Slike Givi vesker har jeg kjøpt også i min lokale butikk Kr 1.690,- Skal ha de på Yamaha Bullgog`nAJ skrev: ↑20 mar 2023, 17:26 Bestilt fra XLMoto for noen dager siden, hentet på Post-i-butikk i dag, GIVI utvidbare sidevesker:
DSC00091.JPG
DSC00092.JPG
DSC00095.JPG
DSC00096.JPG
Utvidbare til hele 40 liter, faktisk!
Og med egen lomme til drikkeflaske .
Kostet kr. 1669,- portofritt tilsendt.
Det synes jeg jeg er mye solid bagasjeplass for pengene
Blir kjekt å bruke disse på V7'ern på tur
Hva har du kjøpt i dag?
-
- Innlegg: 701
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Sted: Skien
Re: Hva har du kjøpt i dag?
-
- Innlegg: 701
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Sted: Skien
Re: Hva har du kjøpt i dag?
Sånn caBjerknez skrev: ↑20 mar 2023, 17:37 40 liter høres veldig mye ut. Tviler ikke på at det stemmer altså, men jeg tenker mest på hvordan så store sidevesker vil bli seende ut på sykkelen. Men jeg er nå uansett trolig alt for opptatt av det estetiske. Vertfall på en slik type sykkel. Prisen du betalte er jo uansett ikke all verden. En god pris virker det som. Mye bagasjeplass for pengene.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 22988
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva har du kjøpt i dag?
Så bedre ut enn jeg trodde... men de på bildet er neppe utvidet til 40 liter?
Jeg tror mine sidevesker er pø rundt 25 liter å det er helt på grensen synes jeg, å jeg kjører Rocket. På en V7 blir 40 kg. På hver side fort ganske voldsomt. Men snakker altsø kun om det estetiske her nå. :)
Jeg tror mine sidevesker er pø rundt 25 liter å det er helt på grensen synes jeg, å jeg kjører Rocket. På en V7 blir 40 kg. På hver side fort ganske voldsomt. Men snakker altsø kun om det estetiske her nå. :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37921
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva har du kjøpt i dag?
Da ble denne praktiske saken hentet i pakkedisken på butikken i dag:
Bestilt fra utlandet siden jeg ikke fant tilsvarende i salg her i landet. En datakabel og en strømkabel og kort kabellengde gjør den spesielt godt egnet til å koble på Moto Guzzis originale USB kontakt under salen på V7'ern:
Alltid greit med gode lademuligheter når man er på tur i tillegg til å koble til GPS'en ved behov.
Bestilt fra utlandet siden jeg ikke fant tilsvarende i salg her i landet. En datakabel og en strømkabel og kort kabellengde gjør den spesielt godt egnet til å koble på Moto Guzzis originale USB kontakt under salen på V7'ern:
Alltid greit med gode lademuligheter når man er på tur i tillegg til å koble til GPS'en ved behov.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 22988
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva har du kjøpt i dag?
Regner med det sitter en sikring i denne AJ?
Hvis denne er koblet rett på batteriet uten sikring og noe skulle kortslutte så blir det i realiteten som å kortslutte batteriet og har man gps/mobil koblet til når det skjer i tillegg så kan det ble en dyr og ikke kinst ubehagelig affære.
Hvis denne er koblet rett på batteriet uten sikring og noe skulle kortslutte så blir det i realiteten som å kortslutte batteriet og har man gps/mobil koblet til når det skjer i tillegg så kan det ble en dyr og ikke kinst ubehagelig affære.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37921
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva har du kjøpt i dag?
Hvordan skal denne kunne kobles på batteriet ?Bjerknez skrev: ↑25 mar 2023, 14:54 Regner med det sitter en sikring i denne AJ?
Hvis denne er koblet rett på batteriet uten sikring og noe skulle kortslutte så blir det i realiteten som å kortslutte batteriet og har man gps/mobil koblet til når det skjer i tillegg så kan det ble en dyr og ikke kinst ubehagelig affære.
Som jeg skrev så skal den kobles til Moto Guzzis orignale USB kontakt. Akkurat som en vanlig USB kabel...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 22988
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva har du kjøpt i dag?
Jeg bare spør...AJ skrev: ↑25 mar 2023, 15:00Hvordan skal denne kunne kobles på batteriet ?Bjerknez skrev: ↑25 mar 2023, 14:54 Regner med det sitter en sikring i denne AJ?
Hvis denne er koblet rett på batteriet uten sikring og noe skulle kortslutte så blir det i realiteten som å kortslutte batteriet og har man gps/mobil koblet til når det skjer i tillegg så kan det ble en dyr og ikke kinst ubehagelig affære.
Som jeg skrev så skal den kobles til Moto Guzzis orignale USB kontakt. Akkurat som en vanlig USB kabel...
Den kontaktakten med det gule på kan jo fort minne om en kontakt som skal kobles på batteriet. Mellom denne kontakten og usb kontaktene så bør det i så tillfelle sitte en sikring eller mulighet for å sette inn en sikring.
Hvis denne enheten skal kobles til en krets som allerede er sikret så er det jo greit. Det så bare ikke slik it i første øyekast.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37921
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva har du kjøpt i dag?
Hvordan du får den kontakten med det gule på til å minne om en kontakt som skal kobles på batteriet synes jeg mildt sagt er oppsiktssvekkende !Bjerknez skrev: ↑25 mar 2023, 15:03Jeg bare spør...AJ skrev: ↑25 mar 2023, 15:00Hvordan skal denne kunne kobles på batteriet ?Bjerknez skrev: ↑25 mar 2023, 14:54 Regner med det sitter en sikring i denne AJ?
Hvis denne er koblet rett på batteriet uten sikring og noe skulle kortslutte så blir det i realiteten som å kortslutte batteriet og har man gps/mobil koblet til når det skjer i tillegg så kan det ble en dyr og ikke kinst ubehagelig affære.
Som jeg skrev så skal den kobles til Moto Guzzis orignale USB kontakt. Akkurat som en vanlig USB kabel...
Den kontaktakten med det gule på kan jo fort minne om en kontakt som skal kobles på batteriet. Mellom denne kontakten og usb kontaktene så bør det i så tillfelle sitte en sikring eller mulighet for å sette inn en sikring.
Hvis denne enheten skal kobles til en krets som allerede er sikret så er det jo greit. Det så bare ikke slik it i første øyekast.
Som det burde gå tydelig fram av det jeg skrev og bildet i tråden så er dette en original OEM USB kontakt hvor den gule kontakten selvfølgelig skal kobles til en eksisterende kontakt/krets på sykkelen. Og så kobles den doble kontakten som en helt vanlig USB kabel til den fastmonterte og igjen originale Moto Guzzi USB kontakten.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 22988
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva har du kjøpt i dag?
Det kan sikkert virke fullstendig ufotståelig, men hvis det gikk to kabler fra batteriet og inn i en ho kontakt av samme type for at det skulle være en hurtigkobling mellom batteriet og denne enheten så er det fult mulig å koble denne til batteriet.AJ skrev: ↑25 mar 2023, 15:16Hvordan du får den kontakten med det gule på til å minne om en kontakt som skal kobles på batteriet synes jeg mildt sagt er oppsiktssvekkende !Bjerknez skrev: ↑25 mar 2023, 15:03Jeg bare spør...AJ skrev: ↑25 mar 2023, 15:00Hvordan skal denne kunne kobles på batteriet ?Bjerknez skrev: ↑25 mar 2023, 14:54 Regner med det sitter en sikring i denne AJ?
Hvis denne er koblet rett på batteriet uten sikring og noe skulle kortslutte så blir det i realiteten som å kortslutte batteriet og har man gps/mobil koblet til når det skjer i tillegg så kan det ble en dyr og ikke kinst ubehagelig affære.
Som jeg skrev så skal den kobles til Moto Guzzis orignale USB kontakt. Akkurat som en vanlig USB kabel...
Den kontaktakten med det gule på kan jo fort minne om en kontakt som skal kobles på batteriet. Mellom denne kontakten og usb kontaktene så bør det i så tillfelle sitte en sikring eller mulighet for å sette inn en sikring.
Hvis denne enheten skal kobles til en krets som allerede er sikret så er det jo greit. Det så bare ikke slik it i første øyekast.
Som det burde gå tydelig fram av det jeg skrev og bildet i tråden så er dette en original OEM USB kontakt hvor den gule kontakten selvfølgelig skal kobles til en eksisterende kontakt/krets på sykkelen. Og så kobles den doble kontakten som en helt vanlig USB kabel til den fastmonterte og igjen originale Moto Guzzi USB kontakten.
Jeg skjønner at denne gule kontakten ikke skal tres over batteripolene...
Men som du skriver skal den kobles til en krets som allerede finnes og da har jeg fått svar på det. Denne kretsen er også med stor sannsynlighet sikret. Det var alt jeg lurte på.
Det samme er gjort med min sonnak batterilader med hurtigkobling. Pluss og minus fra batteri går inn i en kontakt som laderen lett kan kobles til. Er ganske vanlig med slike løsninger.
- Bjerknez
- Innlegg: 22988
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva har du kjøpt i dag?
Her er et eksempel på hva jeg mente, men da med en annen kontakt.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37921
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva har du kjøpt i dag?
Ok.
Har aldri sett slik kobling på bil eller MC noengang.
Bortsett fra noe lignende hvor en hurligtilkobler batterilader. Og det er vel muligens det bildet viser?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 22988
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva har du kjøpt i dag?
Det er mange måter og få strøm fra batteriet på. Selv hadde jeg foretrukket en hurtigkontakt mellom batteri og en modul, men man MÅ jo ikke ha det. Men er enklere og koble til og fra noe istedenfor å løsne batteripolene og fjerne kablene.
Derfor så trodde jeg den gule kontakten på bildet ditt skulle kobles til batteriet via en hokontakt av samme type. Å DA er det viktig med en sikring. :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37921
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva har du kjøpt i dag?
Selvfølgelig. Det tror jeg de aller fleste med litt innsikt forstår. Selv jeg uten interesse for elektronikk.Bjerknez skrev: ↑25 mar 2023, 15:40Det er mange måter og få strøm fra batteriet på. Selv hadde jeg foretrukket en hurtigkontakt mellom batteri og en modul, men man MÅ jo ikke ha det. Men er enklere og koble til og fra noe istedenfor å løsne batteripolene og fjerne kablene.
Derfor så trodde jeg den gule kontakten på bildet ditt skulle kobles til batteriet via en hokontakt av samme type. Å DA er det viktig med en sikring. :)
Løsningen jeg har ordnet meg under salen på V7'en blir omtrent lik denne med Daytona dobbeltkontakten, som jeg også skaffet meg for ikke lenge siden. Har tilsvarende montert på 390'en:
Med strøm fra bremsetrykkbryteren og jording på batteriet. Og med sikring på ledningen. Selvfølgelig.. ,
En sak jeg gjerne anbefaler til de som vil ha en USB kontakt som i hvertfall jeg synes ser bra ut og som er lett å montere.
Funker USB løsningen under salen som jeg tenker den vil gjøre så kommer jeg neppe til å montere DaytonaUSB'en på styret på Guzzi'en.
Kjøpt her:
https://www.online-mc.no/product/659519 ... usb-2xport
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 22988
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva har du kjøpt i dag?
Det er ikke alltid like lett og forstå hvor mye andre faktisk kan. Derav spørsmålene.
Det er nok av cowboyløsninger rundt om. :)
Det er nok av cowboyløsninger rundt om. :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37921
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva har du kjøpt i dag?
Det er helt greit. Bare å spørre selvfølgelig.
Men ta deg litt bedre tid til å lese hva som skrives. Ikke hva du tror du leser ut av det som skrives.
Når jeg f.eks. skriver kobles til en original OEM enhet så skjønner de fleste som har vært med en stund at det ikke handler om cowboyløsninger.
Ingen merkeoriginale OEM elektriske innretninger meg bekjent kobles til batteriet uten bruk av sikring, være seg betteripolene eller ekstra poler for å koble til en kontakt som f.eks. den på bildet du la ut.
Så igjen, et velment vennlig råd; les et par ganger ekstra før du kommenterer.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering