Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
BjørnSover
Innlegg: 392
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av BjørnSover »

At sykkel er tom og du er midt på landeveien?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av Bjerknez »

BjørnSover skrev: 11 feb 2023, 08:46 At sykkel er tom og du er midt på landeveien?
Hehe, trodde du mente at det kanskje ble et problem å stige av sykkelen for å fylle... :redface

Men tanken er på 18 liter og den bruker i underkant av 0.7 på langkjøring, så jeg kan i teorien fint kjøre rundt 25 mil på en tank. Men man legger jo inn litt sikkerhetsmargin og man fyller gjerne oftere uansett, så 15-20 mil skulle gå helt fint. :thumleft

Ikke så galt det da jeg uansett liker og ta meg en kafferast hver 10-15 mil eller så. :twothumbs:

BjørnSover
Innlegg: 392
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av BjørnSover »

Jada - regner ikke med at du kjører den tom.

Jeg så en kar her om dagen som trillet mc på motorveien mellom Stavanger og Sandnes her om dagen. Jeg tror ikke rocket 3 er den sykkelen jeg ville trillet opp en avkjøringsrampe.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av Bjerknez »

BjørnSover skrev: 11 feb 2023, 08:59 Jada - regner ikke med at du kjører den tom.

Jeg så en kar her om dagen som trillet mc på motorveien mellom Stavanger og Sandnes her om dagen. Jeg tror ikke rocket 3 er den sykkelen jeg ville trillet opp en avkjøringsrampe.
Går man tom for drivstoff så er man jo bare dum spør du meg. Ingen grunn til det i Norge. Er jo bensinstasjon på hvert hjørne. Vertfall her sør for bartebyen. :lol

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av FredrikE24 »

Kan faktisk telle på to hender antall ganger jeg har kjørt tom :roll

Jobbet på helsfyr tidligere. Da klarte jeg å gå tom da jeg kjørte mot Brynseng bortover Østensjøveien. Min plan var faktisk å komme meg helt hjem de typ 2,5 milene derfra uten og fylle. Jeg mente jo selv at det kom til å gå bra.
Det blir litt helling oppover hvor bilen å hoste og stoppe. I det motoren stopper, klarer jeg å snu og trille nedover igjen på grunn av et veikryss. Midt på sletta i Østensjøveien er det en CircleK som jeg da trillet inn på, og rett innpå pumpa :thumleft
Har ikke hatt slik flaks andre ganger. Har henta kanne 5 ganger hvor 3 har vært på MC.. Andre ganger har en kompis kommet med kanne :knegg
Østensjøveien.PNG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har ennå til gode og gå tom for bensin så langt i livet. Ikke med båt, ikke med bil, ikke med moped og ikke med motorsykkel. Så sant ingen tvinger meg med våpen til å kjøre over finnmarksvidda med kun reservetanken igjen, så kommer jeg aldri til å gå tom for drivstoff. Totalt unødvendig. Mener nå jeg vertfall.

Edit. Gikk tom for bensin på gressklipperen og snøfreseren noen ganger selvsagt, men det er liksom ikke det samme. ;)

KiMedic
Innlegg: 233
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av KiMedic »

Bjerknez skrev: 11 feb 2023, 11:42 Jeg har ennå til gode og gå tom for bensin så langt i livet. Ikke med båt, ikke med bil, ikke med moped og ikke med motorsykkel. Så sant ingen tvinger meg med våpen til å kjøre over finnmarksvidda med kun reservetanken igjen, så kommer jeg aldri til å gå tom for drivstoff. Totalt unødvendig. Mener nå jeg vertfall.

Edit. Gikk tom for bensin på gressklipperen og snøfreseren noen ganger selvsagt, men det er liksom ikke det samme. ;)
Gikk tom for bensin opp bakkene fra Grorud til Romsås som ung voksen. Hadde en 1,5 liter flaske jeg kunne gå til Shell med :redface

Opplevde å gå tom for strøm på bilen i fjor. På langstrekka før kafeen på Ørskogfjellet. Fikk "rulla" helt frem til Tesla sine ladere som åpnet for andre biler dagen før :twothumbs: Satt ikke i setet siste meterne i håp om å gjøre bilen litt lettere :lol
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

KiMedic
Innlegg: 233
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av KiMedic »

