Pollti lurer litt ?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
hansraymond
Motorsykkelen din: 88-HD Sportster, -83 Honda cb1100F,66-BSA, 87 Honda Supermagna, 93 Suzuki GS500e
Kontakt:

Re: Pollti lurer litt ?

Legg inn av hansraymond »

Pollti skrev:Nå lurer jeg veldig på hvor mange lyktestolper en kan klaske i pannebrasken uten å dø av det ? Idag har jeg satt ny rekord og har dunket inn i 5 lyktestolper. :roll Kulen i panna verker fælt gitt :sorry Disse fordømte langbente blondinene tar helt kål på konsentrasjonsevnen til en stakkars myk mann. Sånn er det å være en gammel gris uten å bli disiplinert av Haus Gestapo. :knegg
:lol :lol :lol syns æ ser Pollti kjøre slalom mellom stolper, biler, bikkjer og gamle kjærringer med rullator..... :lol
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg går !

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Det forklarer alt!
det går for sakte så du har for god tid til å se på "naturen" :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Legg inn av Pollti »

Godt en ikke er polakk da for de kan ikke flagge på full stang. :oh

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

etter at de har mista hele toppgjengen hadde det nok sendt litt feil signal ja.. :[-X
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg er så gammel nå at hverken plakater eller lettkledde hunkjønn forstyrrer kjøringen min. :gk

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Ser på damer, men har glemt hvorfor? :lol
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

I noen land roper gærningene LEVE KONGEN når sjæfen har mønstra av.. :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg glemmer aldri "skandalen" da Laffen døde. En kryptisk beskjed fra Maskinsjefen på VHF om at Høvdingen var død fikk meg til å bryte ut i gledesrus fra dekket om at det rasshølet hadde jeg aldri likt og nå kunne vi feste. Det var stille i 2 sekunder så kom det tørt, Styrmann, kom til mitt kontor ! Høvdingen var i live :lol Men så var han en kødd også da. Dessverre døde han rett etterpå og da ble det min tur til å bli kødd for en annen overstyr. Men da det skjedde hadde vi veldig korrekt flagging for dødsfall ombord, jeg er da ikke helt teit hele tiden. Høvdingen var pent pakket inn i seilduk og siste stinget var pent satt inn av meg selv i brusken ytterst i neseborene iht tradisjonen. Alt var gjort i beste sjømanntradisjon så langt vi kune klare det. Jeg stod der ved gangveien og leste så pent jeg kunne fra Bibelen og oversatte sågodt jeg kunne til mannskapet hva jeg ramset opp, det var 17 nasjonaliteter ombord. 19 forskjellige relgioner vil jeg anta ? Til og med vår ganske ufølsomme inspektør fra New Zealand stod der på gangveien og felte en tåre da Høvdingen ble bært ned gangveien med hodet først.( det er bare døde mennesker som bæres ned med hodet først, det er veldig viktig det) Vi hadde til og med en filipiner ombord som var en jævel på trompet, han spilte en ganske så flott tappenstrek før han jazzet seg opp med Auld Lange Syne.
Men det jeg egentlig lurer på er hva de gjorde med ham i hjemlandet ? Han var nederlender, pakket de ham ut og syntes vi hadde vært svin eller bare skuffet de han over i en bedre kiste enn hva vi kunne gi ham ? Jeg sendte en telex til enken via rederiet og utrykkte min store sorg over dødsfallet men vi fikk aldri noe svar. Det syntes jeg også var litt trist. Vi viste ham vår siste respekt så langt vi kunne ihvertfall.

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Bra story,pollti :oh :scratch

Nil satis nisi optimum !

Pollti

Legg inn av Pollti »

Nå lurer jeg fælt på låsemuttere og Haus Gestapo. Etter litt overtalelse så tok hun mopeden sin til buikken 5 km hjemmefra. Det var stille noen minutter så kom 1ste telefon. 1ste gearet var borte ! Noen minutter etter kom beskjed om at 2. gearet var borte. Og 5 minutter etter kom beskjeden om at gearpedalen var borte :oh
Cagge rykket ut på lynutrykking i rasende fart for å finne sin koreanske søster i nød. Og joda, gearpedalen var borte tilsynelatende. Hjem etter wisegriptang og 10 mm fast nøkkel i italiensk fart og ved returen gikk det opp for meg hva som hadde skjedd. Låsemutteren på staget fra pedalen til gearkasse hadde skrudd seg ut slik at gearpedalen hadde falt rett ned- da er den litt vanskelig å se fordi innfestningen til den er på innsiden av fothvileren. Litt finskruing med 10 mm fast nøkkel løste problemet. Norges billigste gearkasse havari ? :scratch I morgen må jeg kjøpe Loctite så låsemutterene holder seg på plass. :janikk

