Ledsager søkes ved Lillestrøm/Strømmen

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
MC-Ray
Innlegg: 7
Registrert: 29 aug 2022, 01:38
Motorsykkelen din: Yamaha-mt07

Ledsager søkes ved Lillestrøm/Strømmen

Legg inn av MC-Ray »

Hei! :vs
Jeg er en 28 år gammel informatikk-student som nå skal ta sertifikatet for klasse-A. Jeg har ingen å øvelseskjøre med og lurer derfor på om noen har lyst til å ledsage/øvelseskjøre med meg?.
Jeg takker ja til å kjøre turer og/eller øve på kjøregårdsøvelser.

Sted/område: Lillestrøm/Strømmen.

Erfaring: Har hatt timer med kjøreskole, og kan kjøre i trafikk.
Har bestått teorien og har bilsertifikatet.

Sykkel: Har en Honda cbf125 (Lett-sykkel).

Utstyr: Har alt av utstyr + intercom.

Håper på at noen har muligheten, selv ved engangstilfelle. 😁
Sist redigert av MC-Ray den 07 sep 2022, 18:12, redigert 1 gang totalt.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Ledsager søkes ved Lillestrøm/Strømmen

Legg inn av SilverSmurfer »

Anbefaler alltid at folk skriver litt mer om seg selv, for eksempel hvor gammel du er og om du har bilsertifikat.

Brukeravatar
MC-Ray
Innlegg: 7
Registrert: 29 aug 2022, 01:38
Motorsykkelen din: Yamaha-mt07

Re: Ledsager søkes ved Lillestrøm/Strømmen

Legg inn av MC-Ray »

SilverSmurfer skrev: 07 sep 2022, 16:24 Anbefaler alltid at folk skriver litt mer om seg selv, for eksempel hvor gammel du er og om du har bilsertifikat.
Hei, takk for tipset! Redigerer innlegget mitt over :skriver
Forøvrig er jeg en 28 år gammel informatikk-student, som også har hatt bilsertifikat i 10 år. :)

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Ledsager søkes ved Lillestrøm/Strømmen

Legg inn av SilverSmurfer »

MC-Ray skrev: 07 sep 2022, 18:15
SilverSmurfer skrev: 07 sep 2022, 16:24 Anbefaler alltid at folk skriver litt mer om seg selv, for eksempel hvor gammel du er og om du har bilsertifikat.
Hei, takk for tipset! Redigerer innlegget mitt over :skriver
Forøvrig er jeg en 28 år gammel informatikk-student, som også har hatt bilsertifikat i 10 år. :)
Der ja :) Hvis noen har muligheten så gir det jo en enorm trygghet å vite at personen de kjører med har hatt bilsertifikat i lang tid. Lykke til!

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Ledsager søkes ved Lillestrøm/Strømmen

Legg inn av Lauri »

Hold oss oppdatert om du får ledsager-napp.

Forhåpentligvis er det en eller annen blant de 7463 forumbrukerne, som bor i ditt nærområde og som har kunnskap og erfaring nok til å bistå deg 👍

Jeg hadde gladelig stilt opp, men dessverre er jeg langt utenfor rekkevidde - det første melislaget av snø har allerede lagt seg på tusenmeterstoppene i mitt nabolag.
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ledsager søkes ved Lillestrøm/Strømmen

Legg inn av Bjerknez »

Vet ikke når du evt. kjører opp, men kontakt meg gjerne ved sesongstart 2023 hvis behovet er der så kan jeg øvekjøre litt med deg. Mine krav er at sykkelen din er i god stand og uten feil og mangler, at du bruker riktig kjøreutstyr, samt at du tar til deg informasjon som blir gitt og korrigerer eventuelle tilbakemeldinger jeg gir. Sykkelen må selvsagt være forsikret.

Mitt krav er også selvsagt at du spanderer en kaffe på meg i løpet av turen. :twothumbs:

Hvis jeg ser at kjemien er der og at jeg ser en viss fremgang, så stiller jeg gjerne opp flere ganger :)

Merk at tidlig på året så er det kaldt. Det er ca. 10 mil fra meg til der du bor, så jeg får 20 mil bare i transportetappe før jeg i det hele tatt har begynt øvekjøringen. Så det blir ikke noen superlang tur.

Får du fraktet sykkelen din på henger til Fredrikstad, så kan jeg gjerne ta deg med på lengre utflukter.

Øvekjøring slik JEG ser det handler om mengdetrening samt utfordre seg selv litt. Er du komfortabel på landeveien, så kjører vi ikke der. Er du skeptisk til motorvei, så tar vi turen dit. Hele poenget er at du skal utfordre deg selv, og jeg snakker ikke om nedlegg og kjøre fort i svinger her, bare så det er sagt. Den biten kommer mer eller mindre automatisk når du blir tryggere på deg selv og sykkelen.

I bunn og grunn skal dette være gøy og lærerikt. Jeg kommer ikke til å terpe på dagligkontroll av sykkel etc, utover en samtale rundt dette. Trafikkskolen er bedre på den biten enn meg. Det handler i stor grad om å forsikre seg om at sykkelen er trygg å kjøre ved at man sjekker noen elementære punkter før man kjører.

Brukeravatar
MC-Ray
Innlegg: 7
Registrert: 29 aug 2022, 01:38
Motorsykkelen din: Yamaha-mt07

Re: Ledsager søkes ved Lillestrøm/Strømmen

Legg inn av MC-Ray »

Lauri skrev: 08 sep 2022, 23:25 Hold oss oppdatert om du får ledsager-napp.

Forhåpentligvis er det en eller annen blant de 7463 forumbrukerne, som bor i ditt nærområde og som har kunnskap og erfaring nok til å bistå deg 👍

Jeg hadde gladelig stilt opp, men dessverre er jeg langt utenfor rekkevidde - det første melislaget av snø har allerede lagt seg på tusenmeterstoppene i mitt nabolag.
Takk for oppmuntringen, jeg holder dere oppdatert! :)

Brukeravatar
MC-Ray
Innlegg: 7
Registrert: 29 aug 2022, 01:38
Motorsykkelen din: Yamaha-mt07

Re: Ledsager søkes ved Lillestrøm/Strømmen

Legg inn av MC-Ray »

Bjerknez skrev: 09 sep 2022, 04:12 Vet ikke når du evt. kjører opp, men kontakt meg gjerne ved sesongstart 2023 hvis behovet er der så kan jeg øvekjøre litt med deg. Mine krav er at sykkelen din er i god stand og uten feil og mangler, at du bruker riktig kjøreutstyr, samt at du tar til deg informasjon som blir gitt og korrigerer eventuelle tilbakemeldinger jeg gir. Sykkelen må selvsagt være forsikret.

Mitt krav er også selvsagt at du spanderer en kaffe på meg i løpet av turen. :twothumbs:

Hvis jeg ser at kjemien er der og at jeg ser en viss fremgang, så stiller jeg gjerne opp flere ganger :)

Merk at tidlig på året så er det kaldt. Det er ca. 10 mil fra meg til der du bor, så jeg får 20 mil bare i transportetappe før jeg i det hele tatt har begynt øvekjøringen. Så det blir ikke noen superlang tur.

Får du fraktet sykkelen din på henger til Fredrikstad, så kan jeg gjerne ta deg med på lengre utflukter.

Øvekjøring slik JEG ser det handler om mengdetrening samt utfordre seg selv litt. Er du komfortabel på landeveien, så kjører vi ikke der. Er du skeptisk til motorvei, så tar vi turen dit. Hele poenget er at du skal utfordre deg selv, og jeg snakker ikke om nedlegg og kjøre fort i svinger her, bare så det er sagt. Den biten kommer mer eller mindre automatisk når du blir tryggere på deg selv og sykkelen.

I bunn og grunn skal dette være gøy og lærerikt. Jeg kommer ikke til å terpe på dagligkontroll av sykkel etc, utover en samtale rundt dette. Trafikkskolen er bedre på den biten enn meg. Det handler i stor grad om å forsikre seg om at sykkelen er trygg å kjøre ved at man sjekker noen elementære punkter før man kjører.
Hei Bjerknez, tusen takk for at du stiller opp. Jeg kommer til å kjøre opp i 2023, nå så er målet å bli ferdig med trinn 3 og sikkerhetskurs på bane. Jeg satser på å få tatt kontakt med deg til neste sesong. :D
Jeg er helt enig i kravene dine når det kommer til utstyr, sykkelstand og kaffe selvsagt. Jeg setter pris på all informasjon og tilbakemeldinger jeg får og kommer derfor til å rette meg etter dem. Jeg setter virkelig pris på at du stiller opp neste sesong! :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ledsager søkes ved Lillestrøm/Strømmen

Legg inn av Bjerknez »

Det ordner seg nok :)

Du får ta kontakt på nyåret når det har tint opp etter vinteren :)

Svar