jeg har en Honda Dominator hvor fordekket er med slange og bakdekket er uten (tubeless), og nå når jeg må skifte dekk kunne det vært greit å få tubeless foran også. Mener å ha lest at dette har litt med felgen å gjøre?
EDIT: Måtte kjøpe ventiler og montere på felgen også da, husker ikke detaljene men kan ikke huske var noe stort problem.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
At dekket er "tubeless" betyr at det kan monteres uten slange, altså er tilpasset felger som er produsert for slangeløs montering. Men det betyr ikke at det ikke kan monteres slange i dekket. Det funker fint.Tiger skrev: 13 feb 2022, 20:58
Takk for tips. Noe træl med den varianten mtp å få det lufttett, skjønner jeg. Får tenke på dette. Driver nå å googler etter nye dekk, men vanskelig å finne et par hvor bakdekket er tubeless og fordekket er med slange.
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Nu vel, se det ja! Det vil gjøre det enklere å finne et par som kan passe sykkelens behov, selv om jeg i utg.pkt vil ha uten slange i begge dekkene.
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Hvilke touring dekk til en Tracer 900 er gode for øyeblikket?
Har sett Michelin road 6 er ute. Merzeler Roadtech 01 ser jeg får gode omtaler. Pirelli Angel Gt.
Hvilke dekk har folket prøvd eller hørt mye om?
Elruts
Har sett Michelin road 6 er ute. Merzeler Roadtech 01 ser jeg får gode omtaler. Pirelli Angel Gt.
Hvilke dekk har folket prøvd eller hørt mye om?
Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39842
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Ikke 100 % touringdekk, men likevel; Mitas Terra Force-R, et 90 % (asfalt) og 10% (grus) dekk, som holder lenge. Mer enn 14000 km. på min KTM 1290 SA, hver gang.Elruts84 skrev: 29 mar 2022, 21:23 Hvilke touring dekk til en Tracer 900 er gode for øyeblikket?
Har sett Michelin road 6 er ute. Merzeler Roadtech 01 ser jeg får gode omtaler. Pirelli Angel Gt.
Hvilke dekk har folket prøvd eller hørt mye om?
Elruts
Mitas har også et rent touringdekk, som jeg ikke husker navnet på.
Uansett så er jeg overbevist om at Mitas er et ganske så undervurdert dekkmerke, som aldri nevnes når MC-dekk diskuteres.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Hei igjen, kjekt å se at du er her i lag med oss fortsattElruts84 skrev: 29 mar 2022, 21:23 Hvilke touring dekk til en Tracer 900 er gode for øyeblikket?
Har sett Michelin road 6 er ute. Merzeler Roadtech 01 ser jeg får gode omtaler. Pirelli Angel Gt.
Hvilke dekk har folket prøvd eller hørt mye om?
Elruts

Jeg ville anbefalt Dunlop Roadsmart III eller IV.
Jeg prøvde litt forskjellig på FJRen de årene jeg hadde den. Men siste sesongen kjørte jeg på Roadsmart III etter anbefalinger her inne. De dekkene hadde jeg fortsatt med om jeg ikke hadde bytta sykkel. Jeg følte disse dekkene ga god trygghet under alle forhold, ga tydelige signaler før de mistet grepet, og ga en del ekstra mil før de var utslitt.
- Bjerknez
- Innlegg: 24641
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg synes Angel GT var det dekket som ga best resultater. Road 4 hadde en meget diskutabel kvalitet da jeg opplevde alt fra 10.000km. Og helt ned til 6.000km. Sistnevnte så kom stria frem også.
Kan være tilfeldig, men Angel GT er det dekket jeg har trivdes best med. Hadde Angel GT på både Treet Triple R og begge S1000R jeg hadde. Alle klarte tett opp til 10.000km. Og grepet på dekkene er mer enn bra nok.
Kan være tilfeldig, men Angel GT er det dekket jeg har trivdes best med. Hadde Angel GT på både Treet Triple R og begge S1000R jeg hadde. Alle klarte tett opp til 10.000km. Og grepet på dekkene er mer enn bra nok.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39842
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
MC-dekk som ikke holder lenger enn fra 6 til 10000 km. er ikke aktuelle på mine sykler.
14000 + km. er derimot innafor.
Derfor Mitas, som har vist seg som det eneste jeg har prøvd så langt som greier dette uten at kjøreegenskapene påvirkes vesentlig mot slutten av dekkets levetid.
Ble enda mer overbevist etter fjorårets regnfulle forum-tour nordover. Ingen dekkslipp eller andre problemer (tap av lufttrykk, punktering osv.) i løpet av denne turen.
14000 + km. er derimot innafor.
Derfor Mitas, som har vist seg som det eneste jeg har prøvd så langt som greier dette uten at kjøreegenskapene påvirkes vesentlig mot slutten av dekkets levetid.
Ble enda mer overbevist etter fjorårets regnfulle forum-tour nordover. Ingen dekkslipp eller andre problemer (tap av lufttrykk, punktering osv.) i løpet av denne turen.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Elruts84
- Innlegg: 1348
- Registrert: 02 jun 2013, 12:22
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
- Bosted: Stavanger
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Ja jeg er enig der.AJ skrev: 29 mar 2022, 21:43 MC-dekk som ikke holder lenger enn fra 6 til 10000 km. er ikke aktuelle på mine sykler.
14000 + km. er derimot innafor.
Derfor Mitas, som har vist seg som det eneste jeg har prøvd så langt som greier dette uten at kjøreegenskapene påvirkes vesentlig mot slutten av dekkets levetid.
Ble enda mer overbevist etter fjorårets regnfulle forum-tour nordover. Ingen dekkslipp eller andre problemer (tap av lufttrykk, punktering osv.) i løpet av denne turen.

