Nye dekk i utlandet.

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
kaiu
Innlegg: 162
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Nye dekk i utlandet.

Legg inn av kaiu »

Noen som har bestilt dekk i Spania med levering til lokalt verksted der for bytte ?
Jeg har KTMen stående i Alicante, og skal reise ned rett før påske. Trenger nye dekk, så tenkte å bestille on-line med levering til lokalt dekk verksted. Fant https://www.neumaticos-pneus-online.es/ som ser ut til å ha godt utvalg og mulighet for levering til flere lokale verksteder i Alicante.
Kan 0 spansk, så usikker på om jeg bør/må kontakte verksted først og hvor lang tid i forveien jeg skal bestille. På nettsidene sier de levering på 48 timer, men tenker uansett min 1 uke i forveien.
All info/erfaring tas imot med takk.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Nye dekk i utlandet.

Legg inn av kjellv »

kaiu skrev: 04 mar 2023, 13:45 Noen som har bestilt dekk i Spania med levering til lokalt verksted der for bytte ?
Jeg har KTMen stående i Alicante, og skal reise ned rett før påske. Trenger nye dekk, så tenkte å bestille on-line med levering til lokalt dekk verksted. Fant https://www.neumaticos-pneus-online.es/ som ser ut til å ha godt utvalg og mulighet for levering til flere lokale verksteder i Alicante.
Kan 0 spansk, så usikker på om jeg bør/må kontakte verksted først og hvor lang tid i forveien jeg skal bestille. På nettsidene sier de levering på 48 timer, men tenker uansett min 1 uke i forveien.
All info/erfaring tas imot med takk.
Gitt de rådende utfordringer du skriver, kanskje det er tryggest å bestille dekkskift med dekklevering hos verkstedet?
En eventuell misforståelse her kan gjøre at du sitter igjen med et sett dekk mer enn du trenger..

lazyboy
Innlegg: 241
Registrert: 02 mai 2010, 19:02
Motorsykkelen din: Bmw gsa 1250 2020

Re: Nye dekk i utlandet.

Legg inn av lazyboy »

Hender jeg for ukjente bildeler levert på døra på mitt verksted.
Etterhvert dukker det opp noen som har bestilt dette levert til meg og skal ha meg til og bytte for dem.
Jeg skal oppbevare det til det passer dem og bytte, bli kvitt di gamle delene, gi garanti og helst gjøre jobben til selvkost.
ALLE reiser fra meg med delen under armen.

Skal du sende dekk til forhandler bør du da ta kontakt på forhånd.

kaiu
Innlegg: 162
Registrert: 22 jul 2019, 10:10
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA

Re: Nye dekk i utlandet.

Legg inn av kaiu »

Takk, får prøve litt Google Translate og se om jeg får kommunisert med de :)

Svar