Prøv å les litt mer om disse kameraene og hva de kan gjøre. Jeg blir nesten flau over hvor sta man kan være

Jeg synes selv bildene fra vanlig GoPro er dårlige med tanke på forvrengning, så ingen grunn til at jeg skal tro at disse er noe bedre. Snarere tvert i mot. Derimot er dem sikkert mer enn bra nok for dem som ikke setter pris på kvalitet vedrørende dette.Juicebox skrev: 11 jan 2022, 12:47 Da vet du ikke nok om disse kameraene. De tar helt vanlige bilder, men har muligheten til å forvrenge bildene til man får disse se rundt jorden effektene. De fanger bilder i såpass stor oppløsning at man kan velge ut det utsnittet man vil ha.
Prøv å les litt mer om disse kameraene og hva de kan gjøre. Jeg blir nesten flau over hvor sta man kan være![]()
Denne fundamentale forskjellen fra et tradisjonelt kamera gjør at man trenger å tenke annerledes både når man tar bilder og video, men også i etterbehandlingen. Når du filmer kan du lett gjenskape effekten av å filme med drone, eller du kan få det til å se ut som at noen følger etter deg. Og det er i etterbehandlingen du som nevnt velger utsnitt, zoom og andre innstillinger. Det vil si at du bestemmer det endelige resultatet først når du etterbehandler bilder eller video.
Det stemmer. Man må velge ut det utsnittet man vil bruke om man skal vise videoen på en tradisjonell vis. Ellers så får man mange muligheter som feks at man kan velge å tracke/følge et objekt. Vil si at slike kameraer er for folk som er mer teknisk anlagt enn de fleste besteforeldre.dypen skrev: 11 jan 2022, 20:02 Etterbehandlingen er vel stikkordet for dette kameraet slik jeg leser … Filmen kan vel ikke brukes som den er etter ex en kjøretur?
Ja, etterbehandlingen er det som gjør den store forskjellen her i praksis.Juicebox skrev: 11 jan 2022, 22:41Det stemmer. Man må velge ut det utsnittet man vil bruke om man skal vise videoen på en tradisjonell vis. Ellers så får man mange muligheter som feks at man kan velge å tracke/følge et objekt. Vil si at slike kameraer er for folk som er mer teknisk anlagt enn de fleste besteforeldre.dypen skrev: 11 jan 2022, 20:02 Etterbehandlingen er vel stikkordet for dette kameraet slik jeg leser … Filmen kan vel ikke brukes som den er etter ex en kjøretur?