Prøvekjørt BMW K1600GT

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
popeye
Innlegg: 45
Registrert: 03 mar 2017, 10:16
Motorsykkelen din: BMW K 1600 Grand America - 2021

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av popeye »

Ser det etterspørres førere av K1600 her.
Jeg ervervet en 2021 K1600 Grand America i fjor sommer. Noe begrenset kjørelengde da jeg ikke rakk å gå på mer enn rundt 700 mil før sesongen var over, men rakk jo å gjøre noen erfaringer.
Ja, den er stor (336 kg kjøreklar). Og ja, vekta forsvinner umiddelbart når du begynner å rulle. Dog er reversen en del brukt når en skal flytte sykkelen og det ikke er helt flatt. Komforten er det ingenting å utsette på. Grand America havner vel i Cruiser/Touring-segmentet. Jeg koser meg på langturer med denne, ikke fullt så mye i køkjøring. Alle vesker er fastmonterte noe som gjør sykkelen omfangsrik til alle tider.
Motoren er et fantastisk stykke ingeniørkunst. Rekkesekser med 160hk/175nm uten antydning til vibrasjoner. Sparker godt fra seg om en vrir på gassrullen. Uten at det egentlig betyr noe for meg, er bensinforbruket overraskende lavt. Tror jeg havnet under halvliteren på mila sesongen sett under ett, da med 95% langkjøring. Med 26,5 liters tank er det behagelig å kunne får over 500 km på en tank.
Klonkinga i kardangen fikk de bort etter et par år, min har det ikke.
Eneste jeg ikke liker er gassresponsen. Med Euro4-tilpasninger er det et 'lag' ved pådrag. Merkes mest når en skal starte fra 0, har opplevd ikke sjelden at jeg kveler sykkelen. Dette er kjent og mye omtalt på K1600-forum rundt om og jeg vurderer å gå til anskaffelse av Brentuning sin ECU-oppdatering som eliminerer dette og i tillegg virkelig slipper løs potensialet i motoren. Grand America er og elektronisk sperret på toppfart til 101 mph. Denne forsvinner og ved en ECU-oppdatering, uten at jeg ser behovet med mitt kjøremønster.
Jeg er litt usikker på om jeg er klar for denne typen sykkel. Jeg byttet inn en 2020 S1000XR i denne. Uten tvil mye mer morofaktor med XR'n, men det er en sykkel i et annet segment enn K1600.
Etter mye hemmelighold ble K1600 videreført med Euro5 tilpasset 2022-modeller. Motoren er oppgradert/endret for å klare Euro5, nytt dashbord (TFT), nye lys, nye farger, dessverre uten avstandsradaren som gir adaptiv cruisekontroll som 1250RT kom med i fjor. Ellers er det stort sett samme sykkel.
Er jeg fornøyd med sykkelen? Ja, absolutt. Vurderer jeg å bytte? Muligens. Som nevnt over er jeg usikker på om jeg var klar for 336 kg reinspikka touringmaskin med setevarme og koppholder. Har sett en del på Multistrada V4S, nye Triumph Tiger 1200 og faktisk også 1250 GS/GSA. S1000XR er utelukket, men kun fordi at det har jeg prøvd og at den ikke er oppgradert i 2022.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Tusen takk for ditt K1600 "resyme" etter dine første 700 mil :thumleft Slik jeg har forstått manualen på GT og GTL kan kofferter kneppes av men ikke på "Grand America" i følge din beskrivelse her …
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

GTL uten kofferter …
7398E17F-FF67-485E-8854-FD9A58F73358.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Bjerknez »

Schaaf har prøvekjørt K1600:


