Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av dypen »

Tore L skrev: 03 sep 2022, 01:10 Hva er det som er greia med GS/A - det er en veldig bra sykkel, det er greia :)

Nå er vell ikke 72K km mye for en GS/A, selv om du har kjørt dette på 4 - 5 sesonger AJ, det er jo ikke mer en rundt 18K i året.
Ligger en 2010 R1200 GS med 400k km til salgs på mobile.de, og det er i snitt over 33K km i året i 12 år :)
Så når 1290 passere 400K etter 12 år, kan vi jo prekæs :lol

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... d1&ref=srp
Tore L på finn har ingen BMW nå gått over 150k men det ligger en scooter der som har gått langt. Den blir lagt merke til da ;)

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=271491202
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

Hvilken sykkel politiet bruker sier uansett lite om kvaliteten. GSA vant trolig fordi forhandlertettheten er stor, dem kunne gi best garantier samt det beste totale tilbudet. UP vil sikkert ha glede av lagringsplassen i de digre boksene også.

Men jeg også mener at GSA må være en perfekt sykkel for politiet.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4691
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av FredrikE24 »

Politiet har brukt BMW siden dag 1, så det har ingenting med forhandlertetthet å gjøre. Politiet har eget vedlikeholdsverksted.

BMW lager politi-spesifikke motorsykler og de bruker naturligvis ikke GSA, men GS.

Sykkelen jeg selv kjører var også standardsykkelen for også det norske politiet i mange år. Da med smalere sidekofferter, singelsete og egen radioboks bakpå. Disse ble solgt på auksjon i store antall for om lag 2 år siden.

Når det kommer til kilometer, så bytter de som kjører mye og langt ut syklene ofte, så overtar nestemann sykkelen og det går treigere derfra.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5060
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av dypen »

Ikke GSA men 1290 SAS, noen som er gode i tysk … Facelift på 1290 SAS ??

https://www.motorradonline.de/enduro/kt ... ZfiJtUi4QM
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 03 des 2022, 19:07 Ikke GSA men 1290 SAS, noen som er gode i tysk … Facelift på 1290 SAS ??

https://www.motorradonline.de/enduro/kt ... ZfiJtUi4QM
Jeg synes selv SuperDuke ser bra ut, men jeg håper inderlig BMW klarer og finne på noe bedre som skiller seg litt ut. Spesielt på en sykkel som GSA. Verdens mest solgte(?) motorsykkel.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 204
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Atrox »

dypen skrev: 03 des 2022, 19:07 Ikke GSA men 1290 SAS, noen som er gode i tysk … Facelift på 1290 SAS ??

https://www.motorradonline.de/enduro/kt ... ZfiJtUi4QM
Jepp, rått oversatt = nytt fjes

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1580
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av pingvin »

Bjerknez skrev: 04 des 2022, 00:02
dypen skrev: 03 des 2022, 19:07 Ikke GSA men 1290 SAS, noen som er gode i tysk … Facelift på 1290 SAS ??

https://www.motorradonline.de/enduro/kt ... ZfiJtUi4QM
Jeg synes selv SuperDuke ser bra ut, men jeg håper inderlig BMW klarer og finne på noe bedre som skiller seg litt ut. Spesielt på en sykkel som GSA. Verdens mest solgte(?) motorsykkel.
Synes ikke hverken Superduke eller 1290Adv var spesielt pene i utgangspunktet men ble ikke bedre med dette. 100kr på at dette ikke tåler tidens tann, om 15 år kommer en til å lure på hva vi holdt på med i 2023 :eh

Merkelig at de ikke klarer å lage sykler som ser bedre ut, gjelder både KTM og GS (og andre siden de fleste semi-kopierer GS). Skjønner dette med identitet etc men likevel. Se hva Wunderlich fikk til med konverterings kit for tidligere GS1200, plutselig får man griselyst på GS, knalltøff !:

Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

pingvin skrev: 04 des 2022, 10:38
Bjerknez skrev: 04 des 2022, 00:02
dypen skrev: 03 des 2022, 19:07 Ikke GSA men 1290 SAS, noen som er gode i tysk … Facelift på 1290 SAS ??

https://www.motorradonline.de/enduro/kt ... ZfiJtUi4QM
Jeg synes selv SuperDuke ser bra ut, men jeg håper inderlig BMW klarer og finne på noe bedre som skiller seg litt ut. Spesielt på en sykkel som GSA. Verdens mest solgte(?) motorsykkel.
Synes ikke hverken Superduke eller 1290Adv var spesielt pene i utgangspunktet men ble ikke bedre med dette. 100kr på at dette ikke tåler tidens tann, om 15 år kommer en til å lure på hva vi holdt på med i 2023 :eh

Merkelig at de ikke klarer å lage sykler som ser bedre ut, gjelder både KTM og GS (og andre siden de fleste semi-kopierer GS). Skjønner dette med identitet etc men likevel. Se hva Wunderlich fikk til med konverterings kit for tidligere GS1200, plutselig får man griselyst på GS, knalltøff !:

Bilde
Man får vel R NineT i rally versjon som ikke er mye ulik denne?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

43F3204D-7F37-4357-A787-AFA8D2F97F55.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1580
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av pingvin »

...eller gå motsatt vei, denne R Nine T'en er rimelig hårete :knegg

Bilde
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37744
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av AJ »

pingvin skrev: 07 des 2022, 18:34 ...eller gå motsatt vei, denne R Nine T'en er rimelig hårete :knegg

Bilde
En ekte chopper hvor det meste utenom det høyst nødvendige er kappet (hogget) vekk :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

BjørnSover
Innlegg: 383
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av BjørnSover »

Bjerknez skrev: 06 apr 2023, 08:28 Men en GSA er den absolutt siste sykkelen jeg kommer til å kjøpe meg. Jeg er overbevist om at sykkelen isolert sett er en av de bedre og mer allsidige tursyklene man kan få. Salgstallene bekrefter nok det. Men herregud så utrolig kjipt og svinge inn på en rasteplass og se 10 stk. som har lik sådin egen sykkel, bare med forskjellig oppsett. Selvsagt har de fleste toppboks og sidebokser påmontert året rundt.
Håper det er greit å krysssitere deg @Bjerknez. Alle GS’er er da ikke like. Jeg var på tur med GS kompisene mine i fjor. Der var 6 GS’er som både hadde forskjellig farge OG forskjellige dekk :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

BjørnSover skrev: 06 apr 2023, 08:57
Bjerknez skrev: 06 apr 2023, 08:28 Men en GSA er den absolutt siste sykkelen jeg kommer til å kjøpe meg. Jeg er overbevist om at sykkelen isolert sett er en av de bedre og mer allsidige tursyklene man kan få. Salgstallene bekrefter nok det. Men herregud så utrolig kjipt og svinge inn på en rasteplass og se 10 stk. som har lik sådin egen sykkel, bare med forskjellig oppsett. Selvsagt har de fleste toppboks og sidebokser påmontert året rundt.
Håper det er greit å krysssitere deg @Bjerknez. Alle GS’er er da ikke like. Jeg var på tur med GS kompisene mine i fjor. Der var 6 GS’er som både hadde forskjellig farge OG forskjellige dekk :lol
Derfor skrev jeg det som jeg nå har uthevet over :knegg

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Olav K »

Ja hva er det med GS(A)?

Nyere forskning viser iallefall at 9 av 10 storfe synes GSen er den flotteste sykkelen.
Screenshot_20230403_220725_Instagram.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22668
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er greia med GS/A'en, egentlig?

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev: 06 apr 2023, 09:11 Ja hva er det med GS(A)?

Nyere forskning viser iallefall at 9 av 10 storfe synes GSen er den flotteste sykkelen.

Screenshot_20230403_220725_Instagram.jpg
Med så mye pels/hår forran øynene så tror jeg ikke den så noe som helst. Derimot tror jeg den kjente en lukt fra salen som minnet mye ku og bare ville ha seg. :knegg

Svar