Trollstigen er åpen!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Trollstigen åpner

Legg inn av kjellv »

Audi Mannen skrev: 25 mai 2023, 12:57 Da er Trollstigen åpnet, blir ikke tur på meg i år på åpningsdagen siden været minner mer om høst enn vår og det regner stort sett vannrett. Sørgelig vær vi har for tiden.
Fristet ikke meg heller. Skarve 6 grader nå, og det har ikke vært noe særlig bedre tidligere i dag heller.

I fjor var jeg ikke oppe der i det hele tatt. Ikke bare pga været, men det var visst ikke engang softis å få kjøpt der. Hvorfor skal man da ta seg bryet..
Det er for øvrig sagt at kafeen kommer ikke til å åpne denne sommeren heller. Skadene etter snøraset i fjor vinter er visst ennå ikke reparert.

Brukeravatar
Gammelsmurfen
Innlegg: 1276
Registrert: 09 nov 2020, 19:05
Motorsykkelen din: BMW F850GS Rally 2022

Re: Trollstigen åpner

Legg inn av Gammelsmurfen »

kjellv skrev: 25 mai 2023, 20:34
Audi Mannen skrev: 25 mai 2023, 12:57 Da er Trollstigen åpnet, blir ikke tur på meg i år på åpningsdagen siden været minner mer om høst enn vår og det regner stort sett vannrett. Sørgelig vær vi har for tiden.
Fristet ikke meg heller. Skarve 6 grader nå, og det har ikke vært noe særlig bedre tidligere i dag heller.

I fjor var jeg ikke oppe der i det hele tatt. Ikke bare pga været, men det var visst ikke engang softis å få kjøpt der. Hvorfor skal man da ta seg bryet..
Det er for øvrig sagt at kafeen kommer ikke til å åpne denne sommeren heller. Skadene etter snøraset i fjor vinter er visst ennå ikke reparert.
Var der i midten av juni i forfjor, da var det ganske stille der, både på veien og ved/inne i kaféen, men vil tro at kort etter og godt ut i august så er det høyt trykk der.
Rart det med kaféen, den hadde riktig nok skiføre på gulvet fra ende til annen etter snøraset, men bygget er bare glass og betong og jeg mente det ble sagt at det ikke var strukturelle skader i bygningen.
Nesten så man kan begynne å tro at det kan være noe trøbbel med dekningen på forsikringen mot den type naturskade.
Kan selvsagt være at de ikke fikk laget nye glassvegger i tide til at de rakk og frakte og montere de før vinteren igjen stengte tilgangen.
Har vel vært lange leveringstider på både ett og annet de siste 3 årene.

Svar