Bjerknez | Snart sesongstart!!!

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 12 feb 2023, 13:10 Men du har ikke målt med Fluke... :lol :lol :lol :lol :lol :crazy:

Sjekker selv syklene innimellom og det er stort sett bare Indianeren som har et lite forbruk. :prf
Nei det er sant. Men jeg tør ikke måle med Fluke. Det kan jo hende batteriet egentlig er helt flatt. :lol

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av FredrikE24 »

Det er nok riktig, og sykkelen vil trolig ikke starte etterpå :crazy:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av Bjerknez »

FredrikE24 skrev: 12 feb 2023, 13:16 Det er nok riktig, og sykkelen vil trolig ikke starte etterpå :crazy:
Tror jeg tar den sjansen altså :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av Bjerknez »

Kjøpte meg Apple Airpads Pro Gen 2 i går :twothumbs:

Du verden, sier jeg bare, for en overraskelse!

Jeg har et par Sony 1000X M2 hodetelefoner som nå har gjort sitt etter 3 år med konstant bruk flere timer pr. Dag. Har dukket opp noen ulyder i den ene høytaleren. Dette er da såkalt "over ear" hodetelefoner med støykanselering og disse har vært utmerket. Derimot blir det litt voldsomt og ha på seg disse ute. Jeg synes rett og slett det ser litt sumt ut med dige hodetelefoner på skallen.

Så da tenkte jeg mer i retning Aplle AirPods Pro Gen 2. Jeg leste en del reviews og siden jeg har en iPhone 14 Pro så ble det naturlig at jeg beit meg mer merke i disse. Jeg digger Apple sin sømløse greie. Det bare funker. Så da bestillte jeg slike...
303E8626-9EEA-44F5-A8D2-F84A6A4C46C1.jpeg
Å jeg hadde rett. Jeg åpnet esken og åpnet lokket som podsa var i og vipps dukket det opp en popup på iPhone som spurte om jeg ville legge til. 3 klikk senere så funket dem! Utmerket :twothumbs:

Musikk og video etc. blir automatisk satt på pause når jeg fjerner en eller begge proppene fra øret og man endrer lydstyrke og skiter sanger etc, med enkel tapping på proppene. Supert!

Så var det rett inn i Spotify for å teste dem ut. Litt justering på equalizer og vipps fikk jeg skikkelig godlyd. Dem spiller veldig høyt også!

Støykanselleringen virker å fungere utrolig bra, men foreløpig har jeg ikke fått testet dette skikkelig da jeg ligger her på sofaen midt på natten. Men dem virker minst like bra som mine gamle Sony hodetelefoner som slett ikke var dårlige på dette. Selv om dem begynte å dra på årene.

Det eneste jeg skulle ønske nå for å oppnå selve nirvana er at jeg kunne hatt på meg disse inne i hjelmen. Men det må jeg nok innse ikke funker. Dem kommer til å ramle ut når jeg tar av/på hjelmen med meget stor sikkerhet og jeg har ikke spesielt lyst til å miste ørepropper til 3.000 kroner.

Men du verden... jeg er imponert over hvor bra disse funker så langt. :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg ankommet jobb og testet samtidig støykanseleringen med Apple sine AirBuds Pro 2. Det var faktisk veldig uventet at disse faktisk fungerte BEDRE enn mine Sony 1000X-M2 "over-ear" hodetelefoner. Ganske imponerende. Lydkvaliteten slik jeg opplevde den var like bra, men AirBuds spiller en god del høyere.

Nå har ikke jeg testet noen dyrere øreplugger enn Apple sine tidligere og har hørt at det nok finnes noe som er enda mer premium enn disse også, som blandt annet B&O etc.

Men AirBuds Pro 2 er det beste kjøpet jeg har gjort på lang tid.

Batterikapasiteten når man hører på musikk OG har aktivert støykanselleringen er ca. 6 timer. De fleste der ute mener dem får 6 timer ut av dem før dem må lades. Slik jeg ser det er det på grensen, men akkurat passe batteritid, til mitt bruk. Grunnen er at dem er lette og lade opp via "esken" dem ligger i. Denne "esken" eller etuiet har et innebygget batteri som skal klare og lade opp ørepluggene fire ganger. 15 minutter lading vil gi 2-3 timer lyttetid.

Å sist men ikke minst så fant jeg ut hvorfor jeg alltid har slitt med å få øreplugger til å sitte skikkelig i ørene. Det fulgte nemlig med 4 stk. silikonhetter i forskjellige størrelser og jeg måtte bruke den aller minste for å få dem til å sitte. Å da satt dem perfekt!

De andre ørepluggene jeg har testet tidligere har jeg aldri fått til å sitte skikkelig og grunnen er trolig at dem blir levert med en såkalt "one size fits all" øreplugg. Diss funker ikke for meg tydeligvis.

Så nå tenker jeg spenningen er stor her for hva konklusjonen min blir? :knegg

Løp og kjøp :jada:

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av utc »

Bjerknez skrev: 24 feb 2023, 04:52

Så nå tenker jeg spenningen er stor her for hva konklusjonen min blir? :knegg
Interesserer meg egentlig midt i trynet :lol :vs Jeg lager meg egne høyttaler av et sett B&O H9i
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av Bjerknez »

utc skrev: 24 feb 2023, 14:09
Bjerknez skrev: 24 feb 2023, 04:52

Så nå tenker jeg spenningen er stor her for hva konklusjonen min blir? :knegg
Interesserer meg egentlig midt i trynet :lol :vs Jeg lager meg egne høyttaler av et sett B&O H9i
Ett sted må man jo spare inn si :lol

Brukeravatar
utc
Innlegg: 341
Registrert: 19 jul 2018, 23:52
Motorsykkelen din: Honda Africa Twin DCT-21

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av utc »

Bjerknez skrev: 24 feb 2023, 14:41
utc skrev: 24 feb 2023, 14:09
Bjerknez skrev: 24 feb 2023, 04:52

Så nå tenker jeg spenningen er stor her for hva konklusjonen min blir? :knegg
Interesserer meg egentlig midt i trynet :lol :vs Jeg lager meg egne høyttaler av et sett B&O H9i
Ett sted må man jo spare inn si :lol
Ja ærru gæærn.....Noen ville ha nytt kjøkken i det nye huset og jeg tenkte at 250K var et hissig budsjett. Det viste seg at det var feil. Veldig feil :crazy: :lol :-k :-k Så ja, her skal det spares
Mc-historikk: Suzuki ER50(1979-1981), BMW R1200GS lc 2018-2019), BMW R1250GSA (2019-2021), Honda Africa Twin DCT Adventure (2022---)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Nytt år... nye muligheter!

Legg inn av Bjerknez »

utc skrev: 28 feb 2023, 11:58
Bjerknez skrev: 24 feb 2023, 14:41
utc skrev: 24 feb 2023, 14:09
Bjerknez skrev: 24 feb 2023, 04:52

Så nå tenker jeg spenningen er stor her for hva konklusjonen min blir? :knegg
Interesserer meg egentlig midt i trynet :lol :vs Jeg lager meg egne høyttaler av et sett B&O H9i
Ett sted må man jo spare inn si :lol
Ja ærru gæærn.....Noen ville ha nytt kjøkken i det nye huset og jeg tenkte at 250K var et hissig budsjett. Det viste seg at det var feil. Veldig feil :crazy: :lol :-k :-k Så ja, her skal det spares
Vi renoverte kjøkkenet for 3 år siden. 280k takk. Så tok vi badet 5 år før det igjen. 6 kvm. Bad kostet intet mindre enn 230.000 kroner. La nytt tak ett år etter dette. 250k til.

Så ja, slikt er ikke gratis! :knegg

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Bjerknez | Snart sesongstart....

Legg inn av mekkern »

Da er det godt at staten vil at vi skal betale ekstra for FORDELEN ved å bo i egen bolig...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | Snart sesongstart....

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 28 feb 2023, 22:53 Da er det godt at staten vil at vi skal betale ekstra for FORDELEN ved å bo i egen bolig...
Eneste fordelen med disse utgiftene for min del, er at det nå er j••• lenge til neste gang :lol

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3436
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez | Snart sesongstart....

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg har gått tom for bensin to ganger. Første gangen var en bil der bensinmåleren ikke virket. Kona sa hun hadde fylt bensin og vi kjørte til flyplassen for å rekke et fly. Men hun hadde ikke fylt og vi gikk tom i MAndal på vei til Kjevik. Haiket tilbake til bensinstasjonen på Mones, kjøpte ei kanne og fylte. Haiket tilbake til bilen. Fylte på og rakk flyet. Men det gikk fort på den bensinen fra den kanna.
Andre gangen var på en Audi der tankmålern hadde satt seg fast på kvart tank.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | besøker MC-messen 2023...

Legg inn av Bjerknez »

Nå er det snart kvelden. I morgen (eller rettere sagt etterpå...) tar jeg toget til Oslo og videre til Lillestrøm for å få med meg årets MC messe. Bilder og tanker rundt det jeg ser og hva som skjer ellers utover kvelden blir postet her i denne tråden... :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez | besøker MC-messen 2023...

Legg inn av Bjerknez »

Da er jeg på vei :twothumbs:
EEA5A3C0-4FD0-4C4E-A088-70BDF2B0DFE4.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Bjerknez | besøker MC-messen 2023...

Legg inn av Tore L »

Ha en fin MC dag, og ta noen bilder til oss som ikke får mulighet å gå selv denne gangen :)
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Svar