Varme, tørre strøk ,,,,...
Så nære Uraina gir vel noen vibrasjoner !?
Transalpina

Det blir spennende!
Ja, bildene holder minnene friske, fint å se tilbake på i vinterAJ skrev:Flotte bilder som i dine øyne neppe yter den rettferdigheten de fortjener.
Det er er jo alltid slik at det er på stedene man besøker man virkelig får de rette og ekte bildene, som man gjerne tar fram stadig vekk fra minnet resten av livet.
Flotte bilder, som nevnt, og helt klart appetittvekkende for meg og helt sikkert mange andre!
Takk for at du tar deg tid til å dele med oss andre her på MCsiden.no!
Bare å komme seg avgårdeGeiroe skrev:Ser ut som en flott tur da. Skulle ønsket meg en sånn tur selv, men kanskje en dag. Ingen vet hvor haren hopper vettu.
Og vennligsinnede folk, antar jeg?Ketil skrev: 09 jul 2022, 12:44Ja, bildene holder minnene friske, fint å se tilbake på i vinterAJ skrev:Flotte bilder som i dine øyne neppe yter den rettferdigheten de fortjener.
Det er er jo alltid slik at det er på stedene man besøker man virkelig får de rette og ekte bildene, som man gjerne tar fram stadig vekk fra minnet resten av livet.
Flotte bilder, som nevnt, og helt klart appetittvekkende for meg og helt sikkert mange andre!
Takk for at du tar deg tid til å dele med oss andre her på MCsiden.no!
Den eneste mc fra Norden jeg har sett siden jeg forlot Helsinki var en svenske på toppen av Transfagarasan, for det meste østeuropeere på mc tur i Øst-Europa. Litt synd for det er ikke noe krevende med å reise her, fine veier og ikke noe problem å berges med bare engelsk. Og med booking.com finner du rimelig overnatting over alt.
Ja ,det er fint for egen del - og fint for andre som går inspirasjon og nyttig informasjon. Jeg bruker dette forum og FB for at de hjemme skal kunne følge med, og slippe å sjekke med telefon.Ketil skrev:Takk for hyggelig tilbakemelding Rolf Arne. Det er ikke alltid greit å vite om slike turreferat er interessant for så mange, men jeg liker selv å lese fra andre sine turer og synes også det er fint å bla tilbake i egen logg for å minnes de turene man har lagt bak seg. Så jeg vil nok fortsette å dokumentere mine mc-turer
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nå er det ikke fint å le av mennesker med begrensede ressurserKetil skrev: 07 aug 2022, 16:36 Registrerer at noen sier at GS kjøpes for status og flokkmentalitet, for meg så er det så enkelt at jeg ikke kan forestille meg en bedre motorsykkel å dra på tur med![]()
Tusen takk AJAJ skrev: 07 aug 2022, 18:18 Takker for flott innholdsrik turreportasje og kjempemessige bilder fra steder de fleste av oss aldri har vært!
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding OlavOlav K skrev: 07 aug 2022, 22:46 Tusen tusen takk for et fantastisk reisebrev, du har virkelig fått svingt deg litt i sommer. Romania og Balkan står lengst oppe på lista mi, vi var i praksis reiseklare i 2020, men du vet, det blei jo ikke slik
Misunner deg det meste av turen, men transportetappen hjem igjen, den står det respekt av...
Har hatt endel lange etapper selv, oppigjennom, men steike meg altså.
Nå ligger et alpe-eventyr i støpeskjeen her, med Frankrike først, og så en godbit etterpå (ACT Pyreneene, før vi returnerer hjem igjen via vestalpene i Frankrike/Sveits.Det gledes, selv om 1.dag, og tildels 2. er å regne som jobb.
Men vel framme i Annecy den 28., begynner moroa :)
Nå er det ikke fint å le av mennesker med begrensede ressurserKetil skrev: 07 aug 2022, 16:36 Registrerer at noen sier at GS kjøpes for status og flokkmentalitet, for meg så er det så enkelt at jeg ikke kan forestille meg en bedre motorsykkel å dra på tur med![]()
, men å smile overbærende... det må vel være innafor?
![]()
Takker og bukkerGammelsmurfen skrev: 07 aug 2022, 23:36 Må si meg helt enig med AJ og andre her, sånne turreportasjer med fin balanse mellom tekst og bilder er fantastisk!
For øvrig noe som det er umulig og formatere på samme måte på fjesboka, der blir det en bolk med bilder og en med tekst.
Tusen takk Rolfrolf-arne skrev: 08 aug 2022, 01:20 Takker for inspirasjon og god reisereportasje.
872 mil, er lang tur selv med en ferie innimellom..
Når det gjelder GS og tur så må det være fint å kjøre på noe man stoler på , og som er en tanke moderne.
Selv kjørte jeg jo mesteparten av 1000 mil på min 94 model Pan European og 200 på RT'EN ( BMW R1250RT)...må bare si at det føltes godt å kjøre på noe nytt.
Men vi kjører på det vi har og tilpasser oss derefter...og vi kjører forhåpentligvis på det som passer oss hver enkelt...
Kjenner meg igjen på at hjemover går det raskere, og at man på en måte begynner å føle at turen er slutt før den faktisk er det.
Tror du forstår hva jeg mener, men etter litt tid hjemme så vil man på veien igjen...
Flott at du/dere er hjemme igjen og har hatt en fin ferie. Flybussen var spesielt.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Fotografering har jeg alltid hatt stor glede av på tur. I år var det første gang jeg reiste uten dedikert kamera (bortsett fra GoPro til å filme litt). De nye telefonene har fått veldig bra kamera og det har også blitt gode redigeringsfunksjoner, så det gjør det hele litt lettere, men litt synd at et fint speilreflekskamera blir liggende da.Bjerknez skrev: 08 aug 2022, 04:58 Meget flott og oppegående turrefferat og jeg må gi deg 10 poeng for bildene også. Jeg liker egentlig å ta bilder selv også, men når jeg først er på tur så er lysten til å kjøre større enn fotograferingen og det blir mest til at jeg tar bilder der jeg fyller tanken etc.
Artig at du knipset bilde av endene. Bra ble det også :)