Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg vet ikke om det passer, men selv vi mannfolk tar vel vare på oss selv i blandt vil jeg tro. Jeg er ikke akkurat en feminist med høy lillefinger for å si det pent, men liker at ting er litt på stell allikevel.

Jeg har fått lov av madammen og okupere to hyller på badet til eget bruk, og det har jeg hatt en stund. Jeg ryddet opp i disse to hyllene i går da det var mye rot der og litt fordi det var på tide med støvtørk.

Jeg opplevde fort at det var mye der som ble kjøpt for flere år siden som nesten ikke var brukt. Å da kommer vi til kjernen i dette innlegget. Nemlig spørsmålet rundt diverse toalettsaker og holdbarhetsdato.

Det er ikke direkte billige ting jeg har der med tanke på produkter. Ikke alt er like dyrt, men jeg har 4-5 parfymer til minst 5-600kr. stykket som slett ikke er brukt opp. Også har jeg en del random fuktighetskremer etc. som med stor sannsynlighet har gått ut på dato da konsistensen er noe merkelig.

Tingene jeg har er stort sett "naturlige" og ja...litt dyrere produkter, så det sitter LITT langt inne og kaste det i søpla. Men jeg gjør det hvis jeg må selvsagt. Lærdommen her er uansett at kvantumet må ned, da de produktene bakerst i skapet blir oversett når det blir handlet nytt.

Den ene parfymen som er en Prada ett eller annet har presstuten satt seg dønn fast på. fargen på parfymen er også noe gulere enn den var når den var ny for ca. 5 år siden. De andre parfymene ser ut til å klare seg, vertfall med tanke på lukten, så dem får stå litt til.

Men nok om det....

Det jeg lurer på er hvordan dere andre her inne organiserer hylla du har fått tildelt på badet? Klarer du deg med en pakke med produkter fra Axe og bruker den hyppig opp, eller er du litt mer "fjong" enn det? Har du opplevd at noen av toalettsakene har gått ut på dato?

Det skal vel sies at produkter som Axe etc. neppe går ut på dato da dem nok er fulle av konserveringsmidler og andre stoffer som gjør at dem ikke bryter ned like fort. Uten at jeg er helt sikker på det.

___________

Det skal sies at problemet rundt produkter som evt. går ut på dato er jo lett og unngå. Det er bare et resultat av impuls jeg fikk for en god stund siden hvor jeg skulle teste ut litt forskjellig. Altså et desperat forsøk på og få litt bedre kontakt med mine feminine side :lol Samt litt for å "overbevise" madammen om at dyre produkter ikke gjør deg yngre... :knegg

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av rolf-arne »

Her i gården er badet mitt og bare mitt -- og det bærer preg av å være minimalistisk - det er såpe-tannkrem og høvel --- til personlig bruk og badets renholdsprodukter ... føttenes talkum og fuktighetskrem overså jeg i farta - men da var alt beskrevet.

Tenker ikke på parfyme - renhold/hygiene produkter, som noe som har med feminisme å gjøre - men mer med smak og behag -- feminisme for meg går mer på verdier og oppførsel - og når det er sagt så ønsker jeg ofte at jeg kunne tatt den siden av meg selv lit oftere frem.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Bjerknez »

rolf-arne skrev: 23 jan 2023, 10:26 Her i gården er badet mitt og bare mitt -- og det bærer preg av å være minimalistisk - det er såpe-tannkrem og høvel --- til personlig bruk og badets renholdsprodukter ... føttenes talkum og fuktighetskrem overså jeg i farta - men da var alt beskrevet.

Tenker ikke på parfyme - renhold/hygiene produkter, som noe som har med feminisme å gjøre - men mer med smak og behag -- feminisme for meg går mer på verdier og oppførsel - og når det er sagt så ønsker jeg ofte at jeg kunne tatt den siden av meg selv lit oftere frem.
De ter sant det du skriver angående definisjonen av "feminisme". Jeg brukte ordet fordi en slik tråd skiller seg ganske mye ut i et MC forum og at selve praten rundt kosmetikk kan fort bli sett på som litt feministisk fra min side. Samtidig har du rett i at hygiene og produkter som kreves til er et nødvendig onde, også for oss menn.

De som kjenner meg vil nok kanskje si at jeg er så langt fra feminist som det kan komme. Jeg er ingen romantiker for å si det sånn. Har alltid vært elendig når det kommer til den romatiske biten. Kan faktisk ikke huske at jeg har kjøpt en blomsterkvast noen gang.

Jeg er mer en slags realist. En som liker og plukke ting fra hverandre, samt finne sannheten. Hvis noen feks. sier til meg "Oj, så godt du ser ut" så tenker jeg innerst inne "ahh...spar meg for tomsnakk" mens jeg faktisk kan svare sarkastisk tilbake "I stor kontrast til deg!" som en litt ironisk sarkastisk tone tilbake.

Dem som ikke tåler "spøken" snakker jeg aldri med igjen og dem som tåler spøken og ler med, er så absolutt en menneske jeg kan bli bedre kjent med. :)

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av dypen »

Trives best etter en runde med barberhøvel og en tur i dusjen! Komplett «beauti» pakke utenom håndkrem som av og til «lånes» fra fruen :knegg
9EC5F2BF-8B6D-4044-A919-36B10A15A6E5.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av AJ »

Får vel legget ut et bilde og litt info jeg også, da... ;)

Her bildet...:
manfemi.JPG
Så litt forklarende tekst.
Siden jeg fortsatt har valgt å anlegge litt skjegg så må man så klart ha litt skjeggolje på varastyret. Samme gjelder skjeggshampoo/såpe.
Av og til må skjegget trimmes litt så da har man skaffet seg en oppladbar skjeggtrimmer.
Også har man en tilårskommen barberhøvel med fire- eller er det femblads engangsbarberblad.
Og nylig anskaffet man seg en såkalt shavette med godt gammeldags og sylskarpt barberblad. En gjenstand som fortsatt er uprøvd siden man er rimelig usikker på hvordan denne best kan manøvreres uten å forårsake blødningsskader...
Må lese meg litt opp om bruken av denne :-k ,

Så en barberkost og barbersåpe som glimrer med sitt fravær på bildet.

Videre, deodorant som jeg ikke er spesielt opptatt av hvilken type dette er. Merket meg at den som står på badet nå er en Palmoive "for men" av noe slag. Funker helt greit for meg. Og til slutt til hårvoks, evt. Lynol hårspray...

Skjeggkost hører til utvalget. Samme med skjeggkam i tre. Ingen av disse er brukt noe særlig. Det er derimot hårsaksen og forsåvidt også skjeggtrimmeren siden jeg har klipt håret mitt 1997 ( :O ...!). Spart mye penger på dette.
Hadde kanskje ikke vært så rart om man ikke lenger hadde så mye år at det gjorde noe. Men jeg har altså det, så det er litt jobb hver gang. Men håndterlig. Og ikke minst altså billig ;) .

Hårshampoo? Bruker stort sett det som til enhver tid står på badet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av FredrikE24 »

Gilette og den slags har jeg sluttet å bruke.

Nå bruker jeg sånn gammeldags høvel med utskiftbare blader og barbersåpe. Har funnet ut at jeg får best sluttresultat på kortest tid på "gamlemåten" Blir helt barnerumpe på et par minutter..

Ellers er det deodorant av billigsorten og colgate'n. Noe mer har jeg faktisk ikke.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av AJ »

Hva tannhygiene angår; Oral-B oppladbar tannbørste og den tannkremen fruen i huset finner på tilbud i butikken :knegg
På MC-turen; Suztain tannbørste i tre og Suztain aloe vera & mint tannkrem :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av dypen »

Kjører bare barberhøvel og liten trimmer for øre og nesehår. Hårklipp i gangavstand fra her kr 250,- inkl noe pasta greier i nakken siden luggen er borte :D
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Bjerknez »


Helt enig med Fredrik angående barberingsbiten. Jeg bruker også tradisjonell høvel og barbersåpe fra Proraso som piskes opp i egen skål.

Disse 4-5 bladers Gilette høvlene er fandens verk. Skjegge fester seg jo fast mellom bladene hele tiden. Dessuten er dem grisedyre. Tradisjonell høvel er myyyye bedre.  

Skal se om jeg får tatt et bilde av mitt lille oppsett i morgen. Men får nok ikke plass til alt på ett bilde.... 😉


Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av dypen »

Barberer du deg hver dag forsvinner skjegg restene når du skyller 4-5 bladers’n i vann. Når det gjelder merkene på mine produkter så er ikke det noe must utenom Solidox’n :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 23 jan 2023, 23:57 Barberer du deg hver dag forsvinner skjegg restene når du skyller 4-5 bladers’n i vann. Når det gjelder merkene på mine produkter så er ikke det noe must utenom Solidox’n :)
Jeg barberer meg ikke hver dag. Det kan gå noen dager mellom hver gang. Derfor krever det en runde med maskin før jeg bruker en evt. gilette høvel. En tradisjonell høvel har man ikke det problemet.

Dessuten synes jeg faktisk de Gilette produktene er litt "girlish" i utforming og utseende. Jeg synes rett og slett Gilette er overpriset crap rett og slett. Jeg forstår ikke engang hvorfor noen gidder å kjøpe det. Spesielt med tanke på prisen. 250ish kroner for 5 barberblader er jo helt insane spør du meg.

Også gir du rundt 200 kroner for en plast høvel.

Min Merkur 34C kan du kjøre over med bilen uten å ødelegge den. Rent stål. Ikke en eneste del av plastikk. Å bladene koster slikk og ingenting. Høvelen kan gå i arv.