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Det er jo litt godt da at noe som hørtes katastrofalt ut, i begynnelsen, lar seg løse med en 10mm fastnøkkel...ja...og glem nå ikke innkjøp av loctite i morgen :-) God historie! :thumleft

Pollti

Legg inn av Pollti »

Nå får Kim - Il en justering av sine 2 Mikuni forgassere. Høyst påkrevet siden den ikke går noe godt ved 6500 rpm og over 10 000. Jeg har Ekstrem Forgasser Vegring så sånn møkk bare lukker jeg øya når jeg ser =; Mens han forgasser guruen driver med sitt så har jeg skiftet klosser foran og har byttet brensevæske. Den lille gule får 2 nye dekk også. Forhjulet er ferdig men det blir såre knoker før bakdekket er kommet på felgen ser det ut til :-J Valget falt på Pirelli Sport Demon. Fant dette dekket kun til noen få hundrelapper dyrere enn Maxxis, da var ikke valget vanskelig. :knegg

Pollti

Legg inn av Pollti »

jeg forsetter med sære valg av mc. Siste valget er en Hyo250 gtr kjøpt på vestlamndet

Pollti

Legg inn av Pollti »

Vestlamdnet vet jeg ikke hvor er ? Men NSB sies å ha tog i den retningen så da kan jo hende at jeg stikker innom misha hvis han er mottakelig for vrange øsltlendinger med tvangstankere om honda motorer i elegante italienske rammer ? Uansett, regn ellere regn så må denne mikro kubikereren ha nye dekk før den går i østerled ?

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Du skulle visst ikke prøvd Il Tempo Petit. :terge

Brukeravatar
Misha
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...

Legg inn av Misha »

ække hjemme i helgen anyway. Skal på Rett Vest-treffet i Gudvangen med morinien, backe og gabrielsen :terge
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Pollti

Legg inn av Pollti »

Var mest litt en meget hyggelig pris som utløste handelen tror jeg ? Og misha, hat keine angst, den hentes ikke før langt ut i juni sånn som det ser ut nå. Selgeren vil ha den ut av syne snøggast råd og det er i juni i boka mi :knegg Han angrer nok litt på dette salget allerede. :-k

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Hva er det du har kjøpt deg nå, da Pollti? En koreansk knallert? :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Ja, en knallrød Hyosung GT 250 R på toppen av det hele :lol Også jeg som syntes alt med mopeder med r i typebetegnelsen er dødfødt i utgangspunktet da. Selgeren viste tegn på desperasjon over liten interesse i markedet så da gav jeg ham en latterlig lav pris som jeg kunne tenke meg å betale. Han var litt sein med å avslå tilbudet så da trakk jeg fra kr. 5 000 til da han våknet. Men til gjengjeld så må han stå for veiavgiften og jeg må koste på den nye dekk og reg. Fremdeles må kjøpet ansees som "drita billig" selv om jeg regner inn dyr togbillett i kjøpet. Og så benytter jeg dette høvet til å besøke venner,arvinger og bekjente i Vestlandets Hovedstad før jeg tigger kr 2,79 av Misha til bensin hjem :prf Tenker jeg koster på meg ei natt på Hotel Norge og. Det er noen år siden jeg var i Bæærgen så det er sikkert nye ting å glane på for en liten østlending :scratch

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Det er sikkert mulig å bytte styrekrone og styret slik at du slipper å ligge mens du kjører. Men du har vel kanskje litt mer normale eksremiteter enn meg så det er jo ikke sikkert at du blir liggende på tanken. :scratch

Pollti

Legg inn av Pollti »

Overlever nok 500 km på magen ? Så blir det vask og oljebytte før den trilles til Frode Sjappa for salg. Har allerede en mulig interessert kjøper på den. Hvis ikke det går så er Kawa Bæiben snart i gang med MC lappen og 30 illsinte koreanske hester kan jo være bra for en nybegynner det :terge

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Joda, 30 illsinte er vel sikkert cirka akkurat passe for en uerfaren Bæib som skal lære temme litt mer hester enn de slappe som finnes i moped. Jeg har ennu ikke hatt noen grunn til å klage på prestasjonene til de koreanske ponniene. :prop:

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Hæ Gammelgutt,har ponniene dine paret seg ? :redface :(
Minner meg om gutten som gikk tur med mor si,da de fikk se en hest med herlighetene
hengende ute ! --Hva er detta mamma ? ,spurte gutten.
--Detta er ingenting,sa mor rødmende.
Dagen etter da gutten gikk tur med far,så de nok en gang hesten i samme situasjon.
--Hva er detta pappa ?--Det er tissefanten til hesten,sa pappa.
--Tissefanten,sa gutten,a mor sa det var ingenting hu !!
---Mor di er bortskjemt hu-----------------. :jada: 8)

Nil satis nisi optimum !

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Nei, men det er visst flere biler som ønsker å parre seg med Il Tempo Petit, så nærgåande endel av dem er.

Svar