Skal det snart byttes forsidebilde ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Skal det snart byttes forsidebilde ?

Legg inn av AJ »

utc skrev: 17 okt 2022, 20:18 Så her er det ikke et snev av demokrati å spore ? Jeg må spørre for det var slik jeg leste svaret ditt.
Du får ha meg unnskyldt, men hva har dette med demokrati å gjøre :scratch ?
Er jeg som eier av MCsiden.no domenet og admin. på dette forumet valgt av forumbrukerne? Noe som nettopp kjennetegner demokrati, at noen er valgt til et verv av et flertall.

Svaret på det er at slik er det ikke.
Endringer på MCsiden.no skjer etter helt andre kriterier etter hva jeg vurderer og ut fra hva jeg ønsker å bruke av penger på slike endringer.
Når det er nevnt skal det samtidig påpekes av de siste forsidebildeendringene er blitt gjort uten kostnader av fagfolk som kan disse tingene atskillig bedre enn det jeg kan.
Så helt utenkelig med en endring på noe sikt er slett ikke utenkelig.
Men ingen umiddelbare planer om dette med det første.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Skal det snart byttes forsidebilde ?

Legg inn av pingvin »

utc skrev: 17 okt 2022, 20:18Så her er det ikke et snev av demokrati å spore ?
Demokrati er oppskrytt, et veldrevet diktatur er mye mer effektivt :thumleft
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: Skal det snart byttes forsidebilde ?

Legg inn av utc »

AJ skrev: 17 okt 2022, 20:36
utc skrev: 17 okt 2022, 20:18 Så her er det ikke et snev av demokrati å spore ? Jeg må spørre for det var slik jeg leste svaret ditt.
Du får ha meg unnskyldt, men hva har dette med demokrati å gjøre :scratch ?
Er jeg som eier av MCsiden.no domenet og admin. på dette forumet valgt av forumbrukerne? Noe som nettopp kjennetegner demokrati, at noen er valgt til et verv av et flertall.

Svaret på det er at slik er det ikke.
Endringer på MCsiden.no skjer etter helt andre kriterier etter hva jeg vurderer og ut fra hva jeg ønsker å bruke av penger på slike endringer.
Når det er nevnt skal det samtidig påpekes av de siste forsidebildeendringene er blitt gjort uten kostnader av fagfolk som kan disse tingene atskillig bedre enn det jeg kan.
Så helt utenkelig med en endring på noe sikt er slett ikke utenkelig.
Men ingen umiddelbare planer om dette med det første.
Greit svar. Takk for det :twothumbs: Samtidig tenker jeg at innspill, det er fint for det er ikke alltid man ser det selv. Fra min side var det et positivt innspill. Sånn, ferdig med det.
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: Skal det snart byttes forsidebilde ?

Legg inn av utc »

pingvin skrev: 17 okt 2022, 20:38
utc skrev: 17 okt 2022, 20:18Så her er det ikke et snev av demokrati å spore ?
Demokrati er oppskrytt, et veldrevet diktatur er mye mer effektivt :thumleft
:lol
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Skal det snart byttes forsidebilde ?

Legg inn av Jajo82 »

Enig med AJ her. Flott bilde av en norsk fjord og en flott mc.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Skal det snart byttes forsidebilde ?

Legg inn av Bjerknez »

Forsidebildet ser man ikke før man klikker seg inn på siden, så det er jo åpenbart at bildet ikke trekker folk. Det var vertfall ikke poenget mitt.

Det skal sies at det forsidebildet er såpass lite og ubetydelig at det like godt kunne vært ensfarget. Ingen grunn til å bytte ut dette i det hele tatt. Men siden du bar startet konkurranser her inne hvor vinneren av prisen skulle få bildet sitt plassert øverst på MCsiden, så har jeg fått et intrykk av at du vil gjøre mer ut av forsidebildet enn mange andre.

Dessuten koster det vel neppe mange sekundene og bytte dette vil jeg tro. Er vel bare å laste det opp og klikke "ok" regner jeg med?

Når det er sagt så er det forsidebildet langt mindre viltig i mine øyne enn disse litt malplasserte knappene under logoen som tidligere nevnt. Knappene er for store og det er for mange av dem, og designet brytes på mobile enheter slik at logoen forsvinner. Dette ser litt amatørmessig ut og er litt irriterende til tider, selv om det ikke er livsviktig. Slik jeg ser det er det tre knapper for mye som brytes og legges på neste linje og dermed trolig skyver vekk logoen. Jeg er helt sikkert ikke alene om å mene at "FAQ" "Forumbrukere" og "Teamet" er knapper som trenger å ligge der. Trolig er alt dikset ved å fjerne disse tre knappene. Samt evt. gjøre knappene litt mindre.

Dette er et konstruktivt forslag fra min side og ikke noe forsøk på og tråkke på noe livsverk. Jeg har til tider fått et inntrykk av at forslag rundt forbedringer ikke alltid blir besvart på en særlig imøtekommende måte.

Jeg har også tidligere nevnt taggefunksjon som jeg ikke er alene om å ville ha her inne. Har du sjekket hva noe slikt koster og implementere eller sjekket mer rundt dette?

Nå har du vel også nevnt at det stadig tikker inn litt sponsorkroner fra brukerne selv. Kan ikke noe av disse pengene gå til slike ting som brukerne ønsker seg og som samtidig oppgraderer og moderniserer forumet?

Jeg bare spør :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Skal det snart byttes forsidebilde ?

Legg inn av Bjerknez »

Her er bilde av hvordan den lille menyen ser ut på min Iphone 14 Pro Max:
6F7B7292-C4DB-4F4C-B6B5-46D05A80249C.jpeg
Ta bort FAQ, og de to andre knappene som tidligere nevnt og flytt "Søk" opp over headeren eller et annet sted da jeg tipper denne blir mest brukt av disse knappene. Da er fore knapper borte og problem sannsynlig løst.

Jeg tror neppe du trenger en webutvikler til å fjerne de knappene. Trolig heller ikke for å flytte søkefunksjonen.

Ingenting av dette er superviktig som sagt, men det koster nok svært lite egentid for å få dette til. Se det som et forslag til forbedring og ikke noe annet :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Skal det snart byttes forsidebilde ?

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 17 okt 2022, 20:36
utc skrev: 17 okt 2022, 20:18 Så her er det ikke et snev av demokrati å spore ? Jeg må spørre for det var slik jeg leste svaret ditt.
Du får ha meg unnskyldt, men hva har dette med demokrati å gjøre :scratch ?
Er jeg som eier av MCsiden.no domenet og admin. på dette forumet valgt av forumbrukerne? Noe som nettopp kjennetegner demokrati, at noen er valgt til et verv av et flertall.

Svaret på det er at slik er det ikke.
Endringer på MCsiden.no skjer etter helt andre kriterier etter hva jeg vurderer og ut fra hva jeg ønsker å bruke av penger på slike endringer.
Når det er nevnt skal det samtidig påpekes av de siste forsidebildeendringene er blitt gjort uten kostnader av fagfolk som kan disse tingene atskillig bedre enn det jeg kan.
Så helt utenkelig med en endring på noe sikt er slett ikke utenkelig.
Men ingen umiddelbare planer om dette med det første.
AJ har rett i at dette ikke er noe "demokrati". Men når det gjelder forsidebildet så har vel nettopp nettopp det blitt til ved hjelp av "demokrati" ved at flertallet har bestemt hvilket bilde det blir.

Å innføre litt "demokrati" i så måte ser jeg ikke på som negativt. Det er tross alt medlemmene som holder siden gående og enkelte donerer også penger helt uoppfordret. Da mener jeg det bør være litt fleksibilitet samt at medlemmene må få ha et ord med i spillet uten å bli hamret ned.

Det er uansett liten tvil om at det er du AJ som eier dette forumet. Det er ingen her som har noen intensjon med å ta fra deg det. Så det er nok neppe en god ide og opplyse til tider hvem som styrer skuta. Det er vi alle klar over. :)

Men så klart, når alt kommer til alt, så er det en del andre ting i verden som er viktigere tross alt. :)

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Skal det snart byttes forsidebilde ?

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 18 okt 2022, 06:59 Men så klart, når alt kommer til alt, så er det en del andre ting i verden som er viktigere tross alt. :)
Dette som kalles i-lands problem? :D

Men erklærer meg inhabil i diskusjonen, koselig å gjenoppleve turen ned til Lysebotn hver dag da :thumleft
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Skal det snart byttes forsidebilde ?

Legg inn av Bjerknez »

pingvin skrev: 18 okt 2022, 07:25
Bjerknez skrev: 18 okt 2022, 06:59 Men så klart, når alt kommer til alt, så er det en del andre ting i verden som er viktigere tross alt. :)
Dette som kalles i-lands problem? :D

Men erklærer meg inhabil i diskusjonen, koselig å gjenoppleve turen ned til Lysebotn hver dag da :thumleft
Så absolutt også som nevnt et "problem" som ikke er så stort, men som trolig lett kan fikses i løpet av sekunder. :thumleft

Du har vel et annet bilde her inne også som er meget godt egnet. Mener det var ditt bilde jeg så i en tråd som kunne passet perfekt i headingen her som er bedre enn det som er der nå. Men igjen... viktig? Overhodet ikke. :)

JoeHugin
Innlegg: 204
Registrert: 01 sep 2022, 14:00
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200N

Re: Skal det snart byttes forsidebilde ?

Legg inn av JoeHugin »

AJ skrev: 17 okt 2022, 20:36 Endringer på MCsiden.no skjer etter helt andre kriterier etter hva jeg vurderer og ut fra hva jeg ønsker å bruke av penger på slike endringer.
Når det er nevnt skal det samtidig påpekes av de siste forsidebildeendringene er blitt gjort uten kostnader av fagfolk som kan disse tingene atskillig bedre enn det jeg kan.
Du får si ifra om du behøver noe grafisk hjelp, jeg kan noe - men det er sikkert andre som også kan litt photoshop som gjør det free of charge. :) (Eller andre ting som går fellesskapet til nytte)

Svar