Klim Dakar i Norge
-
- Innlegg: 37
- Registrert: 15 jun 2019, 20:32
- Motorsykkelen din: '21 RE Himalayan
Klim Dakar i Norge
Nå har jeg søkt meg i hjel på nettet men ingen ser ut til å føre Klim Dakar her til lands, og i hvert fall ikke "in the boot"-varianten som jeg er ute etter.
Noen som vet hvilke sjapper her til lands som fører Klim og kan klare å skaffe Dakar ITB selv om det ikke er lagerført? Har sendt noen mails men ikke fått noe positivt svar enda.
Noen som vet hvilke sjapper her til lands som fører Klim og kan klare å skaffe Dakar ITB selv om det ikke er lagerført? Har sendt noen mails men ikke fått noe positivt svar enda.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39833
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Klim Dakar i Norge
Da har du sikkert også sendt mail til Motorspeed på Lillehammer?
De var Klim forhandler tidligere, men er det visst ikke nå lenger.
Men som tidligere Klim forhandler kan de kanskje skaffe det du er ute etter?
De var Klim forhandler tidligere, men er det visst ikke nå lenger.
Men som tidligere Klim forhandler kan de kanskje skaffe det du er ute etter?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Klim Dakar i Norge
Motorspeed tror jeg ikke har Klim lengre. Alf Graarud har masse, tror Snellingen og Speed o Sandefjord også?
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39833
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Klim Dakar i Norge
Ser ut til at MC-huset Nydal AS på Furnes ved Hamar forhandler Klim.
Og at importøren (?) holder hus vegg-i-vegg med Motorspeed AS på Lillehammer:
https://www.klim.com/dealer-locator
Og at importøren (?) holder hus vegg-i-vegg med Motorspeed AS på Lillehammer:
https://www.klim.com/dealer-locator
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Klim Dakar i Norge
Klim importøren holdt til i samme bygg som Motorspeed men Klim tok over ansvaret selv (slik skjønt det).
På plussiden, fikk kjøpt en del Klim på opphørssalg hos Motorspeed :) Men litt synd likevel, hadde god erfaring med Klim og Motorspeed.
EDIT: Altså opphørssalg på Klim utstyr, de lever i beste velgående så vidt vet
På plussiden, fikk kjøpt en del Klim på opphørssalg hos Motorspeed :) Men litt synd likevel, hadde god erfaring med Klim og Motorspeed.
EDIT: Altså opphørssalg på Klim utstyr, de lever i beste velgående så vidt vet
2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39833
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Klim Dakar i Norge
Motorspeed lever i hvert fall i beste velgående. Var der for ikke lenge siden for å få utført et par garantisaker (lakkfeil på sidedeksler) og service på Duke'en.pingvin skrev: 04 jun 2022, 19:04
EDIT: Altså opphørssalg på Klim utstyr, de lever i beste velgående så vidt vet
Regner med at Klim også holder på fortsatt, et åpenbart populært merke blant mange MC-folk her i landet.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 344
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Bosted: Sarpsborg
Re: Klim Dakar i Norge
Agmshop fører Klim
-
- Innlegg: 37
- Registrert: 15 jun 2019, 20:32
- Motorsykkelen din: '21 RE Himalayan
Re: Klim Dakar i Norge
Har tatt kontakt med Agmshop, Speec MC og Høy Puls så forhåptentligvis er det mulig å skaffe.
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Klim Dakar i Norge
Klim er overpriset i mine øyne. Men dressene er gode. Vertfall den jeg hadde. Nå har jeg en dress fra Sharkspeed til 2.500 kroner som gjør samme nytten. Mer eller mindre vertfall. :)
Sist redigert av Bjerknez den 06 jun 2022, 09:37, redigert 2 ganger totalt.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Klim Dakar i Norge
Ikke overpriset etter min mening, men det er min mening..
-
- Innlegg: 37
- Registrert: 15 jun 2019, 20:32
- Motorsykkelen din: '21 RE Himalayan
Re: Klim Dakar i Norge
Overpriset? Om du vet om en bukse som gjør det samme som Klim Dakar ITB til en lavere pris så må du nå bare komme med det. Av de jeg har funnet så langt er Klim den billigste.Bjerknez skrev: 05 jun 2022, 00:16 Klim er overpriset i mine øyne. Men dressene er gode. Vertfall den jeg hadde. Nå har jeg en dress fra Sharkspeed til 2.500 kroner som gjør samme nytten. Mer eller mindre vertfall. :)
Re: Klim Dakar i Norge
Bestilte Klim Dakar fra Klim Europa Rotterdam, brukte Klim sin størrelse finder som er genial og var full klaff for meg ... dine mål og vekt samt om du har mage, bryster osv Betalte i underkant av 5k for mange år siden og jakke bukse som er like fine brukes fortsatt 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
- Innlegg: 37
- Registrert: 15 jun 2019, 20:32
- Motorsykkelen din: '21 RE Himalayan
Re: Klim Dakar i Norge
Jeg hadde egentlig avskrevet å bestille direkte fra dem fordi frakten var latterlig dyr men det viser seg at det var noe feil med nettsiden så nå var det adskillig bedre! De kommer på snaue 3000 etter moms og toll men det er jo et greit alternativ om de her i Norge ikke kan bestille opp til meg!dypen skrev: 05 jun 2022, 21:46 Bestilte Klim Dakar fra Klim Europa Rotterdam, brukte Klim sin størrelse finder som er genial og var full klaff for meg ... dine mål og vekt samt om du har mage, bryster osv Betalte i underkant av 5k for mange år siden og jakke bukse som er like fine brukes fortsatt![]()
Jeg har allerede bestilt et par Dakar-bukser fra 24MX som jeg fant ut etterpå var OTB og ikke ITB, men da får jeg sjekket størrelse før jeg bestiller de jeg skal ha i hvert fall.
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Klim Dakar i Norge
Jeg tenkte nok på Klim Badlands Pro. Dakar serien ser jeg er ganske rimelig ja.Grankongla skrev: 05 jun 2022, 14:44Overpriset? Om du vet om en bukse som gjør det samme som Klim Dakar ITB til en lavere pris så må du nå bare komme med det. Av de jeg har funnet så langt er Klim den billigste.Bjerknez skrev: 05 jun 2022, 00:16 Klim er overpriset i mine øyne. Men dressene er gode. Vertfall den jeg hadde. Nå har jeg en dress fra Sharkspeed til 2.500 kroner som gjør samme nytten. Mer eller mindre vertfall. :)
Min dress fra Sharkspeed til 2.500 kroner er både vanntett og vindtett. Den er ekstremt varm med innerforet på og akkurat passe på sommeren med innerforet tatt bort. Den har jeg hatt i 4 år nå og enda funker den som bare det.
Jeg skal ikke påstå at denne har bedre specs enn Klim Badlands Pro dressen. Langt i fra, men jeg mener man får mer for prisen. :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Klim Dakar i Norge
Er denne dressen jeg har:
https://sharkspeed.no/furysuit
https://sharkspeed.no/furysuit
-
- Innlegg: 37
- Registrert: 15 jun 2019, 20:32
- Motorsykkelen din: '21 RE Himalayan
Re: Klim Dakar i Norge
Badlands er ganske krise ja og kommer i en enda dyrere AAA-variant også, men igjen så er det ikke Klim som er overpriset egentlig. Det er alle de store merkene og spesielt om du skal ha goretex. Jeg har samme erfaring som deg, en billig dress fra Bullfighter har vært helt konge for meg.Bjerknez skrev: 06 jun 2022, 09:43Jeg tenkte nok på Klim Badlands Pro. Dakar serien ser jeg er ganske rimelig ja.
Min dress fra Sharkspeed til 2.500 kroner er både vanntett og vindtett. Den er ekstremt varm med innerforet på og akkurat passe på sommeren med innerforet tatt bort. Den har jeg hatt i 4 år nå og enda funker den som bare det.
Jeg skal ikke påstå at denne har bedre specs enn Klim Badlands Pro dressen. Langt i fra, men jeg mener man får mer for prisen. :)
Nå er jo utfordringen at jeg skal ha mer dualsport/adv-utstyr og da snevres utvalget inn kraftig siden jeg ikke skal ha noe vanntett, men det må være godt nok for både offroad og vei.
