Her i Trondheim har det vært snø og iskaldt hele våren, men jeg 'tjuvstartet' liksågodt MC-sesongen i midten av april, med å kjøpe meg en Aprilia Pegaso 650 98-modell på mobile.de. Hensikten var å lage en tur ut av det, så jeg lette etter sykler en stund til jeg kom over denne. Det var jo april så det måtte bli en Aprilia

Sykkelen stod i Straubing, en mindre by i nærheten av Regensburg. Jeg tok fly til Munchen og tog til Straubing hvor jeg ble hentet. Eieren ordnet overnatting på det lokale herberget som var vegg-vegg, og neste dag ordnet vi omregistrering på et 'Zulassungsstelle'.
Jeg hadde på forhånd lagt opp til en fin tur, to dager i Regensburg, deretter en rask tur på Autobahn mot Frankfurt. Overnattet i Hoechst, for deretter å besøke en fjern slektning i nærheten. Så gikk turen videre gjennom det flotte Taunus-området, med herlige MC-veier hele dagen. Jeg valgte å kjøre på B-veiene og unngå Autobahn. Flott sommervær (for oss trøndere:) ) disse dagene med 17-19 grader og mange MC'er ute. Taunus kan absolutt anbefales. Overnattet i Bad Driburg, for så å kjøre videre mot Hamburg-området. Etter overnatting her ble det Kiel-båten til Oslo. Det viste seg da at det hadde snødd i Trondheim, så jeg valgte å ta en ekstra dag på Hamar. Siste dagen tok jeg RV3, det var 3-4 grader og iskaldt

Alt i alt en flott tur. Apriliaen skuffet ikke, det er en lav-km sykkel som går godt, og jevn hastighet på 140 på Autobahn er ikke noe problem. Stor 22-liter og god rekkevidde. Noen små kosmetiske ting som jeg fikser, men en flott maskin som jeg visste svært lite om på forhånd.