Suzuki Madura GV1200 gl
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Suzuki Madura GV1200 gl
Holder på med en Madura og har hatt av forgasserne - nå gjelder det å få på luftinntaket - er det noen som har et tips? Kan plast skiten deles ???
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7106
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Suzuki Madura GV1200 gl
Var det du som demonterte greiene ?
Har plastboksen gått an og demontere går den vel an og sette på plass igjen.
Mulig luftinntaket må settes på plass før forgasserne.
Slangene er lettest å montere hvis du legger dem i kokende vann først, da blir de myke som gelé.
Har plastboksen gått an og demontere går den vel an og sette på plass igjen.
Mulig luftinntaket må settes på plass før forgasserne.
Slangene er lettest å montere hvis du legger dem i kokende vann først, da blir de myke som gelé.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Suzuki Madura GV1200 gl
Gjorde mæ skyldig å demontere "greiene" - men det er som regel lettere å få av enn på.....
Det store aberet er å få "rørene" (i plast) ned på forgassernes 4 inntaksrør , på benken fikk vi på 2 men ikke fire , nå i ramma får vi ingen til å entre.. alt er mykt - kanskje for ettergivende...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Suzuki Madura GV1200 gl
Joda det gikk - å få det sammen igjen.. og på plass-- og da fikk vi se hva som lakk ... ser ut som om det er et sete som har tatt kvelden - fiksa med hydraulikktett og det funker... men det blir forgasser overhaling etter sesongen både på hans og mine (fra dele sykkelen). Så kan man jo lære seg noe nytt i høst også.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Suzuki Madura GV1200 gl
I går skulle vi flytte sykkelen og da gikk det noen lys opp for meg - først at man skal sjekke det åpenbare før man tar diagnosen av andre for gitt. Nå er start og gange problemet løst , skruen hvor det lakk ut bensin ved stillstand har også vært årsaken til tungstarten , gjennom at det har blitt dratt inn luft der. Hvorfor kom ikke den tanken med engang - vi oppdaget i går at sykkelen var lettstarta og gikk lett - men hvorfor tenkte man ikke det med en gang?
men så til min kammerats andre problem som vi skulle løse først - vanskelig å få i gir -- gikk jo løs på det mest åpenbare- alt fra fotviler til girspak hang og slang - så dette ble festet og jo 1. til 2. gir gikk ok. Men i går sjekka vi om stripa i seglasset til clutchen var olje eller "gammal" dritt... det var gammel dritt... fylte på og lufta - men ender opp med at det må være en lekkasje inne i clutchen. Er det noen som har erfaring her , som kan bistå med litt antagelser om hvor mye arbeid det er å ta ut og overhale m.m.--- har allerede forgasser overhaling på vinterens program.....
men så til min kammerats andre problem som vi skulle løse først - vanskelig å få i gir -- gikk jo løs på det mest åpenbare- alt fra fotviler til girspak hang og slang - så dette ble festet og jo 1. til 2. gir gikk ok. Men i går sjekka vi om stripa i seglasset til clutchen var olje eller "gammal" dritt... det var gammel dritt... fylte på og lufta - men ender opp med at det må være en lekkasje inne i clutchen. Er det noen som har erfaring her , som kan bistå med litt antagelser om hvor mye arbeid det er å ta ut og overhale m.m.--- har allerede forgasser overhaling på vinterens program.....
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Suzuki Madura GV1200 gl
Ny oppfordring - trenger tips for å finne deler til denne sykkelen - har leita rundt på Ebayen og står uten pakninger til slaveclutchen... og begynner nå å tenke på totaloverhaling av denne sykkelen, enten for kammeraten eller så kjøper jeg den av han ... har funnet ut at jeg må ha noe å skru på når jeg ikke kan stikke på langtur.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7106
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Suzuki Madura GV1200 gl
Www.cmsnl.com
Ikke billigst i verden, og de tar minimum 400 kroner i frakt.
Men de har nesten alt av deler.
1.5 til 2 ukers leveringstid.
Ikke billigst i verden, og de tar minimum 400 kroner i frakt.
Men de har nesten alt av deler.
1.5 til 2 ukers leveringstid.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Suzuki Madura GV1200 gl
Har bestilt...fant alt jeg trengte.Jompa skrev:Www.cmsnl.com
Ikke billigst i verden, og de tar minimum 400 kroner i frakt.
Men de har nesten alt av deler.
1.5 til 2 ukers leveringstid.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7106
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Suzuki Madura GV1200 gl
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Suzuki Madura GV1200 gl
Fortsetter nå med denne sykkelen - og vi lurer på om det enten er noen som vet av en fin - men større tank til Maduraen 1200.
eller
om det er noen som bredder ut tank - eller bygger tank -- eller bare om det er gjort -
Før man går igang med en slik jobb vil man jo gjerne se hva andre har gjort før - og om det passer på ddenne sykkelen... det må stå i stil...
helst gjort det slik at man ikke så at det var gjort...
eller
om det er noen som bredder ut tank - eller bygger tank -- eller bare om det er gjort -
Før man går igang med en slik jobb vil man jo gjerne se hva andre har gjort før - og om det passer på ddenne sykkelen... det må stå i stil...
helst gjort det slik at man ikke så at det var gjort...
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Suzuki Madura GV1200 gl
Nå sleit vi med å få start på Maduraen og så noe snodig - han (sykkelen) skaut ut av luftfilteret !!! Joda startgass hadde vært prøvd for å få liv - med påfølgende stikkflammer feil vei--
Er dette et tegn på at ventiler er utett - eller er det tenninga som er feil -- eller begge
Har jo snakka om / tenkt i baner av full overhaling av motoren - nå ser det ut til at det må skje i januar -- noen tips -- tenker å begynne med en kompresjonstest før man åpner motoren.. flere tips...
Er dette et tegn på at ventiler er utett - eller er det tenninga som er feil -- eller begge
Har jo snakka om / tenkt i baner av full overhaling av motoren - nå ser det ut til at det må skje i januar -- noen tips -- tenker å begynne med en kompresjonstest før man åpner motoren.. flere tips...
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Kjellrf
- Innlegg: 1611
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Suzuki Madura GV1200 gl
Ta en sylinderlekkasjetest istedenfor kompresjonstest. Da hører du hvor evt problem er, ikke bare at det er ett problemrolf-arne skrev: ↑20 sep 2022, 21:08 Nå sleit vi med å få start på Maduraen og så noe snodig - han (sykkelen) skaut ut av luftfilteret !!! Joda startgass hadde vært prøvd for å få liv - med påfølgende stikkflammer feil vei--
Er dette et tegn på at ventiler er utett - eller er det tenninga som er feil -- eller begge
Har jo snakka om / tenkt i baner av full overhaling av motoren - nå ser det ut til at det må skje i januar -- noen tips -- tenker å begynne med en kompresjonstest før man åpner motoren.. flere tips...
Billigvarianten er å bare kjøre trykkluft ned gjennom tennplugghullet når stempelet står på TDC, og høre om det lekker ut noe sted. Litt kan det være , men du hører fort om det er kritisk. Er ventilene justert?
Ellers er jo disse kun solgt nye i USA og noen få i Norge. Husker de var populære blant gassglade i Grenland-distriktet, ihjælkjørt Madura fra Grenland var ett kjent ordtak som gikk på folkemunne her i sør....
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Suzuki Madura GV1200 gl
Takk for innspill -- vet ikke hvor sykkelen er i fra -- men skal vel sjeke opp i løpet av han vinter.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
-
- Innlegg: 7828
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Suzuki Madura GV1200 gl
Minns at «sulis» hadde en madura også. Eller det var en Cavalcade. Er noen år siden nå.men en v gutta hadde Madura1200
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: Suzuki Madura GV1200 gl
Er det noe som kan hjelpe med feilsøking , feil er som følger...
Starter ganske greit. Men, går ujamt og skyter.... når motoren er akkurat igangsatt så er det en sylinder som er mye kaldere enn de andre 3 ... ja det er jo en V-4
Nån forslag..
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Starter ganske greit. Men, går ujamt og skyter.... når motoren er akkurat igangsatt så er det en sylinder som er mye kaldere enn de andre 3 ... ja det er jo en V-4
Nån forslag..
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..