dypen skrev: 02 okt 2022, 17:37
Olav K skrev: 02 okt 2022, 14:21
Dypen:
Carpe Iter er et 7" nettbrett/dashboard for MC, med navigasjon, tilkobling til OBD2, digital roadbook og alle andre fasiliteter som Android måtte finne på å ha muligheter til.
Blir smått om senn mer og mer populært, og om jeg finner en måte for å få det til å se bra ut på GSAen, så havner jeg vel der etterhvert.
XTen er bra, veldig stort pluss for at den kan ta imot GPXfiler uten å måtte plugge inn en kabel fra PC.
Men mulighetene versus en Carpe Iter med fjernkontroll er veldig begrenset.
pokker, nå fikk jeg også lyst på :-D
Takker

Tilkobling til OBD2 for å hente info fra sykkel som vises på 7" nettbrett eller? Roadbook på papirrull er vel over for lenge siden :) Må du ha Android telefon for å bruke Carpe Iter nettbrett? I starten brukte jeg Garmin Drive app til kjørerute som ble sendt til XT’n men nå får jeg ikke opp kartet i app’n. GPX filer fra PC og Google Map hvordan overfører du det til XT’n?
Roadbook på rull lever videre det faktisk, men for hobbybrukere av roadbook er nok de digitale løsningene å foretrekke.
Men Carpe Iter tilbyr alt i ett, navigasjon, Android nettbrett, roadbook.... kabler og styringer...
trenger ikke andriod mobil, for du får android 9 på CI.
Overføre til XTen går via Garmin Drive appen ja. Jeg lager rutene/sporene som regel på PC. Men også på tlf kan man lage ruter, jeg bruker som regel My Route App.
Så velger jeg å eksportere ruten, lagrer på PC eller tlf.
Er den lagret på PC, så sender jeg den på mail.
Åpner GPXfilen på tlf, og velger "åpne i"
Åpner i Garmin Drive, og derfra sender jeg den til XTen. Slår på XTen, og når den er koblet til nettverk eller til tlf med blåtann, tar den imot, og lagrer i spor og ruteplanleggeren