Sidevogn motorsykkel tråd …
- MGR1
- Innlegg: 647
- Registrert: 08 feb 2013, 16:40
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
- Bosted: Trondheim
Re: Sidevogn motorsykkel tråd …
Her er en CJ750 jeg importerte fra Kina for noen år siden. Solgte den etter ett år.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Sidevogn motorsykkel tråd …
Ser jo bra ut denne også til å være en sykkel med sidevogn. I sterk kontrast med en slik som ser helt jævlig ut.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Sidevogn motorsykkel tråd …
Her er min CJ750 som ble kjøpt under en ferietur til Shanghai. Kjøpte hele ekvipasjen nyrestaurert og ikke veldig imponert …
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Sidevogn motorsykkel tråd …
Skal man ha motorsykkel med sidevogn så mener jeg dem gamle klassiske ser mye bedre ut enn nye moderne.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Sidevogn motorsykkel tråd …
Det finnes mange rå BMW sidevognbygg med skikkelig forstilling som det går ann å kjøre med.



- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Sidevogn motorsykkel tråd …
Jeg synes rett og slett nymotens sidevogner ser ille ut. Men ja, selvsagt er dem helt sikkert sikrere og bedre på alle måter. Men pent er det ikke.
Re: Sidevogn motorsykkel tråd …
Det som @FredrikE24 viser blir som å kjøre gokart eller formel bil, her kan du stå på skikkelig :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Sidevogn motorsykkel tråd …
Kom i prat med eier av en veldig flott velbygget sidevognsykkel registrert med 4 sitteplasser på Joker Skarsmo utenfor Odda på fredag som overasket meg og veldig imponert.
Han fikk sykkelen bygget i 2002 på en ny Honda ST1300 Pan European, Tysk sidevognprodusent hvor alle tre hjul er bildekk som er lette å bytte utenom bakdekket på sykkeln. Han har kjørt totalt 800000 kilometer med sykkeln og er nå på tredje motor. De to andre motorene har han og en overhales for å bruke igjen. Enkelt vedlikehold stort sett bare bytte oljer og filtrer, aldri hatt behov for å shimse / justere ventiler. Med andre ord ett problemfritt sykkelhold i følge eier. Totalkostnat for hele ekvipasjen i 2002 NOK 500k.
Her har vi en som virkelig bruker motorsykkel’n
Han fikk sykkelen bygget i 2002 på en ny Honda ST1300 Pan European, Tysk sidevognprodusent hvor alle tre hjul er bildekk som er lette å bytte utenom bakdekket på sykkeln. Han har kjørt totalt 800000 kilometer med sykkeln og er nå på tredje motor. De to andre motorene har han og en overhales for å bruke igjen. Enkelt vedlikehold stort sett bare bytte oljer og filtrer, aldri hatt behov for å shimse / justere ventiler. Med andre ord ett problemfritt sykkelhold i følge eier. Totalkostnat for hele ekvipasjen i 2002 NOK 500k.
Her har vi en som virkelig bruker motorsykkel’n

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Sidevogn motorsykkel tråd …
2 - 300 000 km uten behov for ventiljustering er imponerende.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Sidevogn motorsykkel tråd …
Det han fortalte om var veldig lite vedlikehold i forhold til sykler jeg har erfaring med, han hadde også kjørt opp mot 100000 kilometer på ett fordekk men drivdekket var det større slitasje på. Han hadde vurdert tilsvarende sidevogn i senere tid på K1600 men hadde lagt det på is på grunn av kjøleproblemer på motor som ikke jeg har hørt om og den berømte kardangen som mange har opplevd feil på sammen med servicekostnader og intervall tiden på service.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Sidevogn motorsykkel tråd …
Det dukket opp på FB en flott BMW K1200 LT med velbygd HGT sidevogn.
https://cybermotorcycle.com/components/sidecars.htm
Får ikke opp så mye på HGT, det er bygget bare 3 stk på K1200 LT og nevnes som: HGT DE 1980s Higgins (AU) (see Highway SC)
http://databikes.com/infophoto/bmw/k_12 ... -1999.html
https://cybermotorcycle.com/components/sidecars.htm
Får ikke opp så mye på HGT, det er bygget bare 3 stk på K1200 LT og nevnes som: HGT DE 1980s Higgins (AU) (see Highway SC)
http://databikes.com/infophoto/bmw/k_12 ... -1999.html
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sidevogn motorsykkel tråd …
Ser bra ut denne også
:
Moto Guzzi har jo en lang sidevogntradisjon, så en slik som denne måtte jo komme
.

Moto Guzzi har jo en lang sidevogntradisjon, så en slik som denne måtte jo komme

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 71
- Registrert: 24 jul 2020, 17:20
- Motorsykkelen din: Harley Davidson Forty Eight 2014, BMW R1250RS 2020, Honda CB500X 2015
Re: Sidevogn motorsykkel tråd …
Den der var jo bare nydelig


AJ skrev: 02 mar 2025, 09:49 Ser bra ut denne også:
2cd8c862-ee06-4066-b224-d351f1762491.png
Moto Guzzi har jo en lang sidevogntradisjon, så en slik som denne måtte jo komme.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Sidevogn motorsykkel tråd …
Ja, ikke sant

Flere bilder her:
https://www.alternative-sidecar.com/nos ... zi-x-yeti/
Men om det er en ekte sidevognrigg eller en slags leketøymodell vet jeg ikke...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.