Jeg har Sidi Adventure 2. Selv om jeg ikke kjører offroad. Veldig fornøyd så langt. Litt tykke såler for mitt gir, men det går fint med litt tilvenning. Støvlene er komfortable, varme og føles veldig trygge. Samtidig puster de bra.
Og så knirker den ene støvelen, uten at det betyr noe for meg.
Maschev sin logg: BMW GS 1200
Re: Maschev sin logg: Første sesong med BMW GS
Jeg har de samme støvlene som Fredrik linker til og er utrolig fornøyd. De er helt vanntette, robuste og samtidig gode å gå i. Brukte de også ned til Kroatia i 2019 og må nok innrømme at de var litt varme i 35 grader, men det gjelder vel de fleste mc-støvler og fordelen med disse er at de er veldig lette å ta av/på. Jeg kjøpte mine hos XLMOTO og slo til når de hadde salg. Og de passer utmerket til en GSAMaschev skrev: ↑05 mai 2021, 21:06Hvis det funker greit å kjøre med på din så bør de absolutt funke bra på GS'n. Har sett på SIDI sin variant også. Tenker at hvis man først skal kjøpe ett par så kan man like gjerne kjøpe slike støvler enn å ha noe som funker bra på touring men kanskje mindre bra offroad. Men jeg har ikke testet noen av disse støvlene så må vel gjøre det før jeg skal legge meg opp noen mening. Takk for innspill uansettFredrikE24 skrev: ↑04 mai 2021, 21:47 BMW-støvlene er da rimelige de for noen kvalitetsstøvler som varer lenge. Jeg kjøpte Alpinestars med stålspenner og sydd såle for det dobbelte ifjor. De er vannvittig gode synes jeg. Litt for høy såle til min sykkel, men det går akkurat. Litt krøkkete var det å gire i starten, men alt er en vanesak.. De ble også mykere med tiden. På en R1200GS bør det passe ypperlig. Vanntette og puster fint. Sitter godt på både foten og langt opp på beinet.
https://www.agmshop.no/kjøreutstyr/moto ... 0000014342
Dette kommer jo ann på hvor mye man kjører. For min del føler jeg at gode støvler er viktig, og at det å svette på beina er noe dritt samtidig som at man kan bli både våt og kald. Foreløpig har det bare vært en fryd. Hadde en ordentlig langtur på Fredag. Beina var det eneste stedet hvor jeg ikke frøs.
Re: Maschev sin logg: Første sesong med BMW GS
Jeg har Sidi Adventure 2. Selv om jeg ikke kjører offroad. Veldig fornøyd så langt. Litt tykke såler for mitt gir, men det går fint med litt tilvenning. Støvlene er komfortable, varme og føles veldig trygge. Samtidig puster de bra.
Og så knirker den ene støvelen, uten at det betyr noe for meg.
Takker for gode innspill :) Det ser ut som det må bli en av disse daJeg har de samme støvlene som Fredrik linker til og er utrolig fornøyd. De er helt vanntette, robuste og samtidig gode å gå i. Brukte de også ned til Kroatia i 2019 og må nok innrømme at de var litt varme i 35 grader, men det gjelder vel de fleste mc-støvler og fordelen med disse er at de er veldig lette å ta av/på. Jeg kjøpte mine hos XLMOTO og slo til når de hadde salg. Og de passer utmerket til en GSA
- FredrikE24
- Innlegg: 4734
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Maschev sin logg: Første sesong med BMW GS
Ja, glemte faktisk å nevne hvor enkelt det er å ta de av og på.. Det er nesten komisk når man er på tur med gutta og de fikler og styrer. Med disse er det bare *snepp snepp ritsj* og man løfter beina ut av dem. Omvendt ved påkledning selvfølgelig.
Re: Maschev sin logg: Første sesong med BMW GS
Ritsj snepp snepp?FredrikE24 skrev: ↑06 mai 2021, 17:21 Ja, glemte faktisk å nevne hvor enkelt det er å ta de av og på.. Det er nesten komisk når man er på tur med gutta og de fikler og styrer. Med disse er det bare *snepp snepp ritsj* og man løfter beina ut av dem. Omvendt ved påkledning selvfølgelig.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37980
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Maschev sin logg: Første sesong med BMW GS
Eller...niko skrev: ↑06 mai 2021, 19:23Ritsj snepp snepp?FredrikE24 skrev: ↑06 mai 2021, 17:21 Ja, glemte faktisk å nevne hvor enkelt det er å ta de av og på.. Det er nesten komisk når man er på tur med gutta og de fikler og styrer. Med disse er det bare *snepp snepp ritsj* og man løfter beina ut av dem. Omvendt ved påkledning selvfølgelig.
*snepp snepp ritsj*
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- FredrikE24
- Innlegg: 4734
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Maschev sin logg: Første sesong med BMW GS
Det er spennene på støvlene daaa også en borrelås på slutten der!
Re: Maschev sin logg: Første sesong med BMW GS
Det er nok uansett raskere enn de Dainese støvlene jeg hadde til S1000R'n. Plundre med glidelåsen i solsteika var ikke alltid like gøy gitt
Re: Maschev sin logg: Første sesong med BMW GS
Ble en bra lørdagstur i går. Tenkte siden jeg er i Rogaland for øyeblikket så får jeg nyte mer av det vakre Ryfylke :)
Tok ferja over Boknafjorden i strålende solskinn og la på vei nordover. Hadde egentlig lyst å ta turen rundt Karmøy igjen men med 10 grader og full blåst fristet det rett og slett ikke. Derfor tok jeg heller turen nedom Haugesund. En flott by som jeg bare har vært i to ganger tidligere.
Legger ved et bilde fra en liten frokostpause i vakre omgivelser:
Jeg hadde i grunn ingen spesifikk plan med turen annet enn at jeg skulle vende snuta hjemover ved Røldal. Jeg visste at det gikk en ferje (noe det alltid gjør på hele Vestlandet generelt ) ikke så langt sør for Røldal og regnet med at det ville bli en grei liten rundtur.
Dette var også første gangen jeg kjørte E134 fra Haugesund. Som regel har jeg kjørt Suleskar når jeg har tatt turen over fjellet. Og da tar man av ved Høydalsmo om jeg husker korrekt. Uansett en særdeles vakker tur hele veien fra Haugalandet og opp til Røldalsfjellet. Hver 100 meter hadde jeg lyst å stoppe for å ta bilder men det ble ikke slik denne gangen. Skal nok ta denne turen flere ganger, men da ønsker jeg å legge inn en overnatting i telt i samme slengen
Når jeg ankom toppen av fjellet dukket det jaggu opp skiløpere som gikk parallelt med veien. Litt kaldere her med andre ord. Kjørte ned til Røldal og endte opp med å ta et bilde ved siden av stavkirken der:
Etter en kort tur innom den lokale bensinstasjonen hev jeg meg på sykkelen og kjørte mot Suldal. Igjen så var det postkortmotiv hele veien til Nesvik, hvor jeg tok ferje over til Hjelmeland. Artig liten ferje men de serverte ikke svele Ei heller noe annet for den saks skyld.
Fra Hjelmeland var det en kort distanse til Stavanger gjennom den flotte Ryfast-tunnelen.
Jeg angrer på at jeg ikke tok flere bilder for det var virkelig mange flotte muligheter til det. Men som jeg nevnte tidligere i teksten så skal jeg ta denne turen senere og legge inn en overnatting eller to slik at jeg ikke trenger å kjøre hele dagen.
Vedlagt bilde av sånn ca rute:
Triptelleren viste 46 mil som må sies å være greit!
Tok ferja over Boknafjorden i strålende solskinn og la på vei nordover. Hadde egentlig lyst å ta turen rundt Karmøy igjen men med 10 grader og full blåst fristet det rett og slett ikke. Derfor tok jeg heller turen nedom Haugesund. En flott by som jeg bare har vært i to ganger tidligere.
Legger ved et bilde fra en liten frokostpause i vakre omgivelser:
Jeg hadde i grunn ingen spesifikk plan med turen annet enn at jeg skulle vende snuta hjemover ved Røldal. Jeg visste at det gikk en ferje (noe det alltid gjør på hele Vestlandet generelt ) ikke så langt sør for Røldal og regnet med at det ville bli en grei liten rundtur.
Dette var også første gangen jeg kjørte E134 fra Haugesund. Som regel har jeg kjørt Suleskar når jeg har tatt turen over fjellet. Og da tar man av ved Høydalsmo om jeg husker korrekt. Uansett en særdeles vakker tur hele veien fra Haugalandet og opp til Røldalsfjellet. Hver 100 meter hadde jeg lyst å stoppe for å ta bilder men det ble ikke slik denne gangen. Skal nok ta denne turen flere ganger, men da ønsker jeg å legge inn en overnatting i telt i samme slengen
Når jeg ankom toppen av fjellet dukket det jaggu opp skiløpere som gikk parallelt med veien. Litt kaldere her med andre ord. Kjørte ned til Røldal og endte opp med å ta et bilde ved siden av stavkirken der:
Etter en kort tur innom den lokale bensinstasjonen hev jeg meg på sykkelen og kjørte mot Suldal. Igjen så var det postkortmotiv hele veien til Nesvik, hvor jeg tok ferje over til Hjelmeland. Artig liten ferje men de serverte ikke svele Ei heller noe annet for den saks skyld.
Fra Hjelmeland var det en kort distanse til Stavanger gjennom den flotte Ryfast-tunnelen.
Jeg angrer på at jeg ikke tok flere bilder for det var virkelig mange flotte muligheter til det. Men som jeg nevnte tidligere i teksten så skal jeg ta denne turen senere og legge inn en overnatting eller to slik at jeg ikke trenger å kjøre hele dagen.
Vedlagt bilde av sånn ca rute:
Triptelleren viste 46 mil som må sies å være greit!
Re: Maschev sin logg: BMW GS 1200
Sist postet i loggen i 2021
Etter rekordmange 200 reisedøgn gjennom jobben i 2022 har det vært alt for lite tid til å kjøre på sykkelen. Derfor er det også lite bilder å poste fra fjorårssesongen. Dette året ser imidlertid bedre ut med tanke på reising, så satser på å få i hvertfall et par skikkelige langturer. Må nok bli bedre på å ta bilder også, siden jeg til tross for lite kjøring faktisk har fått noen ganske fine turer i nærmiljøet (Sør-Vest Norge).
Status på sykkelen er at den er på service nå. Såkalt "stor-service" kombinert med bytte av støtdemper foran viste seg å bli en relativt kostbar affære, men det er nå slik det er å eie et kjøretøy og man ikke er noe særlig til mekaniker selv
Etter Stavanger - Tromsø t/r og en snartur innom Lofoten og Senja på hjemveien i 2021, så har jeg i utgangspunktet kunne tenkt meg å kjøre utenfor Norges grenser nå. For all del, mye flott å se i landet vårt, og har noen "hull" på kartet som jeg enda ikke har kjørt, men kjøpte jo sykkelen nettopp for å kunne reise litt lenger enn i egen bakgård. Så gjenstår det å se hvor realistisk det er da. Kunne knapt vært en dårligere tid å reise utenlands på nå med svak krone og det hele. Har jo råd til det sånn sett, men det er noe med å få igjen mest mulig for penga også. Vi får se!
Kort oppsummert så er det på tide etter en altfor lang pause med kjøring, at jeg håper 2023 skal bli ny rekord på antall kilometer kjørt!
Etter rekordmange 200 reisedøgn gjennom jobben i 2022 har det vært alt for lite tid til å kjøre på sykkelen. Derfor er det også lite bilder å poste fra fjorårssesongen. Dette året ser imidlertid bedre ut med tanke på reising, så satser på å få i hvertfall et par skikkelige langturer. Må nok bli bedre på å ta bilder også, siden jeg til tross for lite kjøring faktisk har fått noen ganske fine turer i nærmiljøet (Sør-Vest Norge).
Status på sykkelen er at den er på service nå. Såkalt "stor-service" kombinert med bytte av støtdemper foran viste seg å bli en relativt kostbar affære, men det er nå slik det er å eie et kjøretøy og man ikke er noe særlig til mekaniker selv
Etter Stavanger - Tromsø t/r og en snartur innom Lofoten og Senja på hjemveien i 2021, så har jeg i utgangspunktet kunne tenkt meg å kjøre utenfor Norges grenser nå. For all del, mye flott å se i landet vårt, og har noen "hull" på kartet som jeg enda ikke har kjørt, men kjøpte jo sykkelen nettopp for å kunne reise litt lenger enn i egen bakgård. Så gjenstår det å se hvor realistisk det er da. Kunne knapt vært en dårligere tid å reise utenlands på nå med svak krone og det hele. Har jo råd til det sånn sett, men det er noe med å få igjen mest mulig for penga også. Vi får se!
Kort oppsummert så er det på tide etter en altfor lang pause med kjøring, at jeg håper 2023 skal bli ny rekord på antall kilometer kjørt!
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37980
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Maschev sin logg: BMW GS 1200
Hyggelig å se at du blåser nytt liv i biker loggføringen din, @Maschev .
Ang. utenlandstur er også jeg der at jeg gjerne kunne tenkt meg en ny tur nedover i Europa. Men også jeg tenker at det ikke akkurat er noe gunstig tidspunkt nå med rekordsvak krone...
Så for egen del blir det nok kjøring her i landet i år.
Men plutselig kan man jo få et innfall, så hvem vet...
Ang. utenlandstur er også jeg der at jeg gjerne kunne tenkt meg en ny tur nedover i Europa. Men også jeg tenker at det ikke akkurat er noe gunstig tidspunkt nå med rekordsvak krone...
Så for egen del blir det nok kjøring her i landet i år.
Men plutselig kan man jo få et innfall, så hvem vet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Maschev sin logg: BMW GS 1200
Kan bli interessant å se hvordan den svake krona påvirker turismen inn til landet. Skal man besøke Norge så må vel nå være den rette tiden sånn sett Kan jo bli rett så mange utenlandske sykler å se på veien i år!AJ skrev: ↑08 apr 2023, 15:30 Hyggelig å se at du blåser nytt liv i biker loggføringen din, @Maschev .
Ang. utenlandstur er også jeg der at jeg gjerne kunne tenkt meg en ny tur nedover i Europa. Men også jeg tenker at det ikke akkurat er noe gunstig tidspunkt nå med rekordsvak krone...
Så for egen del blir det nok kjøring her i landet i år.
Men plutselig kan man jo få et innfall, så hvem vet...