Sidevogn motorsykkel tråd …

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 496
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av MGR1 »

Her er en CJ750 jeg importerte fra Kina for noen år siden. Solgte den etter ett år.
3.JPG
1.jpg
11.JPG
7.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23052
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av Bjerknez »

Ser jo bra ut denne også til å være en sykkel med sidevogn. I sterk kontrast med en slik som ser helt jævlig ut.
E04C1073-572B-4385-A486-8706F5BF269E.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5336
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av dypen »

Her er min CJ750 som ble kjøpt under en ferietur til Shanghai. Kjøpte hele ekvipasjen nyrestaurert og ikke veldig imponert …
F548E88C-1E71-42A0-A8E8-CB3248FD2AAB.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23052
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av Bjerknez »

Skal man ha motorsykkel med sidevogn så mener jeg dem gamle klassiske ser mye bedre ut enn nye moderne.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4732
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av FredrikE24 »

Det finnes mange rå BMW sidevognbygg med skikkelig forstilling som det går ann å kjøre med.

Bilde
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23052
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av Bjerknez »

Jeg synes rett og slett nymotens sidevogner ser ille ut. Men ja, selvsagt er dem helt sikkert sikrere og bedre på alle måter. Men pent er det ikke.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5336
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av dypen »

Det som @FredrikE24 viser blir som å kjøre gokart eller formel bil, her kan du stå på skikkelig :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5336
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av dypen »

Kom i prat med eier av en veldig flott velbygget sidevognsykkel registrert med 4 sitteplasser på Joker Skarsmo utenfor Odda på fredag som overasket meg og veldig imponert.

Han fikk sykkelen bygget i 2002 på en ny Honda ST1300 Pan European, Tysk sidevognprodusent hvor alle tre hjul er bildekk som er lette å bytte utenom bakdekket på sykkeln. Han har kjørt totalt 800000 kilometer med sykkeln og er nå på tredje motor. De to andre motorene har han og en overhales for å bruke igjen. Enkelt vedlikehold stort sett bare bytte oljer og filtrer, aldri hatt behov for å shimse / justere ventiler. Med andre ord ett problemfritt sykkelhold i følge eier. Totalkostnat for hele ekvipasjen i 2002 NOK 500k.

Her har vi en som virkelig bruker motorsykkel’n :thumleft
IMG_6442.jpeg
IMG_6444.jpeg
IMG_6445.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6990
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av Jompa »

2 - 300 000 km uten behov for ventiljustering er imponerende.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5336
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Sidevogn motorsykkel tråd …

Legg inn av dypen »

Jompa skrev: I dag, 17:12 2 - 300 000 km uten behov for ventiljustering er imponerende.
Det han fortalte om var veldig lite vedlikehold i forhold til sykler jeg har erfaring med, han hadde også kjørt opp mot 100000 kilometer på ett fordekk men drivdekket var det større slitasje på. Han hadde vurdert tilsvarende sidevogn i senere tid på K1600 men hadde lagt det på is på grunn av kjøleproblemer på motor som ikke jeg har hørt om og den berømte kardangen som mange har opplevd feil på sammen med servicekostnader og intervall tiden på service.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar