Som emnet lyder..noen med erfaringer rundt denne sykkelen? Har vært å sett på og prøvesittet den idag på Yamaha Vinterbro. Veldig pen å se på og satt meget godt på den.

Serviceintervaller hver 10 000Ladsen skrev:Hvordan er det med service på de? Km intervall og kostnader?
Ellers noe annet å gøye til på FZ8?
kjellv skrev:Serviceintervaller hver 10 000Ladsen skrev:Hvordan er det med service på de? Km intervall og kostnader?
Ellers noe annet å gøye til på FZ8?
10 000 ca 4000
20 000 ca 5500
40 000 ca 8000
Ja!mxman skrev:Hvordan er motor iforhold til Fz1 ? Er vel ganske stor hk forskjell ?
Spørsmål fra dypen
Vedrørende nakensykkel Yamaha FZ8N fra 2012 som nærmer seg 40k kjørte kilometer er det en stor service på trappene i følge tidligere innlegg og da vil jeg tro prisen for servicen passerer 10k i dag ... Er dette populære og lett omsettelige sykler i dag med ti år på baken, ser det ligger noen på finn som har ligget lenge. Er prisen lav vil alt være salgbart men er det sykkel til 65 - 70k? Eller mindre / mere før service?
Nei, jeg synes det er fornuftig å benytte den gamle tråden så lenge ikke ts melder seg og legger inn protest. I fall det skjer kan vi splitte tråden og lage en ny.dypen skrev:Skal jeg starte ny tråd når spørsmålene gjelder samme sykkel og samme tema men sju år er gått …
Vedrørende nakensykkel Yamaha FZ8N fra 2012 som nærmer seg 40k kjørte kilometer er det en stor service på trappene i følge tidligere innlegg og da vil jeg tro prisen for servicen passerer 10k i dag ... Er dette populære og lett omsettelige sykler i dag med ti år på baken, ser det ligger noen på finn som har ligget lenge. Er prisen lav vil alt være salgbart men er det sykkel til 65 - 70k? Eller mindre / mere før service?
Var vel Yamahas forsøksvise alternativ til Honda VFR 800, dette.dypen skrev: 23 aug 2022, 09:33 Er dette populære og lett omsettelige sykler i dag med ti år på baken, ser det ligger noen på finn som har ligget lenge. Er prisen lav vil alt være salgbart men er det sykkel til 65 - 70k? Eller mindre / mere før service?
Strengt tatt ikke. FZ6 og FZ1 ble faset ut før den nye MT-serien ble lansert, og FZ8 ble produsert noen få år i påvente av dette. Den har nok mest fra FZ1, bla a i stor grad samme motor.AJ skrev:Var vel Yamahas forsøksvise alternativ til Honda VFR 800, dette.dypen skrev: 23 aug 2022, 09:33 Er dette populære og lett omsettelige sykler i dag med ti år på baken, ser det ligger noen på finn som har ligget lenge. Er prisen lav vil alt være salgbart men er det sykkel til 65 - 70k? Eller mindre / mere før service?
Men noen stor suksess ble den vel ikke?
Litt pregløs, kanskje...?