Da tok vi oss en tur i dag også, fruen og jeg.
Denne gangen til Lygna og videre mot Hurdal hvor veien ned fra Lygna nesten var som en ny opplevelse. Veien er naturligvis den samme, men kjøreopplevelsen ikke helt som forrige gang jeg kjørte her siden mye av skogen langs veien er felt og fjernet. Så mye åpnere landskap og langt flere åpne og oversiktlige svinger.
Flott kjørestrekning! Så får vi håpe det gjøres noe med veidekket på akkurat denne den mest MC-vennlige strekningen på veien mellom Lygna og Hurdal.
i Hurdal stakk vi denne gangen innom et sted jeg alltid har kjørt forbi i mange, mange år de gangene jeg har vært i området, nemlig
Molstad Landhandleri.
Artig sted med en interessant historie. Og veldig trivelig vertskap. Og enkelt, men smakfull servering.
tur300722 1.jpg
tur300722 2.jpg
tur300722 3.jpg
Etter kaffe og vafler med delikat hjemmelaget jordbærsyltetøy på Molstadkafén dro vi videre til
Loftet Gardsbutikk & Kafe på Eidsvoll, som var målet for dagens spisetur.
Og det vi spiste smakte aldeles utmerket

. Anbefales på det varmeste!
tur300722 5.jpg
"TVILLINGDEKK
Doble, hjemmebakte brød med langtidsstekt svinenakke marinert i kokkens barbequesaus.
Serveres med salat." sto det å lese på menyen.
En bittelitt snever beskrivelse siden rette også besto av noen artige og friske innslag utover dette...
For øvrig et flott gardsområde og veldig trivelig vertsskap her også.
Så her er det bare å stikke innom og slå seg ned på det store uteområdet, i sola eller i skyggen under trærne.
Vi kommer garantert til å ta turen igjen om ikke lenge!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.