Moto Guzzi - nye eventyr…

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…

Legg inn av AJ »

simpson skrev: 04 apr 2023, 09:00 Når du poster mens jeg skriver er det ikke lett å se hva du mener om dette
Den er grei.
Men har fått med deg hva jeg skrev ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…

Legg inn av AJ »

Har sett en del youtubere som har testkjørt Moto Guzzi og som gjerne vil "briljere" med sin "kunnskap" om Moto Guzzi V-twinmotoren, også han i videoen i mitt forrige innlegg.

Alle omtaler denne motoren som en transverse v-twin. Det er etter min klare mening feil. Uten at jeg egentlig bryr meg så veldig om denne feilinformasjonen, som også mange MC-journalister gjør, antakelig mot bedre vitende. Eller kanskje de bare er "smittet" av flokkmentaliteten:
Alle sier jo transverse, eller tverrstilt på ekte norsk, så da er nok dette riktig.

Men det er det altså ikke. Den "tverrstilte" V-twin motoren i samtlige Moto Guzzi sykler, også nye V100 Mandello, naturligvis er det man korrekt benevner som langsgående (nord - syd motor), eller "longitudinal" på internasjonalt norsk :P .

Mange andre motorsykler, blant annet min egen KTM 1290 har derimot tverrstilt V-twin. Men Moto Guzzi har det altså ikke.
Men fortsatt lappes youtubere og MC-journalister om å være kjapt ute med å benevne den langsgående V-twinmotoren til Motoguzzi som tverrstilt... :roll

Så vidt jeg vet er det ingen i veteranbilmiljøet, spesielt am-cars, hvor det er mange bilmodeller med V-motor, benevner disse langsgående V-motorene som tverrstilte.

En aldri så liten digresjon dette, selvfølgelig.
Men fikk lyst til å nevne det da nok en youtuber ivrer etter å fortelle om denne "transverse" motoren til Guzzi... ;)

Mulig Pluss sak fortsatt på Nettavisen, denne Moto Guzzi V85 testen jeg gjorde i 2019, hvor jeg selvfølgelig bruker benevnelsen langsgående siden jeg er overbevist om at dette er det riktig:

https://www.nettavisen.no/moto-guzzi-v8 ... -21-589460
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

BjørnSover
Innlegg: 393
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…

Legg inn av BjørnSover »

Var innom forhandler for å kikke på v100, men de var utsolgt. Det var solgt mange i Norge, så det bli henter v100 fra Sverige og Finland. Lokalt hadde de solgt 4 i år, den siste hentet forrige uke. De får mest sannsynlig en demo Ila våren. Det var bare solgt s-modellen med oppdaterte dempere, quick-shift, varmehåndtak og en ting til tror jeg.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…

Legg inn av AJ »

BjørnSover skrev: 04 apr 2023, 19:07 Var innom forhandler for å kikke på v100, men de var utsolgt. Det var solgt mange i Norge, så det bli henter v100 fra Sverige og Finland. Lokalt hadde de solgt 4 i år, den siste hentet forrige uke. De får mest sannsynlig en demo Ila våren. Det var bare solgt s-modellen med oppdaterte dempere, quick-shift, varmehåndtak og en ting til tror jeg.
Selv om jeg ikke er helt overbevist om hvor vellykket designet på denne er, så er jeg ganske sikker på at V100 Mandello vil gjøre det ganske så bra her i landet.
Uansett en veldig spennende sykkel fra Guzzi, dette.

Selv har jeg gått i motsatt retning i forhold til denne modellen, nemlig valgt noe av det mest retromoderne som finnes her i landet :crazy: .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er generelt veldig skeptisk til små forhandlere med små marginer. Var en Moto Guzzi forhandler i Trondheim som solgte traktorer og skogsutstyr. Å selvsagt Moto Guzzi.... Etter hvert fant jeg ut at det dem drev med var helt på grensen (om ikke over) til svindel. Ufine og lite kunnskapsrike selgere.

Her hadde Moto Guzzi helt tydelig tatt en enorm snarvei. Åpenbart elendig opplæring.

I følge AGM (Alf Graarud Motor) så bestemmer nærmest Yamaha og Triumph etc. hvordan butikken skal se ut. Yamaha har faktisk helt konkrete krav som feks. belysning, farge på vegger og tak der dems sykler står, krav om MINST en selger på plass til å ta i mot kunder som ser på en av deres modeller, og til og med krav til hvor langt unna kundetoalettet skal være.

Yamaha tok til og med den største delen av regningen for oppussing og omgjøring av lokale. Det samme har skjedd på SPeed MC. Sikkert ikke tilfeldig at Yamaha har en hel etasje for seg selv.

Nå sier jeg ikke at alle har disse mulighetene og i følge AGM så er jo dem ganske store, men når jeg snakker om Guzzi forhandleren som lå i Trondheim så virket det ikke engang som om Guzzi engang viste om at syklene dems ble solgt der...

Så det er et apparat rundt som må settes i gang og jeg vil i det minste ha følelsen av at selgeren vertfall om ikke annet klarer å LATE som han har en forkjærlighet for merket dem selger. Vis litt entusiasme! :)

kaLARSnikov
Innlegg: 185
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Sted: Østfold

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…

Legg inn av kaLARSnikov »

AJ skrev: 04 apr 2023, 18:23 Alle omtaler denne motoren som en transverse v-twin. Det er etter min klare mening feil.
Må innrømme at jeg nok hadde hatt lett for å benytte samme beskrivelse. Når man er vant til at det store flertallet v-motorer står montert som i f.eks. KTM så er det lett å tenke at motoren i Guzzi'er står, ja, på tvers.

Måtte grave bittelitt i dette til morgenkaffen og dette var et aldri så lite kaninhull.

Mange tilsynelatende objektive kilder henviser til at om en motor er tverrstilt eller ikke defineres av veivakselens retning, den er altså tverrstilt dersom veivakselen går på tvers av kjøreretningen. Altså som i en "tradisjonell" v-motor på en motorsykkel. Andre henviser til "retningen" på selve motoren definert ut i fra den lengste retningen, i hvilket tilfelle en typisk Guzzi motor vil være nettopp tverrstilt. Andre igjen skiller på de, slik at man kan omtale en sykkel som å ha en langsgående motor med en tverrstilt veivaksel.

Jeg klarer dermed ikke å finne en "offisiell" avklaring på dette da det tilsynelatende kommer an på om man omtaler motoren i seg selv, veivakselen, eller begge. Og språket blir jo gjerne til underveis ettersom hvordan folk flest bruker det (noe jeg dog ikke alltid er enig i, men det er en helt annen diskusjon).

Når det gjelder nettopp Moto Guzzi så mener jeg i alle tilfeller at folk generelt alikevel bør være noe unnskyldt da begrepet "tverrstilt" tross alt kommer fra produsenten selv:
Add to that its 90° transverse V twin-cylinder, compact design and outstanding versatility, and you have a bike that is ideal both on long trips and for those sportier riding moments.
Her ser man for øvrig at de henviser i grunn spesifikt til retningen på sylinderene og ikke veivakselen...


Og for å desperat dra det litt "on topic" igjen. Syns V100 ser ganske pen ut og har generelt litt sansen for langsgående v-motorer både fordi de er litt annerledes og av praktiske årsaker (f.eks. ventiljustering blir vel knapt enklere). Denne ligger ikke i mitt budsjett-segment, men om Norsk Tipping ringer en dag med mangfoldige millioner så hadde dette fort blir en (av mange) i den gigantiske garasjen jeg skulle hatt :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22924
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…

Legg inn av Bjerknez »

Interresant @kaLARSnikov :)

SÅ det vil si at så lenge det ikke finnes noen formell definisjon på hva som er hva, så har på en måte alle rett her uavhengig av hva man kaller motoren. Men mest rett har vel dem som er nærmest produsent til tolkning i dette tillfellet?

Uansett en uttalelse jeg slett ikke hadde "kverket" en Youtuber for.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…

Legg inn av AJ »

Langsgående eller tverrstilt får bli gjenstand for diskusjon i egen tråd.
Så får jeg beklage at jeg sporet av.

Denne tråden Moto Guzzis nye eventyr, som jo nettopp startet på et noe uheldig tidspunkt, nemlig i 2021, midt under koronapandemien. For det var nok meningen at den nyutviklede modellen skulle markere Moto Guzzis eventyrlige første 100 år, som eneste MC-produsent i Europa med kontinuerlig produksjon, også under den andre verdenskrig. Mange opp og nedturer, men holdt det gående i altså sammenhengende 100 år.

Så ble det ingen storslått V100 Mandello lansering og 100 års jubileumsfeiring i 2021.

Men nå er modellen her og Moto Guzzi er klar for nye eventyr.
Også her landet. Jeg tror denne vil bli godt mottatt. V100 har ingen direkte konkurrenter, etter mitt mening.
For et par år siden overtok Piaggio i porten etter at Kellox/Loxkel hadde hatt Moto Guzzi sin portefølje en del år.
Flere forhandlere er sakte, men sikkert i ferd med å komme på plass. Kanskje lurt å ikke vokse for fort, noe importøren antakelig har lært en del av etter forhandleren som gikk over ende i Trøndelag.

V100 Mandello har ting ved seg som jeg er ganske sikker på vil falle smak hos norske motorsykler, som kardangdrift, utstikkende sylindre for enklere og dermed trolig billige servicekosrnader, væskekjølt motor mer motoreffekt enn hva vi er vant med fra Moto Guzzi og selvfølgelig langt mer oppdatert konstruksjon og utstyrsdetaljer som våtclutch, quickshifter, ride-by-wire osv. osv.

Så ja, Moto Guzzi er definitivt klar for nye eventyr :thumleft!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…

Legg inn av haakeik »

Tverrstilt, langstilt? Who cares! Den riktige betegnelsen er "rettstilt" :twothumbs: Den er montert akkurat slik en v-motor skal være montert. Sylinderne skal peke til høyre og venstre. Ikke att/fram :[-X :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…

Legg inn av AJ »

haakeik skrev: 05 apr 2023, 14:40 Sylinderne skal peke til høyre og venstre. Ikke att/fram :[-X :knegg
Akkurat... :-k Nettopp :twothumbs: !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5289
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…

Legg inn av dypen »

Alt som stikker ut har vært feil … Men, med tid og alder aksepteres det meste :D
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…

Legg inn av AJ »

Her er også en velskrevet sak om Guzzi-motoren, som altså har vært i bruk i godt over halvparten av den tiden Moto Guzzi har eksistert så langt. Og som nok helt sikkert vil følge Moto Guzzi inn i solnedgangen når den tid kommer. I hvert fall så lenge forbrenningsmotoren er liv laga... :

https://www.carolenash.com/news/bike-ne ... zzi-v-twin

Ikke for å dra i gang noen diskusjon igjen om hvorvidt Guzzimotoren er å anse som langsgående eller tverrstilt, men begge deler kan påstås på et vis å være korrekt med tanke på den gode beskrivelsen i dette sitatet:
The iconic powerplant is an air-cooled 90° V-twin with a longitudinal crankshaft, with its transverse cylinder heads sticking out prominently on either side of the motorcycle.
(mine uhevinger)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

raster
Innlegg: 135
Registrert: 11 jul 2013, 09:51
Motorsykkelen din: Honda CRF 1000 Afrika Twin

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…

Legg inn av raster »

lazyboy skrev: 03 apr 2023, 19:55
Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 19:23 Den ser faktisk ikke så ille må jeg inrømme. Men hva er det egentlig denne har (om noe) som ikke de nærmeste konkurrentene har? Altså sett bort fra utseende og merket?
Ingen verdens ting og jeg vedder ei kasse øl på at salget blir der etter.
JO en ting har den som jeg ikke har sett før, bevegelige flaps på tank/kåpe som skal gjøre at den ikke letter. Tar gjerne en kasse øl:)
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…

Legg inn av AJ »

raster skrev: 05 apr 2023, 16:39
lazyboy skrev: 03 apr 2023, 19:55
Bjerknez skrev: 03 apr 2023, 19:23 Den ser faktisk ikke så ille må jeg inrømme. Men hva er det egentlig denne har (om noe) som ikke de nærmeste konkurrentene har? Altså sett bort fra utseende og merket?
Ingen verdens ting og jeg vedder ei kasse øl på at salget blir der etter.
JO en ting har den som jeg ikke har sett før, bevegelige flaps på tank/kåpe som skal gjøre at den ikke letter. Tar gjerne en kasse øl:)
De som påstår at V100 Mandello har "ingen verdens ting" i forskjell i forhold til konkurrentene har ikke fulgt helt med i timen, vel?
For det første, hvem er konkurrentene? Og her stiller jeg for egen del disse litt strenge kravene til konkurrentene:
17" hjul foran og bak, støpte felger, 1000 til 1100 kubikks motor, beskjedent med kåpedetaljer i et sportstouringdesign og oppreist kjørestilling.

Som nevnt i tidligere innlegg kom jeg på kun to aktuelle konkurrenter, utgåtte Triumph Tiger Sport 1050 og Kawasaki Versys 1000.
Ingen av disse har kardangdrift og motor med lett tilgang til servicepunkter som pluggskifte og ventiljustering.
Dermed har V100 Mandello allerede der to ting som konkurrentene ikke har og som kan vise seg å være et par vesentlige forskjeller som kan og høyst sannsynlig vil trekke til seg kjøpere.
Denne nye Guzzimodellen har altså strengt tatt knapt noen jevnbyrdige konkurrenter å bryne seg på.
På samme måte som KTM Duke 390, diskutert i en annen tråd selvfølgelig, som heller ikke har en lang rekke konkurrenter den kan sammenlignes med. Men én har den og det er råtassen Kawasaki 400 Ninja ;) .

Uansett så blir det spennende å følge med på nysalgsoversiktene framover.

Mye avhenger selvfølgelig av forutsigbare leveranser og godt forhandlernett. Og selvfølgelig kvaliteten, påliteligheten og driftsikkerheten på syklene og hvordan reklamasjon- pg garantisaker håndteres. For slik saker vil nok ganske sikkert forekomme på enkelte sykler.
Og det er vel ingen merker her i landet som går helt fri for at slike saker dukker opp.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

raster
Innlegg: 135
Registrert: 11 jul 2013, 09:51
Motorsykkelen din: Honda CRF 1000 Afrika Twin

Re: Moto Guzzi - nye eventyr…

Legg inn av raster »

Jeg ønsker Guzzi og kunder lykke til, hadde en V11 sport noen år, den var det mye el-trøbbel med så fikk spolert mange sommeruker,og det tok uker bare å få deler, så håper de har forbedret seg i alle ledd, syklene fortjener det:)
Mc: Tempo Panter (79-82), Kawasaki z400 (83-85), Suzuki gs 650 (85-88), Yamaha TR1 (88-93=), HD Fat Boy (93-01),Yamaha SRX-6 (2001-2003) Ducati Monster 750 (2003-2006), Moto Guzzi V11 sport (01-07),Ducati Monster 900 (07-13), BMW f800 gs (13-18.), Honda crf 1000 afrika twin (18-), Honda CB 500 f (21) Telt: De Waard Lepelaar,Esvo Acoma, Sahara glampingtelt, Big Agnes Fly creek, Hilleberg Enan, Helsport Fonnfjell,EasyCamp galaxy3, Exped outer space3

Svar