Nyttårsforsetter 2023?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nyttårsforsetter 2023?

Legg inn av Bjerknez »

Gammelsmurfen skrev: 02 jan 2023, 21:51
Bjerknez skrev: 02 jan 2023, 11:26 Ikke et forsett, siden det nærmest har blitt en rutine, men jeg skal ned 20-30 kg. og det på 3 måneder. 600 kalorier pr. dag i tre måneder. Man kjenner litt på sulten da for å si det sånn :lol
Jees 20-30 kg på 3 måneder? Høres ut som om du har tenkt å leve på vann og vitaminpiller + løpe/trene mye.
Blir det ikke mye skinn til overs på så kort tid? Hadde blitt nok til et helt trommesett på meg :knegg
EGENTLIG så er jeg tynn. Hvis det ga noen mening :lol

Jeg er født tynn, jeg var tynn under oppveksten, men la på meg MYE fra ungdomskole til jeg gikk i militæret. Jeg veide 129 kg. Som 19 åring når jeg gikk inn i militæret, men tro det eller ei, så veide jeg 12 måneder etterpå (etter militæret) 76kg. (!!!!) Det ble MYE fysisk aktivitet i militæret og jeg brukte ett år på og trene mye. Også etter tjenesten trente jeg vekter. Det gikk litt i hodet på meg. Jeg var jo uansett i militæret så i steden for å kjede seg på kveldene så trente jeg. Jeg spiste også som en hest, men kiloene bare datt av meg.

Men etter militæret har jeg ikke fått den higeren etter å trene igjen. Er liksom andre ting i verdagen som er mer viktig og som tar energi. Dessuten har jeg kgså store problemer med ryggen som også er med på og dempe motivasjonen.

Men mat kan man jo lett regulere. Man sparer til og med penger på og slanke seg. :)

Men jeg ser jo selv hva jeg BURDE gjort og hva som er RIKTIG. Men det hjelper lite når motivasjonen er lav. Da vil jeg heller starte med noe som jeg VET at jeg gjennomfører.

Når det gjlder skinn så har jeg ikke noe problemer med det. Jeg har gått så mye opp og ned i vekt samt trent utrolig mye i militæret at dette ble nærmest trent bort.

Jeg er litt spesielt bygget slik. De som kjenner meg anser meg som vannvittig sta. Jeg har svimet av ett par ganger under en slik slankekur og jeg liker faktisk å bli utfordret. Feks. Være med på julebord uten å spise noe som helst, selv om man er skrubbsulten. På en måte litt selvpining. Jeg merker at det gir selvtillitten min en puff også. Ikke for at jeg trenger det da....

Men nei, jeg råder ingen til æ følge mine metoder her. Skal man gå ned 20-30 kg. På 2-3 måneder så sier det seg selv at det ikke blir noen dans på roser. Men jeg trives faktisk med det og resultatet blir jo ganske bra. Man blir lettere i kroppen og når man får bort noen kilo får også ryggen mindre og bære.

Men ja, selvsagt skulle jeg trent også. Kanskje kommer det en dag hvor trening skulle trigge meg. Det er nesten så jeg håper den dagen vil dukke opp. Da hadde det blitt andre boller. Men man rekker ikke alt :)

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Nyttårsforsetter 2023?

Legg inn av rolf-arne »

Nyttårs fortsett - det har jeg egentlig slutta med.... planlegge til mange muligheter jo det gjør jeg - noen muligheter blir jo ikke noe av og noen tar lengre tid... nyttårsfortsettet blir prioritering.

Ingen langtur før tomt er ryddet /beplanta - garasje bygget og alt jeg har er i under tak... så får vi se om prioriteringa holder --- fortsatt godt nytt år og til lykke med alle fortsett.

Men en ny slik tur er også prioritert.....
US tur markert copy.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Svar