Sånn er det bare

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

Da ble det en liten tur i dag også. Kjørte sammen med 2000Touring til Buddy MC ved Drammen. Der ble vi ønsket velkommen og fikk servert kaffe og vaffle. Kjempegode vaffler! Har ikke så mye å prate med fremmedfolk om, men det var hyggelig stemning der så det tar seg nok opp etter et par besøk tenker jeg. Etter kaffen, kjørte vi hjemover igjen via mange omveier.

Ruta i grovt:
Darbu, Langebru, Mjøndalen (øvre), Drammen, Buddy MC, Drammen, Hokksund, Langebru, Vestfossen, Darbu, Kongsberg, Skollenborg

119km

Fin tur. Strålende vær, men det kunne enda vært litt varmere :thumleft

Det blir nok helt sikkert flere turer til Buddy MC.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av 2000Touring »

Dexter skrev:Da ble det en liten tur i dag også. Kjørte sammen med 2000Touring til Buddy MC ved Drammen. Der ble vi ønsket velkommen og fikk servert kaffe og vaffle. Kjempegode vaffler! Har ikke så mye å prate med fremmedfolk om, men det var hyggelig stemning der så det tar seg nok opp etter et par besøk tenker jeg. Etter kaffen, kjørte vi hjemover igjen via mange omveier.

Ruta i grovt:
Darbu, Langebru, Mjøndalen (øvre), Drammen, Buddy MC, Drammen, Hokksund, Langebru, Vestfossen, Darbu, Kongsberg, Skollenborg

119km

Fin tur. Strålende vær, men det kunne enda vært litt varmere :thumleft

Det blir nok helt sikkert flere turer til Buddy MC.
Fin tur, vi gjør det igjen senere...
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

Dexter skrev:Da ble det en liten tur i dag også. Kjørte sammen med 2000Touring til Buddy MC ved Drammen.
Når var dere der?, jeg var der fra 19.00 til 20.00. Jeg er liten og feit og hadde på meg gul airbagvest.
Gammelgutt.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

Gammelgutt skrev:
Dexter skrev:Da ble det en liten tur i dag også. Kjørte sammen med 2000Touring til Buddy MC ved Drammen.
Når var dere der?, jeg var der fra 19.00 til 20.00. Jeg er liten og feit og hadde på meg gul airbagvest.
Gammelgutt.
Det var da merkelig at vi ikke skulle møtt på deg da. Vil tro klokka var ca. 1945 da vi kom dit. Jeg kjører som kjent grønn Kawa og 2000Touring kjører BMW 850R et-eller-anna. Kan ikke si jeg så sykkelen din dær heller... :scratch
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av 2000Touring »

Dexter skrev:
Gammelgutt skrev:
Dexter skrev:Da ble det en liten tur i dag også. Kjørte sammen med 2000Touring til Buddy MC ved Drammen.
Når var dere der?, jeg var der fra 19.00 til 20.00. Jeg er liten og feit og hadde på meg gul airbagvest.
Gammelgutt.
Jeg kjører som kjent grønn Kawa og 2000Touring kjører BMW 850R et-eller-anna. Kan ikke si jeg så sykkelen din dær heller... :scratch
R850R :D
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av 2000Touring »

Da ble det 10 mil til i dag - kjørte fram og tilbake på møte, i jobben... Kongsberg - Drammen - Kongsberg. :D
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

2000Touring skrev:Da ble det 10 mil til i dag - kjørte fram og tilbake på møte, i jobben... Kongsberg - Drammen - Kongsberg. :D
Heldig du da! Jeg fikk ca. 550m jobb t/r... :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
2000Touring
Innlegg: 265
Registrert: 24 jan 2010, 12:12
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av 2000Touring »

Dexter skrev:
2000Touring skrev:Da ble det 10 mil til i dag - kjørte fram og tilbake på møte, i jobben... Kongsberg - Drammen - Kongsberg. :D
Heldig du da! Jeg fikk ca. 550m jobb t/r... :knegg
Ble jaggu noen mil til i dag. En tur/retur Biltema :D
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