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Bjerknez »

popeye skrev: 28 feb 2022, 10:20 Ser det etterspørres førere av K1600 her.
Jeg ervervet en 2021 K1600 Grand America i fjor sommer. Noe begrenset kjørelengde da jeg ikke rakk å gå på mer enn rundt 700 mil før sesongen var over, men rakk jo å gjøre noen erfaringer.
Ja, den er stor (336 kg kjøreklar). Og ja, vekta forsvinner umiddelbart når du begynner å rulle. Dog er reversen en del brukt når en skal flytte sykkelen og det ikke er helt flatt. Komforten er det ingenting å utsette på. Grand America havner vel i Cruiser/Touring-segmentet. Jeg koser meg på langturer med denne, ikke fullt så mye i køkjøring. Alle vesker er fastmonterte noe som gjør sykkelen omfangsrik til alle tider.
Motoren er et fantastisk stykke ingeniørkunst. Rekkesekser med 160hk/175nm uten antydning til vibrasjoner. Sparker godt fra seg om en vrir på gassrullen. Uten at det egentlig betyr noe for meg, er bensinforbruket overraskende lavt. Tror jeg havnet under halvliteren på mila sesongen sett under ett, da med 95% langkjøring. Med 26,5 liters tank er det behagelig å kunne får over 500 km på en tank.
Klonkinga i kardangen fikk de bort etter et par år, min har det ikke.
Eneste jeg ikke liker er gassresponsen. Med Euro4-tilpasninger er det et 'lag' ved pådrag. Merkes mest når en skal starte fra 0, har opplevd ikke sjelden at jeg kveler sykkelen. Dette er kjent og mye omtalt på K1600-forum rundt om og jeg vurderer å gå til anskaffelse av Brentuning sin ECU-oppdatering som eliminerer dette og i tillegg virkelig slipper løs potensialet i motoren. Grand America er og elektronisk sperret på toppfart til 101 mph. Denne forsvinner og ved en ECU-oppdatering, uten at jeg ser behovet med mitt kjøremønster.
Jeg er litt usikker på om jeg er klar for denne typen sykkel. Jeg byttet inn en 2020 S1000XR i denne. Uten tvil mye mer morofaktor med XR'n, men det er en sykkel i et annet segment enn K1600.
Etter mye hemmelighold ble K1600 videreført med Euro5 tilpasset 2022-modeller. Motoren er oppgradert/endret for å klare Euro5, nytt dashbord (TFT), nye lys, nye farger, dessverre uten avstandsradaren som gir adaptiv cruisekontroll som 1250RT kom med i fjor. Ellers er det stort sett samme sykkel.
Er jeg fornøyd med sykkelen? Ja, absolutt. Vurderer jeg å bytte? Muligens. Som nevnt over er jeg usikker på om jeg var klar for 336 kg reinspikka touringmaskin med setevarme og koppholder. Har sett en del på Multistrada V4S, nye Triumph Tiger 1200 og faktisk også 1250 GS/GSA. S1000XR er utelukket, men kun fordi at det har jeg prøvd og at den ikke er oppgradert i 2022.
For det første så tror jeg at jeg holder med deg når det gjelder ditt synspunkt rundt S1000XR. Jeg har jo hatt gateversjonen av denne (S1000R) som har den samme motoren.

Derimot synes jeg ikke en 4-sylindret "racing" motor "passer" i en sykkel som XR. En sykkel som XR kler best 2-3 sylindrede motorer synes jeg. mest med tanke på lydbildet etc.

Men når du først så vidt har kikket på en K1600. Har du ett eller annet sted langt mangt inne vurdert å se nærmere på en Rocket 3?

Sittsestillingen er nok ganske lik (avhengig om du velger GT eller R utgaven) motormessig får du trolig en opptur og utseendemessig er min ikke akkurat objektive mening at den ser veldig mye bedre ut.

Med orginale sidevesker, tankveske og et bagasjebrett med en liten tail bag på så får du plass nok til å ta med deg mye. også en passasjer.
Det skal dog sies at det nok ikke er noe luksus for en passasjer å sitte bak på Rocket over lenger tid.

Rocket blir på en måte en litt mer "posør"-sykkel.

Nå erikke poenget mitt her å sammenligne K1600 og Rocket, bare så det er sagt. Jeg bare lurte på om du kanskje har vudert og prøvekjøre en slik :)

popeye
Innlegg: 45
Registrert: 03 mar 2017, 10:16
Motorsykkelen din: BMW K 1600 Grand America - 2021

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av popeye »

Bjerknez skrev: 21 mar 2022, 07:38
popeye skrev: 28 feb 2022, 10:20 Ser det etterspørres førere av K1600 her.
Jeg ervervet en 2021 K1600 Grand America i fjor sommer. Noe begrenset kjørelengde da jeg ikke rakk å gå på mer enn rundt 700 mil før sesongen var over, men rakk jo å gjøre noen erfaringer.
Ja, den er stor (336 kg kjøreklar). Og ja, vekta forsvinner umiddelbart når du begynner å rulle. Dog er reversen en del brukt når en skal flytte sykkelen og det ikke er helt flatt. Komforten er det ingenting å utsette på. Grand America havner vel i Cruiser/Touring-segmentet. Jeg koser meg på langturer med denne, ikke fullt så mye i køkjøring. Alle vesker er fastmonterte noe som gjør sykkelen omfangsrik til alle tider.
Motoren er et fantastisk stykke ingeniørkunst. Rekkesekser med 160hk/175nm uten antydning til vibrasjoner. Sparker godt fra seg om en vrir på gassrullen. Uten at det egentlig betyr noe for meg, er bensinforbruket overraskende lavt. Tror jeg havnet under halvliteren på mila sesongen sett under ett, da med 95% langkjøring. Med 26,5 liters tank er det behagelig å kunne får over 500 km på en tank.
Klonkinga i kardangen fikk de bort etter et par år, min har det ikke.
Eneste jeg ikke liker er gassresponsen. Med Euro4-tilpasninger er det et 'lag' ved pådrag. Merkes mest når en skal starte fra 0, har opplevd ikke sjelden at jeg kveler sykkelen. Dette er kjent og mye omtalt på K1600-forum rundt om og jeg vurderer å gå til anskaffelse av Brentuning sin ECU-oppdatering som eliminerer dette og i tillegg virkelig slipper løs potensialet i motoren. Grand America er og elektronisk sperret på toppfart til 101 mph. Denne forsvinner og ved en ECU-oppdatering, uten at jeg ser behovet med mitt kjøremønster.
Jeg er litt usikker på om jeg er klar for denne typen sykkel. Jeg byttet inn en 2020 S1000XR i denne. Uten tvil mye mer morofaktor med XR'n, men det er en sykkel i et annet segment enn K1600.
Etter mye hemmelighold ble K1600 videreført med Euro5 tilpasset 2022-modeller. Motoren er oppgradert/endret for å klare Euro5, nytt dashbord (TFT), nye lys, nye farger, dessverre uten avstandsradaren som gir adaptiv cruisekontroll som 1250RT kom med i fjor. Ellers er det stort sett samme sykkel.
Er jeg fornøyd med sykkelen? Ja, absolutt. Vurderer jeg å bytte? Muligens. Som nevnt over er jeg usikker på om jeg var klar for 336 kg reinspikka touringmaskin med setevarme og koppholder. Har sett en del på Multistrada V4S, nye Triumph Tiger 1200 og faktisk også 1250 GS/GSA. S1000XR er utelukket, men kun fordi at det har jeg prøvd og at den ikke er oppgradert i 2022.
For det første så tror jeg at jeg holder med deg når det gjelder ditt synspunkt rundt S1000XR. Jeg har jo hatt gateversjonen av denne (S1000R) som har den samme motoren.

Derimot synes jeg ikke en 4-sylindret "racing" motor "passer" i en sykkel som XR. En sykkel som XR kler best 2-3 sylindrede motorer synes jeg. mest med tanke på lydbildet etc.

Men når du først så vidt har kikket på en K1600. Har du ett eller annet sted langt mangt inne vurdert å se nærmere på en Rocket 3?

Sittsestillingen er nok ganske lik (avhengig om du velger GT eller R utgaven) motormessig får du trolig en opptur og utseendemessig er min ikke akkurat objektive mening at den ser veldig mye bedre ut.

Med orginale sidevesker, tankveske og et bagasjebrett med en liten tail bag på så får du plass nok til å ta med deg mye. også en passasjer.
Det skal dog sies at det nok ikke er noe luksus for en passasjer å sitte bak på Rocket over lenger tid.

Rocket blir på en måte en litt mer "posør"-sykkel.

Nå erikke poenget mitt her å sammenligne K1600 og Rocket, bare så det er sagt. Jeg bare lurte på om du kanskje har vudert og prøvekjøre en slik :)
Joda, har da såvidt prøvd GT-utgaven. Ga deg og råd i Rocket-tråden din om at kom til å få en god opplevelse med en helt rå motor. Men, den er ikke for meg. Kort begrunnelse er lite/manglende beskyttelse mot vind, begrenset bagasjekapasitet og høyt bensinforbruk. Forbruk er i utgangspunktet uinteressant for meg, men tette tankstopp frister ikke. Joda, du kan ettermontere flere typer vindskjermer som skjermer noe og flere typer bagasjeløsninger som berger deg på en langtur, men du verden det er godt med elektrisk justerbar vindskjerm og bagasjeløsninger med sentrallås…

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Bjerknez »

Aha, det stemmer det. Glemte helt at du ga meg råd angående Rocket :)

Ja, du har rett i at den er tørst. Så langt ligger snittforbruket på tett opptil 0.8 Men den bruker nok mindre hvis jeg slenger inn 6. giret på landeveien, men ja, forbruket er høyt. Det er uansett noe som ikke bekymrer meg veldig :)

Ja, som jeg skrev så blir Rocket mer en slags posørsykkel sammenlignet med K1600. Er nok flere praktiske løsninger på en K1600.

Manglende beskyttelse mot vind er en av hovedfordelene med Rocket for min del. Men så vet jo alle her inne hva jeg synes om vindskjermer nå, hehe.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av FredrikE24 »

Å sammenligne Rocket og K1600 er hvertfall helt bak mål. Ikke sammenlignbart.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 21 mar 2022, 18:39 Å sammenligne Rocket og K1600 er hvertfall helt bak mål. Ikke sammenlignbart.
Det har jeg ikke gjort heller.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

K1600 The Winner!

Fra den billigste (Kawasaki Concours 14 … GTR1400 her i Europa) til den dyreste (K1600) er pris differansen ca USD 10000,- …

Hvordan har markedet vært for GTR1400 her i Norge ?
Price and weight are scored based on objective metrics. Other scores are listed as a percentage of editors’ ratings in each category. The Engine category is double-weighted, so the Overall Score is not a total of the displayed percentages but, rather, a percentage of the weighted aggregate raw score.
Må lese artikkelen en gang til her … :scratch

https://www.motorcycle.com/shoot-outs/2 ... -fjr1300es
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 10 jul 2022, 16:28 Hvordan har markedet vært for GTR1400 her i Norge ?
Kawa GTR 1400 mener jeg å kunne påstå ikke ble noen stor suksess her i landet. Virket heller som at de aller fleste som ville ha Kawasakis høyst potente 1400 kubikker foretrakk i stedet ZZR 1400 - med kjededrift og ikke kardang slik GTR'en hadde, bare så det også er nevnt... ;).

Litt usikker, men jeg tror GTR produksjonen ble avsluttet for noen år siden.

Kan fort være at man kan gjøre et godt GTR 1400 kjøp siden modellen hadde, etter hva jeg tror, en høyst betinget suksess her i landet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

2 stk GTR1400 og 3 stk ZZR1400 på finn.no nå. Virker ikke som noen av disse har vært noen volumselgere da de har vært i produksjon siden 2007 :-k
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 10 jul 2022, 17:02 2 stk GTR1400 og 3 stk ZZR1400 på finn.no nå. Virker ikke som noen av disse har vært noen volumselgere da de har vært i produksjon siden 2007 :-k
Ingen volumselgere noern av dem, men likevel flere ZZR 1400 enn GTR 1400, som i hvert fall jeg sjelden har møtt på norske veier .
Vet at JohnnyTh her inne hadde en GTR i sin tid. Som han også kjørte skikkelige langturer med.
Sykkelen hans kikket jeg for øvrig nærmere på da vi møttes på et Norges-treff for mange år siden.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av dypen »

Er det nye eller gamle forum brukere som har lyst til å fortelle om sine erfaringer med K1600, gjerne erfaring fra service, serviceintervall, recall etc …

Apropos serviceintervall på K1600 så er det service på faste kilometer og årlig service. Legger ved noe info jeg har funnet:
5D2B7883-4569-4DA0-B0B3-E29B7C89905D.jpeg
784CA1DD-3D9E-4888-98CB-DF3D907FD1B2.jpeg
79E04E06-4BBC-4D0B-A60F-3C2457D77DE1.jpeg
Følgende er kopiert fra:
https://www.motorcycleparts-hornig.com/ ... l-service/

Maintenance intervals / Service for BMW K1600GT & K1600GTL

Running-in Check / 600 miles (1.000 km) service:
Setting service-due date and service countdown distance
Performing vehicle test with BMW Motorrad diagnostic system
Oil change, engine, with filter
Oil change, rear wheel drive
Checking front and rear brake fluid level
Checking coolant level
Checking tire pressures and tread depth
Checking lights and signalling equipment
Function test, engine start suppression
Final inspection and check of roadworthiness
Confirming BMW Service in on-board documentation

6.000 miles (10.000 km) service (30.000 km / 50.000 km):
Performing vehicle test with BMW Motorrad diagnostic system
Oil change, engine, with filter
Oil change, rear wheel drive (every 2 years)
Draining oil condensate hose
Visual inspection of the brake pipes, brake hoses and connections
Checking front and rear brake pads for wear
Checking front and rear brake discs for wear
Changing brake fluid, front and rear brakes
Checking clutch system
Checking coolant level
Checking tire pressures and tread depth
Checking ease of movement of side stand
Checking ease of movement of centre stand
Checking lights and signalling equipment
Function test, engine start suppression
Final inspection and check of roadworthiness
Setting service-due date and service countdown distance
Checking battery charge state
Confirming BMW Service in on-board documentation

12.000 miles (20.000km) service (40.000 km / 60.000 km):
Performing vehicle test with BMW Motorrad diagnostic system
Oil change, engine, with filter
Checking valve clearance (every 30.000 km)
Replace all spark plugs (every 30.000 km)
Replace air filter cartridge
Oil change, rear wheel drive (every 2 years)
Draining oil condensate hose
Visual inspection of the brake pipes, brake hoses and connections
Checking front and rear brake pads for wear
Checking front and rear brake discs for wear
Changing brake fluid, front and rear brakes
Checking clutch system
Checking coolant level
Checking tire pressures and tread depth
Checking ease of movement of side stand
Checking ease of movement of centre stand
Checking lights and signalling equipment
Function test, engine start suppression
Final inspection and check of roadworthiness
Setting service-due date and service countdown distance
Checking battery charge state
Confirming BMW Service in on-board documentation
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

popeye
Innlegg: 45
Registrert: 03 mar 2017, 10:16
Motorsykkelen din: BMW K 1600 Grand America - 2021

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

Legg inn av popeye »

Du svarer jo på mye av spørsmålene dine selv.
BMW kjører samme ‘standard’ serviceintervall på K1600 som på sine øvrige modeller, 10000 km eller 1 år. Ventilsjekk på 30kkm, sjelden/aldri behov for justering etter hva jeg ser på internasjonale forum. Siden det er kardangdrift er det oljeskift der hver 20kkm. BMW har nå 5 års garanti. Noen recalls har det vært også på K1600, men der er BMW til å stole på, de ordner opp.

Svar