Klart sykkeltype, kjørestil osv spiller inn her men min. 10.000 tenker jeg at jeg kan forlange.
Har hat PR4 på forrige sykkel. Det er jo absolutt et dekk jeg likte. Gjerne ikke på KM og lengde men på grep og kjentes trygt.Bjerknez skrev: 29 mar 2022, 21:35 Jeg synes Angel GT var det dekket som ga best resultater. Road 4 hadde en meget diskutabel kvalitet da jeg opplevde alt fra 10.000km. Og helt ned til 6.000km. Sistnevnte så kom stria frem også.
Kan være tilfeldig, men Angel GT er det dekket jeg har trivdes best med. Hadde Angel GT på både Treet Triple R og begge S1000R jeg hadde. Alle klarte tett opp til 10.000km. Og grepet på dekkene er mer enn bra nok.

Hehe, jeg har aldri forlatt dere. Bare en travel hverdagkjellv skrev: 29 mar 2022, 21:31Hei igjen, kjekt å se at du er her i lag med oss fortsattElruts84 skrev: 29 mar 2022, 21:23 Hvilke touring dekk til en Tracer 900 er gode for øyeblikket?
Har sett Michelin road 6 er ute. Merzeler Roadtech 01 ser jeg får gode omtaler. Pirelli Angel Gt.
Hvilke dekk har folket prøvd eller hørt mye om?
Elruts
![]()
Jeg ville anbefalt Dunlop Roadsmart III eller IV.
Jeg prøvde litt forskjellig på FJRen de årene jeg hadde den. Men siste sesongen kjørte jeg på Roadsmart III etter anbefalinger her inne. De dekkene hadde jeg fortsatt med om jeg ikke hadde bytta sykkel. Jeg følte disse dekkene ga god trygghet under alle forhold, ga tydelige signaler før de mistet grepet, og ga en del ekstra mil før de var utslitt.

Kom gjerne med flere forslag folkens

____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020

- Bjerknez
- Innlegg: 24641
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Mennå er vel kanskje ikke Angel GT et rent touring dekk? Kalles ikke dette et "sports touring" dekk? Eller er det det samme?
- FredrikE24
- Innlegg: 5036
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Touring-dekkmarkedet er ikke så spennende. Velger man toppmodell fra alle merker kan man ikke gjøre noe galt. Man kan gjøre gode kjøp ved å teste rimeligere varianter, men det må testes og prøves. Spennende med Dunlop-varianten som kjellv prøvde.
Road6, Angel GT eller Roadtec01SE gjør samma jobben og de er dyrest i segmentet. Jeg kjøper sistnevnte. Jeg synes etter mine erfaringer at Roadtec Z8 gir mest for penga. Erfaringen med PR3 og 4 fra Michelin er at de fort mister profilen/høyden på midten og min sykkel blir da ekstremt tungstyrt i lav fart og overstyrt i litt fart.
Road6, Angel GT eller Roadtec01SE gjør samma jobben og de er dyrest i segmentet. Jeg kjøper sistnevnte. Jeg synes etter mine erfaringer at Roadtec Z8 gir mest for penga. Erfaringen med PR3 og 4 fra Michelin er at de fort mister profilen/høyden på midten og min sykkel blir da ekstremt tungstyrt i lav fart og overstyrt i litt fart.
- Bjerknez
- Innlegg: 24641
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!
Jeg fikk også meget sprikende prestanda av de tre Road 4 dekkene jeg hadde. Det ene dekket klarte 10.000km. og jeg hadde nok av spor igjen, mens det andre settet var fullstendig nedslitt (til stria) etter snaue 6.000km.FredrikE24 skrev: 30 mar 2022, 08:06 Touring-dekkmarkedet er ikke så spennende. Velger man toppmodell fra alle merker kan man ikke gjøre noe galt. Man kan gjøre gode kjøp ved å teste rimeligere varianter, men det må testes og prøves. Spennende med Dunlop-varianten som kjellv prøvde.
Road6, Angel GT eller Roadtec01SE gjør samma jobben og de er dyrest i segmentet. Jeg kjøper sistnevnte. Jeg synes etter mine erfaringer at Roadtec Z8 gir mest for penga. Erfaringen med PR3 og 4 fra Michelin er at de fort mister profilen/høyden på midten og min sykkel blir da ekstremt tungstyrt i lav fart og overstyrt i litt fart.
Kjørestilen var jo mer eller mindre den samme og de var brukt på samme sykkel.