Jeg har vært på Finnskogen i helgen og kjørt grus sammen med en gjeng. En av guidene kjørte en Honda CRF250 og han kjørte fletta av alle oss med større sykler. Det var også flere som hadde CRF300 Rally. Så å undervurdere billige Hondaer, det skal man ikke gjøre. Tvert i mot, ønsker man å kjøre grus og teknisk offroad, så er 300CRF helt konge. Men dempingen suger, så nye fjærer foran og ny demper bak er et must.SilverSmurfer skrev: ↑27 aug 2022, 19:54Tenere har vert på radaren min lenge, og enda mer nå som world raid versjonen har kommet. Som løser en del av det jeg hadde å utsette på den forrige.Bjerknez skrev: ↑27 aug 2022, 18:13 Ja, ut fra hva du skriver så ante det meg at det gikk den veien :)
Ønsker deg uansett lykke til i jakten på ny sykkel etter hvert. Tenere 700 er jo av de du nevner den jeg mener er mest interresant. De billige Honda modllene hadde jeg holdt meg unna. Men det er nå min mening :)
Har også vurdert Africa Twin, men håper egentlig på at det skal komme en ny versjon av Transalp. Noe som det har versert rykter om i noen år nå. Men tror nesten det er en 50/50 om det kommer til neste år.
Vi får se, mest sannsynlig at jeg kjøper en CRF300L egentlig.
Og man kan reise på langtur med en CRF300 også. Det er bare å følge med på Itchy Boots sesong 6 på Youtube.
"Det er ikke størrelsen det kommer ann på, men hvordan man bruker den"