Kaokoland Namibia - Afrikas siste villmark

Her kan du boltre deg med så mye tekst og bilder du bare vil fra korte og lange turer - alene eller sammen med andre.
Link gjerne bilder fra eksterne bildedatabaser.
Svar
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Kaokoland Namibia - Afrikas siste villmark

Legg inn av rolf-arne »


pingvin skrev:Jøje meg, over 5 år siden :O



Så har du muligheten er dette noe anbefaler på det varmeste :thumleft

Bilde

:D

Nettopp, det var det med anledning...må nok bygge mye kropp og muskler før man kan legge ut på en slik fristelse...

Selv bare tanken om en slik tur gjør vondt i kroppen....


Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Kaokoland Namibia - Afrikas siste villmark

Legg inn av pingvin »

rolf-arne skrev: 03 sep 2022, 06:17 Nettopp, det var det med anledning...må nok bygge mye kropp og muskler før man kan legge ut på en slik fristelse...

Selv bare tanken om en slik tur gjør vondt i kroppen....
Kaokoland turen er både mange (11) og lange dager og bør ha kjørt litt offroad da noen dager er litt mer krevde teknisk. Så er nok ikke for alle selv om ikke trenger hete Ullevålseter for å gjennomføre :D

Men de tilbyr også Windhoek to Capetown turen som er tiltenkt for de som ikke har kjørt offroad og kanskje vil ha litt mindre slitsom kjøring. Tipper de kjøler disse turene i sammenheng med de turene som går i Namibia, må jo uansett få syklene tilbake til Capetown så ikke dumt om noen vil betale for å kjøre de ned igjen :knegg Og så tilbyr de jo skreddersydde turer om man er en gruppe.

Men Capetown er jo verdt å oppleve, har riktignok bare vært i byen bare noen timer ifbm tur var på i 2009 da jobbet i Angola, tok turen nedom SA og kjørte noen dager mest offroad, 2. gang kjørte offroad ever så ingen dum start men også fantastiske asfaltveier i SA :thumleft Sør-Afrika er fanastisk fint, tror lite benyttet som reisemål fordi veldig langt dit og selvfølgelig litt rufsete rykte fra apartheidtiden.

Bilde

Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kaokoland Namibia - Afrikas siste villmark

Legg inn av Busa Trond »

Hei.
Har ikke sett på denne før i dag. Dette kan friste meg.
Så kortversjonen av filmen din, men langversjonen har blitt borte.
Finner ikke noe pris på siden deres, er det 40 lapper ish for en slik tur?
Veit du ca dato på året dem kjører Kaokoland?

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Kaokoland Namibia - Afrikas siste villmark

Legg inn av pingvin »

Busa Trond skrev: 03 sep 2022, 23:20 Hei.
Har ikke sett på denne før i dag. Dette kan friste meg.
Så kortversjonen av filmen din, men langversjonen har blitt borte.
Finner ikke noe pris på siden deres, er det 40 lapper ish for en slik tur?
Veit du ca dato på året dem kjører Kaokoland?
Jeg fikk langversjonen til å virke på første side men legger den ut igjen under, håper funker da (ble sittende å se på den selv...) :D

Litt usikker på når de kjører, mener vi kjørte i begynnelsen av april, i teorien etter regntiden (viste seg å ikke stemme helt) så tror første turen for sesongen. Innbiller meg de holder på til kanskje november men for å være ærlig så bare tipper jeg, mulig de kjører hele året om marked for det?

Husker ikke helt hva betalte men tror var ca 40.000,-, ja, det inkluderte det aller meste men fly i tillegg. Dvs. vi snobbet opp de stedene kunne med hotellrom/bungalow da var lagt opp til en del telt så vi norske hadde bare 3 netter i telt :redface

2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kaokoland Namibia - Afrikas siste villmark

Legg inn av Busa Trond »

:thumleft Takk takk.
Jammen har du lagt ned mye arbeid i filmen. Hurra :thumleft
Skal sende dem en mail. Takk for info.
Har liksom ligget litt etter på tur fronten etter covid.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Kaokoland Namibia - Afrikas siste villmark

Legg inn av pingvin »

Busa Trond skrev: 04 sep 2022, 00:34 :thumleft Takk takk.
Jammen har du lagt ned mye arbeid i filmen. Hurra :thumleft
Skal sende dem en mail. Takk for info.
Har liksom ligget litt etter på tur fronten etter covid.
Hyggelig å høre :thumleft

Du får referer til Ole from Norway (Pingvin brukernavn IT ansvarlig i min første jobb ga meg da sto en boks med Pingvin-lakris på pulten hans og siden har blitt med overalt :eh ).
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Kaokoland Namibia - Afrikas siste villmark

Legg inn av rolf-arne »

pingvin skrev:
Busa Trond skrev: 03 sep 2022, 23:20 Hei.
Har ikke sett på denne før i dag. Dette kan friste meg.
Så kortversjonen av filmen din, men langversjonen har blitt borte.
Finner ikke noe pris på siden deres, er det 40 lapper ish for en slik tur?
Veit du ca dato på året dem kjører Kaokoland?
Jeg fikk langversjonen til å virke på første side men legger den ut igjen under, håper funker da (ble sittende å se på den selv...) :D

Litt usikker på når de kjører, mener vi kjørte i begynnelsen av april, i teorien etter regntiden (viste seg å ikke stemme helt) så tror første turen for sesongen. Innbiller meg de holder på til kanskje november men for å være ærlig så bare tipper jeg, mulig de kjører hele året om marked for det?

Husker ikke helt hva betalte men tror var ca 40.000,-, ja, det inkluderte det aller meste men fly i tillegg. Dvs. vi snobbet opp de stedene kunne med hotellrom/bungalow da var lagt opp til en del telt så vi norske hadde bare 3 netter i telt :redface

Flott film, sett den med reisefølge mitt til USA on 16 daga...men blei enige ( svært fort) at vi begge må ha mye mer fast grunn under dekk og føtter.

Men flott film...

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar