Mulig lovforslag om beslag og salg av kjøretøy som brukes til ulovlig fartskjøring

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Mulig lovforslag om beslag og salg av kjøretøy som brukes til ulovlig fartskjøring

Legg inn av Lauri »

[…] I Danmark ga Folketinget for to år siden politiet mulighet til å beslaglegge og auksjonere bort kjøretøy som hadde blitt brukt til å kjøre ekstremt fort.

Siden den gang er nesten 2000 kjøretøy blitt inndratt av myndighetene.

Ifølge dansk lov blir bilen beslaglagt på stedet, uavhengig av om det er bilens eier eller en annen som er sjåfør.
[…]

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Kn ... aakjoerere

Nå er vel neppe noen på dette forumet i målgruppen, men kunnskapen om emnet er nice to know :roll
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6956
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Mulig lovforslag om beslag og salg av kjøretøy som brukes til ulovlig fartskjøring

Legg inn av kjellv »

Lauri skrev: 15 jun 2023, 17:17 […] I Danmark ga Folketinget for to år siden politiet mulighet til å beslaglegge og auksjonere bort kjøretøy som hadde blitt brukt til å kjøre ekstremt fort.

Siden den gang er nesten 2000 kjøretøy blitt inndratt av myndighetene.

Ifølge dansk lov blir bilen beslaglagt på stedet, uavhengig av om det er bilens eier eller en annen som er sjåfør.
[…]

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Kn ... aakjoerere

Nå er vel neppe noen på dette forumet i målgruppen, men kunnskapen om emnet er nice to know :roll
Nei her i forumet er det selvfølgelig ingen som risikerer å få kjøretøyet sitt inndratt :thumleft
Jeg leste en avisartikkel for en del uker siden at i Polen har de hatt denne praksisen lenge. Men nå har de begynt å forære beslaglagte kjøretøy til sin nabo i øst som har stort forbruk av kjøretøy. Dette vedtaket har jeg stor sans for :prf

Svar