Men... eh...Bjerknez skrev: 03 apr 2022, 20:10 Dessuten er det utrolig at dem fortsatt står på TV og melder været med en stav i 2022.

Samma det. Veldig treffsikre alltid er de fortsatt ikke, disse meterologene...

Men... eh...Bjerknez skrev: 03 apr 2022, 20:10 Dessuten er det utrolig at dem fortsatt står på TV og melder været med en stav i 2022.
Å joda :) .
Takk for at du får meg til å føle meg så ung
Bare hyggelig, for all del...
Har vel nevnt det før, men nevner det gjerne igjen at jerhg opplevde ganske nøyaktig det samme da jeg vae Moto Guzzi Stelvio eier.
Jeg vil tro at det stort sett er MC kjennere som dras mot Moto Guzzi, for syklene i seg selv skiller seg jo ikke nevneverdig ut (synes jeg vertfall). Med Rocket tror jeg er det er litt annerledes. Rocket er jo en ganske massiv og kompakt sykkel og så fort jeg nevner 2.500 kubikk, så blir dem stående og prate. Så det er nok motoren og utseendet som drar dem mot Rocket'en og ikke fordi det er en Triumph Rocket.AJ skrev: 04 apr 2022, 10:50Har vel nevnt det før, men nevner det gjerne igjen at jerhg opplevde ganske nøyaktig det samme da jeg vae Moto Guzzi Stelvio eier.
Ikke at naboen ringte og kom over for å prøvesitte siden det ikke er noen hekk eller skigardnaboer her vi bor....
Men ellers veldig mye oppmerksomhet og kunne nevnt flere artige episoder i så måte her i landet og i utlandet. Til og med i hjemlandet Italia.
Omtrent samme oppmerksomheten fikk jeg da jeg som en av de første her i landet tok sjansen på den første 1290 SA utgaven våren 2015.
Mange nysgjerrige lange blikk og peking omtrent overalt jeg kjørte, her i landet så vel som i utlandet. Ikke minst i Italia med den også, spesielt i Mandello del Lario da jeg var der på Moto Guzzis 95 års feiring i 2016. Den store hvite 1290'en var en ensom hvit svane blant et uhorvelig stort antall italienske sykler utenfor fabrikken. Jeg så i hvert fall ikke flere mens vi var der i to dager.
Så joda, artig å kjøre rundt på noe som vekker nysgjerrigheten og som ikke minst er kontaktskapende.
Men ja, jeg har nok helt rett i det jeg skrev at Moto Guzzimotoren ikke er en boxermotor.AJ skrev:Vel...
Nå er det slik at Moto Guzzi aldri har hatt, så vidt jeg vet, noen sykler med boxermotor...
Derimot har de luftkjølte V-motorene, plassert langsmed MC-ramma/chassiset og ikke på tvers, som i f.eks. KTM, som et klart blikktiltrekkende design.
Det er jo ingen andre sykler med samme motordesign. Det samme gjelder jo trippelen i Rocket, som jo også er noe uvanlig palssert på langs i stedet som på tvers på Triumph Tiger modellene.
Ja, jeg betviler ikke et sekund på at du kjenner til dette bedre enn megAJ skrev: 04 apr 2022, 18:28 Der forsvant svarinnlegget mitt pga. av en liten redigering...
Men ja, jeg har nok helt rett i det jeg skrev at Moto Guzzimotoren ikke er en boxermotor.
Altså ikke trolig rett, men helt 100 % rett.
Ojsan... Håper ikke det ble fullstendig kaos da...Roargutten skrev: 05 apr 2022, 07:50 Det la seg forrøvrig snø på øvre Romerike, og forsvant ikke før i 15 tiden samme dag.
Gikk overaskende bra, jeg er tidlig ute på jobb så for meg er det skjeldent problem med trafikk uansettBjerknez skrev: 05 apr 2022, 10:00Ojsan... Håper ikke det ble fullstendig kaos da...Roargutten skrev: 05 apr 2022, 07:50 Det la seg forrøvrig snø på øvre Romerike, og forsvant ikke før i 15 tiden samme dag.![]()
Det er du ikke alene om. Jeg er skrudd sammen litt annerledes enn alle andre da jeg er på jobb fra klokken 05:00 om morgenen (begynner egentlig 08:00). Når kollegaene kommer på jobb så er kaffen sur for å si det sånnRoargutten skrev: 05 apr 2022, 13:54Gikk overaskende bra, jeg er tidlig ute på jobb så for meg er det skjeldent problem med trafikk uansettBjerknez skrev: 05 apr 2022, 10:00Ojsan... Håper ikke det ble fullstendig kaos da...Roargutten skrev: 05 apr 2022, 07:50 Det la seg forrøvrig snø på øvre Romerike, og forsvant ikke før i 15 tiden samme dag.![]()
![]()
Hvis jeg er på jobb halv seks så føler jeg nesten at jeg har forsovet megRoargutten skrev: 05 apr 2022, 17:57 Da er du ute en halvtime før meg. Jeg setter avgårde hjemme kl 5. Er da på jobb i Lillestrøm nærmere halv seks.
Ja takkAJ skrev: 03 apr 2022, 20:05 Du får bare glede deg til år 2050. Da kommer det til å bli godt og varmt, skal du se. Iflg. NRK...:
Klimaværet2050.JPG
Satser på å prøvesitte på treffet, det er kanskje plass til to sykler i stallen hjemme :-)Bjerknez skrev: 04 apr 2022, 10:30 I går skjedde det noe litt underlig...
Naboen ringte meg noe han aldri har gjort før. Vi har kun snakket over hekken og på gata etc. Han spurte meg om åsse sykkel jeg hadde da hadde sett den passere et dusin ganger. Han hadde nemlig MClappen men hadde ikke kjørt de siste 10 årene.
han hadde veldig lyst på slik sykkel som jeg hadde. Han fikk prøvesitte den og ble litt forelsket :)
Jeg ser du har en 1200GSA, og da skjønner jeg at du vil ha noe som også vekker litt følelser.BjørnSover skrev: 13 apr 2022, 17:37Satser på å prøvesitte på treffet, det er kanskje plass til to sykler i stallen hjemme :-)Bjerknez skrev: 04 apr 2022, 10:30 I går skjedde det noe litt underlig...
Naboen ringte meg noe han aldri har gjort før. Vi har kun snakket over hekken og på gata etc. Han spurte meg om åsse sykkel jeg hadde da hadde sett den passere et dusin ganger. Han hadde nemlig MClappen men hadde ikke kjørt de siste 10 årene.
han hadde veldig lyst på slik sykkel som jeg hadde. Han fikk prøvesitte den og ble litt forelsket :)
Kult med mc som skaper litt følelser