KiMedic skrev: 11 feb 2023, 13:16
Bjerknez skrev: 11 feb 2023, 11:42 Jeg har ennå til gode og gå tom for bensin så langt i livet. Ikke med båt, ikke med bil, ikke med moped og ikke med motorsykkel. Så sant ingen tvinger meg med våpen til å kjøre over finnmarksvidda med kun reservetanken igjen, så kommer jeg aldri til å gå tom for drivstoff. Totalt unødvendig. Mener nå jeg vertfall.
Edit. Gikk tom for bensin på gressklipperen og snøfreseren noen ganger selvsagt, men det er liksom ikke det samme. ;)
Gikk tom for bensin opp bakkene fra Grorud til Romsås som ung voksen. Hadde en 1,5 liter flaske jeg kunne gå til Shell med :redface

Opplevde å gå tom for strøm på bilen i fjor. På langstrekka før kafeen på Ørskogfjellet. Fikk "rulla" helt frem til Tesla sine ladere som åpnet for andre biler dagen før :twothumbs: Satt ikke i setet siste meterne i håp om å gjøre bilen litt lettere :lol Heldigvis er Audi klasseledende på "coasting", så det nesten helt frikoblede hjul som triller. Hadde jeg ikke hatt SUV hadde jeg trilla helt over toppen og ned til Sjøholt :twothumbs:
Sist redigert av KiMedic den 11 feb 2023, 13:18, redigert 1 gang totalt.
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, Jeg hadde følt meg ganske dum hvis noe slikt skjedde med meg. Så sant ikke tanken har lekt drivstoff eller det er noe annet galt så finner jeg overhodet ingen unskyldning og gå tom for bensin i Norge.

KiMedic
Innlegg: 233
Registrert: 30 jun 2016, 10:25
Motorsykkelen din: KTM 390 Adventure SW
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av KiMedic »

Bjerknez skrev: 11 feb 2023, 13:18 Hehe, Jeg hadde følt meg ganske dum hvis noe slikt skjedde med meg. Så sant ikke tanken har lekt drivstoff eller det er noe annet galt så finner jeg overhodet ingen unskyldning og gå tom for bensin i Norge.
Haha, i dag har jeg kr nok til å fylle for mer en 200kr :lol i oppoverbakke rant bensin vekk fra pumpa :roll

Med elbilen var det min egen feil..Jeg satset på at det skulle holde helt frem. Bomma med 1km. Var mest for å prøve. I ettertid fant jeg ut at ved å skru tenning av får man 500 meter. det kan gjøres 2 ganger.
KTM SX65 (mx), 2015 (Guttungen sin)
(X)-BRP CAN-AM Outlander 570 (atv), 2020
(X)-BMW F650 (Funduro), 1996
(X)-Yamaha MT07, 2016

mekkern
Innlegg: 7586
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av mekkern »

For mange år siden gikk jeg tom med bilen på vei til jobb- trillet nedover en 5 km og kjørte 400meter på starteren bort til bensinstasjonen- pantet til bensin. Så blakk at jeg ikke kan ha nok drivstoff håper jeg aldri blir på nytt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg tar selvsagt forgitt her at de aller fleste her inne har råd til å fylle tanken. Er man ung og kjører til det er tomt fordi man ikke har penger å fylle tanken med, så kan jeg se den, for all del.

Men jeg tenker nå mest på oss voksne mennesker :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av FredrikE24 »

Jeg for min del liker vel spenningen av en eller annen grunn. Så er flere av tilfellene rene feilberegninger.
En gang var imidlertid på vinteren hvor det hadde kondensert mye vann i bensintanken og påfølgende natt gikk det fra typ varmegrader til 15 minusgrader. Det som var i tanken var i grunn vann som hadde fryst. Så alt så "helt greit ut" på tankmåleren. Måtte helle på 10 liter for å få start, 5 liter holdt ikke.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22900
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har målt strømmen på batteriet ved jevne mellomrom gjennom hele vinteren og jeg har til og med startet sykkelen en gang for ca. 2 uker siden, noe om forøvrig gikk helt fint og uanstrengt.

Det er altså to uker siden jeg startet sykkelen for første gang siden jeg satt den bort i september 2022 og batteriet måler fortsatt 12.83V. Kun synket rundt 0.1V gjennom vinteren inkludert en start av sykkel.

Det er intet mindre enn imponerende og det er den eneste sykkelen jeg har hatt som har vist slike målinger. Er ikke mye lekkasje her for å si det sånn :)

Her er et bilde jeg nettopp tok av målingen:
89458512-D2CC-4C2D-8AF2-9DBAD3EF31A1.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Innlegg: 7586
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av mekkern »

Men du har ikke målt med Fluke... :lol :lol :lol :lol :lol :crazy:

Sjekker selv syklene innimellom og det er stort sett bare Indianeren som har et lite forbruk. :prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar