Killswitch

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Oliver05
Innlegg: 20
Registrert: 24 feb 2022, 00:53
Motorsykkelen din: Yamaha mt 125 2018

Killswitch

Legg inn av Oliver05 »

Hei, idag trykket jeg inn killswitchen i fart i nedover bakke med uhell, trykket ikke inn clutchen, noe jeg tror var veldig dumt.
Kan det skade sykkelen?

Brukeravatar
zarni
Innlegg: 78
Registrert: 20 feb 2018, 09:46
Motorsykkelen din: KTM DUKE 790

Re: Killswitch

Legg inn av zarni »

Oliver05 skrev: 26 apr 2022, 14:51 Hei, idag trykket jeg inn killswitchen i fart i nedover bakke med uhell, trykket ikke inn clutchen, noe jeg tror var veldig dumt.
Kan det skade sykkelen?
Nei! Kan ikke se for meg at dette skader sykkelen! Ingen grunn til bekymring her :thumleft
2015 BMW S1000R
2017 Honda MSX125
2015 Triumph Street Triple 675R
2015 KTM RC 390

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Killswitch

Legg inn av SilverSmurfer »

Nei, dette skader ikke motoren.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Killswitch

Legg inn av mekkern »

Men når man setter den i "normalposisjon" igjen med motor i gang kan man få et skikkelig smell og trykk 13 i eksosanlegget. :knegg
dette er ikke heldig.
men går stort sett bra det også. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 494
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Killswitch

Legg inn av MGR1 »

mekkern skrev: 26 apr 2022, 17:59 Men når man setter den i "normalposisjon" igjen med motor i gang kan man få et skikkelig smell og trykk 13 i eksosanlegget. :knegg
dette er ikke heldig.
men går stort sett bra det også. :thumleft
Jeg kjørte bak noen Harley-typer som syntes det var hylende morsomt å smelle i tunneller med å skru tenningen / killswitchen av og på. Det smalt heftig og stikkflammene slo ut bak. Dette fungerer ikke på alle mc'er da; det må pumpes en større mengde uforbrent eksos i anlegget med tenningen avslått (forgassermotor), samt at rørene må være glødende varme. Funker bra på gamle HD-motorer med steintopp altså :-). Det som kan skje er at potta kan revne eller falle av, hvis den er morken eller dårlig festet. Jeg så potta på en BMW boxer som eksploderte på denne måten en gang. Den var litt rusten, og splittet opp i skjøten. Men slik ettertenning vil ikke skade motoren da; trykket er mye større i forbrenningsrommet enn en slik smell i potta kan generere.

Svar