AJ skrev: 07 jun 2022, 20:53
Bjerknez skrev: 07 jun 2022, 20:43
Uasnett artig å se andres måter å gjøre ting på. Samtidig håper jeg jo at det går ann og komme med noen innspill når man først poster noe rundt temaet.
Selvfølgelig skal det gå an å komme med innspill på hvordan man gjør ting og hvilke hjelpemidler man bruker, her på MCsiden.no

.
Tror aldri jeg har sett at det har vært noen begrensninger på dette her inne...
Men jeg lurer bittelitt på en ting, hvorfor prøver du ikke FluidFilm selv?
Dette middelet har vært i produksjon og bruk siden 1943 og hadde det vært et lurium, for å bruke et slikt ord, så hadde det neppe overlevd så lenge som det så langt har gjort.
Fordi jeg har prøvd en trillion forskjellige "vidunderprodukter" til både bil og MC og de aller fleste påstår å ha det perfekte produktet. Jeg har erfart at det som står på embalasjen slett ikke bør være sant i det hele tatt. Jeg har testet dette med flere produkter opp og ned i mente, samt rådført meg med proffe detailere som jeg også har sporadisk kontakt med. Dette har jeg holdt på med i over 10 år nå.
Når det er sagt, så har jeg ikke sagt at Fluidfilm er et dårlig produkt. Da har du i såfall missforstått. Det funker helt sikkert til det formålet det er tiltenkt. Nemlig rustbeskyttelse. Når jeg søker på youtube er det nemlig KUN dette Fluidfilm blir brukt til. Jeg finner ingen som har testet dette på plast, felger etc. det betyr ikke at ikke det til en viss grad fungerer. WD40 lg parafin fungerer i så måte like bra mener jeg. Altså til felger og annet. Ikke optimalt, men det fungerer.
Skal jeg ramse opp alle produktene jeg har testet så må jeg sitte her til i morgen og skrive.
Det mest allsidige produktet jeg har funnet så langt som kan brukes på flest mulig områder OG fungerer veldig bra på alle områdene er Scholl Neo. Men denne kan ikke brukes for å vaske felger. Derimot kan den brukes for å gjøre alle plastdeler samt dekksider sorte igjen, og den fungerer utmerket sok lakkforsegler samr forsegling av metall og andre ting også.
Fluidfilm for meg blir bare et produkt som erstatter WD40 for random vask av felg. Rust på motorsykkelen er ikke noe jeg frykter veldig, og siden jeg vasker den og holder den såpass vedlike som jeg gjør samt bruker en del WD40/Parafin så tror jeg neppe rusten vil sette seg på min sykkel i mitt eie vertfall. Så noe rustmiddel føler jeg ikke at jeg trenger. Dermed blir Fluidfilm et produkt som ikke passer inn hos meg.
Selvsagt kunne jeg kjøpt den bare for å teste den, men jeg er ganske sikker på at Fluidfilm ikke vil erstatte noe annet produkt som jeg allerede har. Så det er grunnen til at jeg har valgt og avstå denne gangen.
Men sender du meg en boks portofritt, så kan jeg så absolutt ta en titt. Men jeg har så mye produkter stående nå at jeg drukner snart i dem. Mye har jeg faktisk også kastet da det aldri ble brukt noe mer enn en eller to ganger.