Nå går ikke jeg inn for å kjøre spesielt nøysomt, men følger stort sett trafikken - uten å sinke den...
- og foretar noen kjappe forbikjøringer rett som det er i i tillegg til å ikke ligge på latsiden på påkjøringsfeltene...
Med slik kjøring har jeg altså oppnådd å komme ned i 0,40 over en strekning på noen få mil.
I det daglige med kjøring her i distriktet og omliggende områder ligger forbruker på 0,43 /0,44.
Og i går på tur med fruen bakpå og toppboks var forbruket det samme. Da med en del jevnere kjøring enn ellers siden jeg får kjapt beskjed om kjøringen føles ubehagelig. Fikk ingen klager i går...
.
Men fortsatt med noen kjappe og effektive forbikjøringer og relativt spenstige påkjøringsrampeakselerasjoner...
.
Tall som 0,48 er det for øvrig lenge siden jeg har sett. Over 0,5 lun én gang i Sverge på tur med fruen og full oppakning og med vind fra alle kanter i det flate svenske landskapet, noe jeg tror må ha påvirket forbruket. Har ingen annen rimelig forklaring siden jeg ikke har opplevd det samme under andre forhold, heller ikke der det er svært så kupert og svingete.
Å få denne 1301 kubikkeren under 0,4 og samtidig ha det passe underholdende underveis ser jeg på som lite realistisk. Men likevel antakelig mulig om man virkelig går inn for det.
Og med det tenker jeg at en evt. videre forbruksdiskusjon kan gjøre i egen dedikert tråd, som faktisk er snart 10 år gammel
.
Du verden som tiden går!
https://mcsiden.no/viewtopic.php?p=159557#p159557
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene
her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering