AJ's sommertur juni '23 med V7'ern

Her kan du boltre deg med så mye tekst og bilder du bare vil fra korte og lange turer - alene eller sammen med andre.
Link gjerne bilder fra eksterne bildedatabaser.
Svar
Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1053
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: AJ's sommertur juni '23 med V7'ern

Legg inn av Domino »

Jeg drar på tur i morgen med to overnattinger. Det er veldig greit med drikke som ikke trenger å være iskald for at det skal smake. Så da er øl og brus mindre aktuelt for min del. Men glassflasker med vin orker jeg ikke å dra på. Så jeg får se hva den lokale alkopusheren har inne av rødvin i mindre forpakninger i lettere materiale. Det ordner seg nok!

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5290
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: AJ's sommertur juni '23 med V7'ern

Legg inn av dypen »

Ser V7’n har regntrekk på tankveske og sidevesker :thumleft
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ's sommertur juni '23 med V7'ern

Legg inn av AJ »

Da har man kommet seg hjem igjen.
Alt bra med mann og maskin, selv om mannen ikke lenger er like ung i kroppen som f.eks. 10 år siden. Dette merkes jo så klart, når man er på tur.
Men at kroppen kjenner at man kjører MC i timesvis er ikke årsaken til at turen ble såpass kort som den ble.
Helt andre årsaker som jeg kommer nærmere tilbake til sammen med noen flere turbilder.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ's sommertur juni '23 med V7'ern

Legg inn av AJ »

Mange gode kjøreopplevelser på denne turen, men havnet i et vedarbeidsmareritt på hjemturen.
Degt er selvfølgelig bra at veien vedlikeholdes og forbedres. Men alt skje samtidig og så konsentrert i samme område?
I tillegg stengte veier, som gjorde at fram og tilbake ble dobbelt så langt enkelte steder på denne turen. Og som bidro til at jeg ikke kom meg dit jeg hadde tenkt.
Så da vendte jeg nesen like så godt hjemover igjen i stedet for å havne midt oppe i flere veiarbeidstrekninger.

På hjemturen valgte jeg også å kjøre over Gaustad fra Sauland til Rjukan og angret etter hvert for at jeg gjorde dette. Møtte selvfølgelig på veiarbeid her også. Men det var ikke det verste på denne strekningen, hvor veidekket er blitt skrekkelig dårlig og gir en klar demper på kjøregleden på dette som jo egentlig er en flott MC-vei.
Så her blir det ingen flere turer på meg før hele veistrekningen er utbedret. Og det tipper jeg blir mange år til...

Og rett før jeg var på dørstokken hjemme, nærmere bestemt utenfor Hønefoss var det nok en stengt veistrekning som første til lange køer, mye trafikk i mot og dermed og dermed stedvis vanskelig med forbikjøringer. Ikke bare trafikken i mot, men også stressede bilførere ...

Så denne turen ble ikke slik jeg hadde håpet og planlagt.
Men jeg fikk nå likevel kjørt mange veier jeg aldri tidligere har kjørt, bl.a Valebøveien og en del andre jeg ikke noterte meg navnet på.

Ellers kan jeg nevnte at teltovernattingen på denne turen var min andre med det nye Expedunderlaget. Og som en bruker, husker ikke i farten hvem, nevnte i et innlegg her inne, stor forskjell på teltovernatting med dette underlaget i forhold til andre jeg har prøvd.
Expedunderlaget gjør virkelig en stor forskjell!
Dermed har jeg ingen reservasjoner mot flere teltovernattinger i løpet av sesongen. Og har tre måneder til å gjøre det på :crazy: .

Og med dert er denne turrapporten ved veis ende med disse bildene som jeg lar tale for seg selv.
Bare lege til at Guzzi'en oppførste jeg upåklagelig hele veien og for meg egner den seg helt utmerket som tursykkel :thumleft.
Rett og slett en god tursykkel som også går overraskende bra med en trivselshastighet på 100 km/t og kvikk gassrespons, spesielt over 4000 omdreininger:
bilde 1.JPG
bilde 2.JPG
bilde 3.JPG
bilde 4.JPG
bilde 5.JPG
bilde 6.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ErikW
Innlegg: 696
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: AJ's sommertur juni '23 med V7'ern

Legg inn av ErikW »

Her har vi stoppet før @AJ
IMG_8242.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5290
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: AJ's sommertur juni '23 med V7'ern

Legg inn av dypen »

Ikke noe nytt fenomen dette med veiarbeide, har tidligere opplevd og kjent på det for min egen del men mest på høsten. På tur over fra Bergen 24 mai var det mye veiarbeide (måtte være 6 - 8 plasser totalt) hvor du måtte vente på følgebil med motgående trafikk og tilsvarende for min retning med følgebil. En hyggelig vaktpost for trafikkregulering kunne opplyse om 10 min venting, på det meste gikk det 30 min og aldri 10 min før vi putra avgårde med følgebil. Det er sommer og da er det vei og tunell vedlikehold over alt.
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37879
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ's sommertur juni '23 med V7'ern

Legg inn av AJ »

dypen skrev: 30 jun 2023, 12:48 Ikke noe nytt fenomen dette med veiarbeide,
Selvfølgelig ikke noe nytt fenomen. Men jeg kan ikke huske så mye og så konsentrert som det var jeg borti på denne turen.
Møtte også flere utenlandske turister med undrende og tildels fortvilte blikk ved mange av veiarbeisområdene.
Tok forøvrig sjansen på å kjøre inn på et skilvarslet stengt anleggsområde for å se om det kunne la seg gjøre å passere trygt, eller om veien var fysisk sperret lenger fremme.
Men snudde da jeg så flere gravemaskiner som jobbet oppe i et fjellsprengt høydedrag rett ved veien og hvor det åpenbart var farlig å kjøre forbi.
På returen var det bare å riste på hodet til en nederlandsk familie med spørrende blikk og med kombicamp på hengerkroken...

Tror turistlandet Norge og Staten vegvesen villet scoret noen gode goodwillpoeng om de prioriterte færre og lengre veistrekninger hvert år framfor den sterke konsentrasjonen av veiarbeid, som det helt virker som gjør nå om dagen.
"Alt" bør ikke gjøres samtidig, liksom... :-k
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar