Jajo82-bloggen
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Jajo82-bloggen
Tror jeg må få testa en slik "ny" Tiger 1200, jeg hadde en 2016 mod før, i 2,5 sesonger, før jeg blei tatt av vinden (Eller GSA, som den også kalles)
Artig at du og dama har nesten like sykler da :)
Artig at du og dama har nesten like sykler da :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 338
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Sted: Sarpsborg
Re: Jajo82-bloggen
Ja det er trivelig å ha en felles hobby, og vi har også med gutta våre på tur innimellom. Jeg var og kikket på en gsa, men fikk så dårlig innbytte så da ble det ikke en sånn.
Jeg tror du kommer til å merke en stor forskjell fra den du hadde(ikke at jeg har kjørt en 2016 modell) men det var jo også utbedringer fra den modellen til den nye tiger som kom i 2018.
- Bjerknez
- Innlegg: 23098
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Jajo82-bloggen
Den Tigeren jeg kjørte var vel rundt en 2014-2016 modell tror jeg. Mener det var i 2015 jeg tok det bildet....
Men jeg husker ingenting fra den prøveturen som er verdt og nevne. Det eneste jeg husker er at den var j*** svær. Men klart alt er svært når man hopper fra en Street Triple RS til en slik.
Jeg fikk meg også en lang tur på den da jeg fikk låne den fra verkstedet i Sverige mens dem tok service på Street Triplen. Kjørte vel rundt i Arvika området i 2-3 timer med denne. Men jeg ba han ta av sidekoffertene og toppboksen før jeg kjørte :)
Men jeg husker ingenting fra den prøveturen som er verdt og nevne. Det eneste jeg husker er at den var j*** svær. Men klart alt er svært når man hopper fra en Street Triple RS til en slik.
Jeg fikk meg også en lang tur på den da jeg fikk låne den fra verkstedet i Sverige mens dem tok service på Street Triplen. Kjørte vel rundt i Arvika området i 2-3 timer med denne. Men jeg ba han ta av sidekoffertene og toppboksen før jeg kjørte :)
- Gammelsmurfen
- Innlegg: 1310
- Registrert: 09 nov 2020, 19:05
- Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022
Re: Jajo82-bloggen
Stemmer det, de har 1-3-2 om det er likt som på 900´n, testet den (900) forrige året og likte motoren på den.
Men sykkelens sittestilling (sete til fothviler) ble litt i snaueste laget for mine veldig lange bein...
Men generelt så liker jeg disse Tigrene, min smak sykkel.
-
- Innlegg: 338
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Sted: Sarpsborg
Re: Jajo82-bloggen
Jeg liker også høyreiste adv sykler, om det være seg Bmw/Triumph/Honda/Kawasaki/KTM. Av en ukjent grunn har jeg ikke vurdert Suzuki, men tror vel disse også er kapable sykler. Jeg liker godt den oversikten jeg syns jeg har i trafikken.Gammelsmurfen skrev: ↑27 apr 2023, 16:43Stemmer det, de har 1-3-2 om det er likt som på 900´n, testet den (900) forrige året og likte motoren på den.
Men sykkelens sittestilling (sete til fothviler) ble litt i snaueste laget for mine veldig lange bein...
Men generelt så liker jeg disse Tigrene, min smak sykkel.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jajo82-bloggen
Nettopp det jeg selv liker best også, sitte høyt og dermed ha god oversikt over trafikkbildet. Blir ikke helt det samme på Guzzi'en. Eller cruisere med enda lavere sittestilling.
Men så er til gjengjeld disse lettere å håndtere/"padle" på litt utfordrende steder en store høyreiste adv.sykler.
Men er man bare litt mer parkeringsbevisst med slike sykler så er jo ikke dette noen utfordring å snakke om heller.
Sånn sett var 390 Duke en nærmest ideell sykkel. Den kunne man sette fra seg hvor som helst uten å tenke på at man kanskje måtte få behov for hjelp til å flytte den .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 338
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Sted: Sarpsborg
Re: Jajo82-bloggen
*feilpost*
Sist redigert av Jajo82 den 27 apr 2023, 21:37, redigert 1 gang totalt.
-
- Innlegg: 338
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Sted: Sarpsborg
Re: Jajo82-bloggen
Har akkurat kommet hjem etter en tur i indre Østfold med L på ryggen. «Eleven», som forøvrig kjørte en mt07, var glitrende fornøyd med en liten kveldstur. Og da blir jeg fornøyd, moro å kunne bidra.
-
- Innlegg: 338
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Sted: Sarpsborg
Re: Jajo82-bloggen
Jajo82 skrev: ↑27 apr 2023, 21:26Det er veldig greit å kunne flytte ting selv, det er jeg helt enig i. Men som du sier, litt parkeringsbevisst så løser det meste segAJ skrev: ↑27 apr 2023, 17:17Nettopp det jeg selv liker best også, sitte høyt og dermed ha god oversikt over trafikkbildet. Blir ikke helt det samme på Guzzi'en. Eller cruisere med enda lavere sittestilling.
Men så er til gjengjeld disse lettere å håndtere/"padle" på litt utfordrende steder en store høyreiste adv.sykler.
Men er man bare litt mer parkeringsbevisst med slike sykler så er jo ikke dette noen utfordring å snakke om heller.
Sånn sett var 390 Duke en nærmest ideell sykkel. Den kunne man sette fra seg hvor som helst uten å tenke på at man kanskje måtte få behov for hjelp til å flytte den .
-
- Innlegg: 338
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Sted: Sarpsborg
Re: Jajo82-bloggen
I morgen blir det tur, med 1 av 2 faste kjørekamerater. Ruten er ikke spikra men det blir svenskesiden, nøssemark/bengtsfors/ed og svenskekysten representert ved fjellbacka. Så får vi se hvor fremhjulet peker .
-
- Innlegg: 338
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Sted: Sarpsborg
Re: Jajo82-bloggen
Sverige tur 7.mai
Sent fra min SM-S908B via Tapatalk
Sent fra min SM-S908B via Tapatalk
-
- Innlegg: 338
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Sted: Sarpsborg
Re: Jajo82-bloggen
Vært en tur ute med L på ryggen igjen. Vedkommende hadde fått oppkjøring 03.06 så blir vel mer fremover. Artig å kunne bidra. Og ikke minst se progresjon
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jajo82-bloggen
Har hatt gleden av dette selv også flere ganger. Med lærevillige og lydhøre kommende motorsyklister.
Også må du endelig ikke glemme å anbefale MCsiden.no til de som du kjører med !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 338
- Registrert: 11 nov 2016, 19:53
- Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
- Sted: Sarpsborg
Re: Jajo82-bloggen
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38007
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jajo82-bloggen
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering