Jeghar kun spradisk ramlet innom der. Kan du forklare hva slags side dette er?
Er det et slags "forum" for ØL elskere?
Jeghar kun spradisk ramlet innom der. Kan du forklare hva slags side dette er?
Sånt bryr ikke jeg meg noe om. ØL skal være kaldt, uansett type. Lunken juleøl er ikke akkurat noe jeg før gåsehud av vertfall
Da har denne fått stått på siden ca. kl. 17:00 i går onsdag 21.desember og til nå torsdag 22. desember kl. 05:00. Jeg stilte den inn på det kaldeste som er 0 grader og fylte den fra bunn til topp med ØL flasker. Temperaturen er målt helt øverst i boksen ca. 5 cm. under lokket og rommet der man kan plassere øl'en er nok helt klart kaldest nærmere bunnen som er ca. 50cm. fra lokket, så den er ganske dyp.
Pass på så det ikke blir en eller flere eksplosjoner nede i boksen, ikke så kjekt å komme hjem til det Tror jeg ville stilt den inn på driftstemperatur 4-5 grader :)
Jeg bruker stort sett kun appen. Bruker den for å "holde orden på" hvilke øltyper jeg har smakt og hvordan jeg likte dem.
Aha… smart. Den må jeg teste :)KåreDump skrev: ↑22 des 2022, 10:08Jeg bruker stort sett kun appen. Bruker den for å "holde orden på" hvilke øltyper jeg har smakt og hvordan jeg likte dem.
Den lar meg scanne strekkoden på boksen/flaska, så finner den selv ut hvilket øl det er og lar meg legge inn rating, bilde, kommentar etc.
Du kan også legge inn øl manuelt/søke opp, om du for eksempel er ute på byen og drikker øl på tap.
Litt som Pokemon-kort for voksne...
Har skjedd et par ganger i kjøleskapet på jobb, brusbokser rett nok Men en luring hadde skrudd ned for mye på termostaten og da ble det flere isprengte bokser og kjøleskapet så ikke ut etterpå...Bjerknez skrev: ↑22 des 2022, 10:59En eller flere eksplosjoner faktisk
Krisemaksimering er ikke noe jeg bedriver i disse juletider
Som nevnt, så kommer jeg til å justere temperaturen noe opp etter at kjøleboksen har "stabilisert" seg. Jeg tenker at å sette denne til feks. 4 grader vil gi fra 4 til 5-6 grader avhengig av hvor mye som er i boksen og hvor i boksen det er plassert.utc skrev: ↑22 des 2022, 11:51 Hvis ølet blir for kaldt så mister det fullstendig aroma og lukt. Noe særlig under syv grader synes jeg er for kaldt med mindre det er vanlig Ringnes.......men det bør vel egentilig ikke kalles øl engang.
Har også registrert at noen fryser ned akkevitten sin ...men er ikke det helt meningsløst ?