Gilette er slik jeg ser det mer for dem unge som ikke helt har teken på barbering og som trenger litt safety. Tradisjonell barbering er for mannfolk :)

Brukeravatar
hansiver
Innlegg: 203
Registrert: 23 mar 2022, 03:35
Motorsykkelen din: Kawasaki Versys 650 2018
Sted: Buriram Thailand. Norge - Hurum

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av hansiver »

Siden jeg for tiden bor alene kan jeg disponere hele badet til mine ting. Dusjsåpe av billigste sort, deodorant av billigste sort, munnskyllevann, tannbørste og tannkrem fra tilbudshylla.
Til barbering brukes engangshøvler for tiden fra Gillete, da de for tiden er de billigste, 6 stykker for 55 nkr med dagens kurs. En ting til pudder, dette bruker jeg når jeg kjører mc i varmen. I 30 grader og mer blir man både svett og sår i skrittet, pudder hjelper utrolig mye.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Bjerknez »

hansiver skrev: 24 jan 2023, 01:36 Siden jeg for tiden bor alene kan jeg disponere hele badet til mine ting. Dusjsåpe av billigste sort, deodorant av billigste sort, munnskyllevann, tannbørste og tannkrem fra tilbudshylla.
Til barbering brukes engangshøvler for tiden fra Gillete, da de for tiden er de billigste, 6 stykker for 55 nkr med dagens kurs. En ting til pudder, dette bruker jeg når jeg kjører mc i varmen. I 30 grader og mer blir man både svett og sår i skrittet, pudder hjelper utrolig mye.
Hehe... 55 kroner for 6 stk. barberinger er ikke billig.

Det er nesten 10 kr. Pr. Barbering det. Barberer du deg hver dag så snakker vi 300 kroner i måneden kun for høvler. Min høvel kostet 250 kroner og varer regelrett livet ut. Bladene jeg bruker koster typ 50 kroner for 10stk. Og hvert blad tåler fint 10 barberinger. Do the math :)

Når det er sagt så har vi alle våre preferanser og prioriteringer. Jeg er ikke så voldsomt opptatt av fancy produkter, men er opptatt av ting som funker best mulig til en best mulig pris.

Når jeg kjenner duften av såkalt Axe av noen. Det være seg om det er dame eller mann, så har jeg allerede satt den personen litt i bås. Hadde jeg vært dame hadde jeg nok ikke gledet meg til å komme i trusa på en som synes Axe er en god lukt. Gir mannen like blaffen i resten som i valg av deo, så hadde jeg nok skygget banen. :lol

Å lukte Axe når man hogger ved i skogen eller klipper plenen er helt ok. Men sitter man ute og spiser og tar seg en pils med gåbortboksene på, så er Axe nogo. Enda værre er det når man har Axe under armene og en random old school Farenheit parfyme på halsen. Fy pokker for en jævlig miks. :lol

Under armene skal man i mine øyne ikke ha noe sterk parfymelukt. I i værste fall kun en mild ren lukt. Parfymen er det eneste som faktisk skal lukte. Men det er nå min greie vertfall.

Bare så det er sagt så bruker ikke jeg parfyme til daglig. Det blir for mye. Det holder med at det lukter rent. :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Bjerknez »

Når det gjelder shampo og dusjsåpe så er jeg ikke like nøye. Det meste funker. Tar som regel det jeg har for hånden. Men jeg orker ikke dusjsåper fra Axe og eller dusjsåper med kraftig syntetisk lukt. Jeg blir bare kvalm av det.

I håret bruker jeg intet annet enn ID titan strong fra Kiwi til en hundrelapp. Det er min favoritt og den er ganske lik Renati Strong Hold. Til mitt korte hår funker dem supert :)

Brukeravatar
Roargutten
Innlegg: 203
Registrert: 09 jun 2015, 11:40
Motorsykkelen din: Yamaha XTZ 700 - 2020
Sted: Årnes

Re: Den "hemmelige" feminine tråden for ekte mannfolk!

Legg inn av Roargutten »

FredrikE24 skrev: 23 jan 2023, 22:04 Gilette og den slags har jeg sluttet å bruke.

Nå bruker jeg sånn gammeldags høvel med utskiftbare blader og barbersåpe. Har funnet ut at jeg får best sluttresultat på kortest tid på "gamlemåten" Blir helt barnerumpe på et par minutter..

Ellers er det deodorant av billigsorten og colgate'n. Noe mer har jeg faktisk ikke.
Bruker selv også gammeldags høvel og barbersåpe. Kommer aldri til å gå tilbake til gilette sine overprisa blader.
Har også en shavette, altså en form for barberkniv men med utskiftbare blader i stedet for å skjerpe knivbladet. Må si at denne er min favoritt.

Shavetten tok noen ganger med barbering før teknikken satt, men nå når den er innøvd er denne raskere og gir bedre barberinger enn alt annet jeg har prøvd.
2020 - Yamaha Tenerè 700
2014 - Suzuki V-strom 1000 - Til Salgs!

Svar