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Klim Dakar i Norge
Jeg kjørte i monzun regn fra Trondheim til Molde for noen år siden. 5 timer totalt i uavbrutt regnvær. Dressen var fuktig noen steder på ermen, men ellers var jeg knusk tørr.Grankongla skrev: 06 jun 2022, 10:21Badlands er ganske krise ja og kommer i en enda dyrere AAA-variant også, men igjen så er det ikke Klim som er overpriset egentlig. Det er alle de store merkene og spesielt om du skal ha goretex. Jeg har samme erfaring som deg, en billig dress fra Bullfighter har vært helt konge for meg.Bjerknez skrev: 06 jun 2022, 09:43Jeg tenkte nok på Klim Badlands Pro. Dakar serien ser jeg er ganske rimelig ja.
Min dress fra Sharkspeed til 2.500 kroner er både vanntett og vindtett. Den er ekstremt varm med innerforet på og akkurat passe på sommeren med innerforet tatt bort. Den har jeg hatt i 4 år nå og enda funker den som bare det.
Jeg skal ikke påstå at denne har bedre specs enn Klim Badlands Pro dressen. Langt i fra, men jeg mener man får mer for prisen. :)
Nå er jo utfordringen at jeg skal ha mer dualsport/adv-utstyr og da snevres utvalget inn kraftig siden jeg ikke skal ha noe vanntett, men det må være godt nok for både offroad og vei.
Klim dressen jeg hadde var heller ikke 100% tett (Klim Lattitude) tett nok, men den ble fuktig igjennom når man kjlrte i heavy regn lver tid den også.
Så til prisen er dressen jeg linker til over helt gull til mitt bruk. Skulle den omsider ryke, så er ikke 2.500ish for en ny dress noe krise.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Klim Dakar i Norge
Billigdress holder ofte det, men det er pokker så deilig å ha utstyret i orden om det er 32 varmegrader og strålende sol eller 0 grader og sludd. For min del er forskjellen bare noen glidelåser..
For all del, kjør billigdress om du synes det funker for deg. Jeg synes det er som å ha på seg en varm plastpose.
Alt til sitt bruk såklart.
Men å kalle Klim overpriset er feil etter min mening. Gjelder også Rukka.
For all del, kjør billigdress om du synes det funker for deg. Jeg synes det er som å ha på seg en varm plastpose.
Alt til sitt bruk såklart.
Men å kalle Klim overpriset er feil etter min mening. Gjelder også Rukka.
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Klim Dakar i Norge
Jeg sier ikke at Klim er dårlig eller dårligere enn min dress. Mest sannsynlig er den mye bedre, spesielt med tanke på områdene du nevner vedrørende lufting. Merk at jeg har spesielt snakker om Klim Badlands til nærmere 20k. Dressen er sikkert veldig bra, men det betyr ikke at den i mine øyne bør være verdt 20k. Den Klim dressen jeg hadde (Klim Lattitude) kostet 12.000 kroner. Jeg synes vertfall ikke den var verdt de pengene, selv om den slett ikke skuffet meg. :)FredrikE24 skrev: 06 jun 2022, 18:50 Billigdress holder ofte det, men det er pokker så deilig å ha utstyret i orden om det er 32 varmegrader og strålende sol eller 0 grader og sludd. For min del er forskjellen bare noen glidelåser..
For all del, kjør billigdress om du synes det funker for deg. Jeg synes det er som å ha på seg en varm plastpose.
Alt til sitt bruk såklart.
Men å kalle Klim overpriset er feil etter min mening. Gjelder også Rukka.
Men jeg har rent bort i svette i en Klim dress og jeg har gjort det samme i billidress. Dog er min næværende billigdress mye varmere enn Klim dressen jeg hadde da denne har avtagbart innerfor.
Så jeg sitter med litt delte meninger her...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39833
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Klim Dakar i Norge
Jeg husker de første årene etter at jeg tok opp igjen MC-kjøringen høsten 2006, at jeg ble ganske fascinert av design og ikke minst prisene på det som den gang het Extremeseller, senere kjent som Sharkspeed.FredrikE24 skrev: 06 jun 2022, 18:50
For all del, kjør billigdress om du synes det funker for deg. Jeg synes det er som å ha på seg en varm plastpose.
Kjøpte en del derfra og har beholdt en perforert skinnjakke, som jeg bruker på de aller varmeste sommerdagene.
De første kjørebuksene jeg kjøpte derfra var en kombinert skinn og tekstilløsning og hadde do passform. Men du verden hvor varme de ble på de virkelig varme sommerdagene! Rett og slett ganske så klamme :-)å .
Siden disse var billige kjøpte jeg to-tre stykker over noe tid. Men det siste paret viste seg å være av ganske annen kvalitet enn de første ved at sømmer raknet etter kort tid og det samme skjedde faktisk med fôret på rette flater på plagget. Dvs. ikke der det var sømmer eller glidelåser.
Aldri opplevd dette på Held kjøreklærne som jeg gikk over til, om man kan si det slik, etter at jeg fant ut at de Sharkspeed klærne jeg kjøpte ikke holdt mål. Gjaldt også visstnok en ganske avansert Alive kjørejakke og ditto bukse. Bra design og passform, men ikke god nok kvalitet.
Derimot funket lufteåpningene veldig bra på disse plaggene.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Klim Dakar i Norge
Jeg har tre kjlredresser fra Sharkspeed. En skinndress (bukse og jakke) som jeg har hatt siden 2014 og fortsatt bruker når det er vamt ute da disse er perforerte. Ingenting galt med denne dressen etter 8 års bruk. Men den er perforert og dermed ikke vanntett. Så har jeg en denim dress som jeg har hatt i 6mår fra Sharkspeed. Denne er også like hel og befinner seg midt i mellom de tre dressene jeg har. Så har jeg den jeg snakker om i denne tråden. Den har jeg hatt i ca. 4 år og også den har det aldri vært noe galt med. Skinndressen er nok den jeg har hatt lengst og brukt mest. Denim dressen har jeg ikke brukt like mye, men dressen jeg snakker om her er en sikker vinner blandt alle dressene mine og den mest idiotsikre.
Tar jeg ut innerforet og poner alle luftekanaler så er ikke denne noe varmere enn Klim dressen jeg hadde. På kalde dager med innerfor er den varmere enn Klim dressen. Bakdelen er at den kan bli,littmklam hvis den blir utsatt for mye regn over tid. Ikke noe krise, men der følte jeg Klim var bedre. Men ikke så mye bedre at jeg ville bladd opp 8.000 kroner ekstra.
MC støvlene mine av merke TCX har jeg hatt i 8 år og dem ser fortsatt nesten nye ut etter en god skopuss. Helt vanntette og super glidelås samt borrelås løsning samt fin og bred passform.
Hanskene jeg har hatt siden jeg fikk MC lappen for 8 år siden har alle vært premium hansker i 2.000 kr. + klassen med Goretex og hele sulamitten. Nå har jeg Rukka hansker og disse virkermå være hakket bedre enn de andre jeg hadde. Men ingen av dem er helt vanntette, alle blir klamme og dem varer neppe mer enn maks to sesonger. De fleste hanskene jeg har hatt har gått i opplønsing før to sesonger er gått. Det ene paret revnet etter 3 måneders bruk. Dette var Alpinestars hansker til 2.600 kroner.
Så min oppfatning er at det slett ikke er noe som tilsier at dyrt alltid er best. Man vet aldri før man har prøvd det. Rukka hanskene jeg har nå begynner så smått og i oppløsning, men dem holder ut sesongen får jeg håpe. Innerforet klumper seg litt og den begynner ig løsne littmimen av sømmene. Å dem har jeg jammen ikke brukt veldig mye heller. Det bli tre sesonger, men i 2017 mistet jeg jo lappen, så egentlig bare to sesonger. Og til sammen maks 20.000km.
Så derfor mener jeg at det er mye fanboy prat der ute. Jegbhar et par slalomhansker som jeg brukte når jeg var liten. Disse badet i vann og snø daglig og dem har modern i skuffen inne hos seg ennå. Dem er like hele. Kostet sikkert ikke all verden den gangen dem ble kjøpt i Sverige for mangfoldige år siden.
Uten sammenligning forøvrig, men jeg har erfart at man rett og slett ikke vet hva man før før man har testet det over tid.
Tar jeg ut innerforet og poner alle luftekanaler så er ikke denne noe varmere enn Klim dressen jeg hadde. På kalde dager med innerfor er den varmere enn Klim dressen. Bakdelen er at den kan bli,littmklam hvis den blir utsatt for mye regn over tid. Ikke noe krise, men der følte jeg Klim var bedre. Men ikke så mye bedre at jeg ville bladd opp 8.000 kroner ekstra.
MC støvlene mine av merke TCX har jeg hatt i 8 år og dem ser fortsatt nesten nye ut etter en god skopuss. Helt vanntette og super glidelås samt borrelås løsning samt fin og bred passform.
Hanskene jeg har hatt siden jeg fikk MC lappen for 8 år siden har alle vært premium hansker i 2.000 kr. + klassen med Goretex og hele sulamitten. Nå har jeg Rukka hansker og disse virkermå være hakket bedre enn de andre jeg hadde. Men ingen av dem er helt vanntette, alle blir klamme og dem varer neppe mer enn maks to sesonger. De fleste hanskene jeg har hatt har gått i opplønsing før to sesonger er gått. Det ene paret revnet etter 3 måneders bruk. Dette var Alpinestars hansker til 2.600 kroner.
Så min oppfatning er at det slett ikke er noe som tilsier at dyrt alltid er best. Man vet aldri før man har prøvd det. Rukka hanskene jeg har nå begynner så smått og i oppløsning, men dem holder ut sesongen får jeg håpe. Innerforet klumper seg litt og den begynner ig løsne littmimen av sømmene. Å dem har jeg jammen ikke brukt veldig mye heller. Det bli tre sesonger, men i 2017 mistet jeg jo lappen, så egentlig bare to sesonger. Og til sammen maks 20.000km.
Så derfor mener jeg at det er mye fanboy prat der ute. Jegbhar et par slalomhansker som jeg brukte når jeg var liten. Disse badet i vann og snø daglig og dem har modern i skuffen inne hos seg ennå. Dem er like hele. Kostet sikkert ikke all verden den gangen dem ble kjøpt i Sverige for mangfoldige år siden.
Uten sammenligning forøvrig, men jeg har erfart at man rett og slett ikke vet hva man før før man har testet det over tid.
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Klim Dakar i Norge
Så etter mine erfaringer så holder en billigdress fra Sharkspeed. Men jeg tviholder på TCX støvler. Hjelm sparer jeg ikke på. Der er Schuberth C4 pro arvtakeren etter C3 Pro gull. Hansker er jeg mer tvilsom på. Mine neste hansker blir definitivt ikke noe veldig dyrt. Dem holder rett og slett ikke mål.
Da kjøper jeg heller tre par billighansker og ta tar med meg ekstra på tur. :)
Da kjøper jeg heller tre par billighansker og ta tar med meg ekstra på tur. :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39833
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Klim Dakar i Norge
Det handler nok mest om erfaring i forhold til antall kjørte kilometere.Bjerknez skrev: 06 jun 2022, 19:37
Uten sammenligning forøvrig, men jeg har erfart at man rett og slett ikke vet hva man før før man har testet det over tid.
Og noen kjører atskillig lengre enn andre i samme tidsrom, som f.eks. en MC-sesong. Eller fem sesonger, for den saks skyld.
Så erfaring med kjøreutstyr vil ganske sikkert være forskjellig fra en som eksempelvis kjører 10K i løpet av tre sesonger enn enn som kjører 10K i løpet av en halv sesong.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Klim Dakar i Norge
Ja, det er nok sant. Men blir man fuktig etter 20 mil med regn, så kreves det ikke så lange etapper for å danne seg et bilde. Jeg kjlrte vel i snitt 20k pr. År de første årene. De siste tre årene har jeg kjlrt mye mindre, men det forandrer ikke mine opplevelser.AJ skrev: 06 jun 2022, 19:48Det handler nok mest om erfaring i forhold til antall kjørte kilometere.Bjerknez skrev: 06 jun 2022, 19:37
Uten sammenligning forøvrig, men jeg har erfart at man rett og slett ikke vet hva man før før man har testet det over tid.
Og noen kjører atskillig lengre enn andre i samme tidsrom, som f.eks. en MC-sesong. Eller fem sesonger, for den saks skyld.
Så erfaring med kjøreutstyr vil ganske sikkert være forskjellig fra en som eksempelvis kjører 10K i løpet av tre sesonger enn enn som kjører 10K i løpet av en halv sesong.
Når hanskene feks. Går i oppløsning etter mine to sesonger på la oss si 20k kilometer, så hadde dem trolig bare holdt en sesong hvis jeg kjørte lenger. Noe som kanskje gir meg svar på hvorfor Rukka hanskene har vart lenger.... ?