2000Touring skrev:
Dexter skrev:
2000Touring skrev:Da ble det 10 mil til i dag - kjørte fram og tilbake på møte, i jobben... Kongsberg - Drammen - Kongsberg. :D
Heldig du da! Jeg fikk ca. 550m jobb t/r... :knegg
Ble jaggu noen mil til i dag. En tur/retur Biltema :D
Jada! Og jeg er "stuck" i Grimstad uten sykkel pga en konfirmasjon i morgen... må vurdere sterkt å skaffe noen slags form for sykkel-transport så jeg kan ta den med. Har vært rebusløp å greier + Evje treffet her så det er jo nesten galskap å dra hit uten sykkel...

Jeg må se om det er mulig å få konemor med på en løsning ala det GV har laget seg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Banditmannen »

Da ble det ca. 26 mil i dag.

Skien til Drangedal via E18, over Gautefall til Treungen, over Felle til Gjerstad, over til Kroken og Drangedal, og så hjem til Skien igjen! :-)
Veien over Felle til Gjerstad, og i enda større grad veien fra Gjerstad til Kroken vil jeg ikke anbefale, med mindre du har vesentlig lengre fjæringsvei enn min Bandit, eller har visse tendenser til selvplaging...

Men indre vei mellom Skien og Drangedal kan anbefales på det sterkeste! :-D

Godtvoksen

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Godtvoksen »

Dexter skrev: Jada! Og jeg er "stuck" i Grimstad uten sykkel pga en konfirmasjon i morgen... må vurdere sterkt å skaffe noen slags form for sykkel-transport så jeg kan ta den med. Har vært rebusløp å greier + Evje treffet her så det er jo nesten galskap å dra hit uten sykkel...
Jeg må se om det er mulig å få konemor med på en løsning ala det GV har laget seg
Ja, dette er både rimelig og praktisk:

[album]324[/album] [album]323[/album]

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Duville »

Dexter det dere Grimstadproblemet ditt hørte vi vel om i fjor også - da var det ei bestemor som forårsaket hele problemet ditt - kanskje du skal investere i en moped der nede så du har noe å flykte med :knegg :bananas :bananas

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

Duville skrev:Dexter det dere Grimstadproblemet ditt hørte vi vel om i fjor også - da var det ei bestemor som forårsaket hele problemet ditt - kanskje du skal investere i en moped der nede så du har noe å flykte med :knegg :bananas :bananas
Skal si du følger med! Det du refererer til er neste helg... 1. mai... mine barns oldemor blir 85. Denne helga er det konfirmasjon... bor hos oldemor denne helga også. Moped ja... :knegg nei, heller mc-henger da å få med go-sykkelen :thumleft det blir et prosjekt som seriøst skal vurderes :janikk
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

Denne helgen blir det ingen tur, jeg må tømme campingvognen. Det var noen som flyttet på vognen denne uken, smarte folk, kobler vognen på en lastebil og kjører litt fram og legger brått over. Problemet var at det sto en buss ved siden av og da de la over slo bakenden ut slik at de tredde busspeilet gjennom bakre siderute og rev av hele hjørnet på vognen.

Nei, det siste halvåret har ikke vært særlig morsomt, masse tuil og problemer. :sorry

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

Gammelgutt skrev:Denne helgen blir det ingen tur, jeg må tømme campingvognen. Det var noen som flyttet på vognen denne uken, smarte folk, kobler vognen på en lastebil og kjører litt fram og legger brått over. Problemet var at det sto en buss ved siden av og da de la over slo bakenden ut slik at de tredde busspeilet gjennom bakre siderute og rev av hele hjørnet på vognen.

Nei, det siste halvåret har ikke vært særlig morsomt, masse tuil og problemer. :sorry
Ja, du har virkelig hatt litt å stri med, og nå dette i tillegg da. Smarte mennesker... Hva skjer med vogna nå da? Om de rev av hele hjørnet så er vel det mildt sagt en omfattende reparasjon? Hvor hadde du den forresten siden "noen" bare flytter den?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar