XT660R lagrer ikke ECU verdier.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Calibros
Innlegg: 1
Registrert: 02 nov 2022, 07:03
Motorsykkelen din: Yamaha xt660R 2005

XT660R lagrer ikke ECU verdier.

Legg inn av Calibros »

Hei,
Jeg sliter med en XT660R 2005 modell som ikke holder på ECU verdiene.
Merket det først fordi CO verdiene ikke holdt seg på 30 som jeg hadde satt de til.
Original ECU, en ECU merket 00 hadde flere problemer og feilkoder som ikke var kjent av Yamaha Norge, men altså i tillegg den leie egenskap at den droppet CO verdi til -127. Med denne ECU kunne jeg kjøre en dag eller 2 før det skjedde, men her var det ECU error 4 + mye annet rask.
Den sluttet også å godta de sorte nøklene så jeg måtte kjøre med den røde.
Jeg kjøpte så en brukt ECU som jeg sendte til England for å resette. Den kom tilbake og ved første oppstart brukte jeg rød nøkkel for programmering. Her var det ingen feilmeldinger. Men denne lagrer overhode ikke CO verdiene jeg setter. Jeg kan sette den til 30 og starte sykkel i diagnosemodus, men slår jeg av tenningen er CO resatt til -127. Jeg snakket med Yamaha om det og de mente at feilen med CO og det at den ikke gjenkjenner sorte nøkler henger sammen, men vet ikke hva det kan være. Tviler på at jeg har fått 2 defekte ECU med omtrent samme feil, men kan ikke utelukke det.
Noen kloke hoder der ute som har en mer plausibel forklaring?

Mvh Jan Tore Hilstad

Svar