2013 Triumph Street Triple R - feilsøking

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
soveras
Innlegg: 4
Registrert: 18 jul 2023, 14:13
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2013

2013 Triumph Street Triple R - feilsøking

Legg inn av soveras »

Hei!
Har mulig el feil på min Street Triple og driver med feilsøking. Er ikke tilfeldigvis noen som sitter på oversikt over releene på sykkelen? Antall, hvilke som går hvor osv.
Fant ikke dette i instruksjonsbok. Har pratet med forhandler, men var ikke sikkert de hadde kapasitet pga ferieavvikling.

Mvh

Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: 2013 Triumph Street Triple R - feilsøking

Legg inn av Jompa »

Her er bilder fra Haynes manual.
Speed Triple 1050.
20230718_191700.jpg
20230718_191710.jpg
20230718_191839.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

soveras
Innlegg: 4
Registrert: 18 jul 2023, 14:13
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2013

Re: 2013 Triumph Street Triple R - feilsøking

Legg inn av soveras »

Takker

soveras
Innlegg: 4
Registrert: 18 jul 2023, 14:13
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2013

Re: 2013 Triumph Street Triple R - feilsøking

Legg inn av soveras »

IMG_20230718_122157.jpg
Legger ut hele problemstillingen for de som er interessert og forhåpentligvis har vært borti noe av det samme. Da jeg foreløpig ikke er bo nærmere og finne ut av det.
Under er mailen jeg sendte til forhandler idag med hendelsesforløpet.

Hei og ref tlf samtale.
Har en Triumph Street Triple R, 2013 modell 675 cc.
For noen uker siden var jeg på tur da jeg fikk problemer med strømmen. Under et kort stopp på et par minutter var motor avslått men strømmen sto på.
Da jeg skulle starte sykkelen gikk ikke starter rundt. Fikk sykkelen i gang igjen med trille start, men ulike strømkomponenter kuttet i tur og orden under kjøring samt at også motor slo seg av til slutt.
Etter dette fikk jeg noen ganger start på vanlig måte, men med flere forsøk. Men da motor og ulike strømkomponenter fortsatte å kutte bestemte jeg meg for å parkere sykkelen og hente den med bil og henger.
Mistenkte at batteriet var ødelagt og kjøpte nytt identisk batteri.
Igår koblet jeg til det nye batteriet korrekt etter lading. Da jeg vred om tenninga hadde jeg strøm i et øyeblikk før sykkelen ble helt død for strøm.

Feilsøking som er gjennomført til nå uten noen som helst endring og presiserer igjen at det ikke er antydning til strøm på sykkelen:
- Har sjekket alt av sikringer og ingen ser ut til å være ødelagte. Har også byttet om fra reservesikringene i tilfelle.
- Byttet om på releer som er like.
- Rørt på kabler, med strøm på.
- Målt med multimeter ulike plasser. Har over 13V på både batteri og kablene over der hovedsikringen sitter, se vedlagt bilde.
- Målte også gammelt batteri og der var det en spenning på 12,13V før lading og 12.8V etter lading i natt.
Noe som fikk meg til å tenke at kanskje ikke batteriet var ødelagt likevel og kanskje det er stator som er gåen?
- Se vedlagt bilde. Fant ikke en oversikt på releer i instruksjonsbok, kun på sikringer. Har dere et diagram på hva som går til hva dere kan sende på mail?
Som dere ser på bilde har jeg kun 5 stk rele som sitter foran batteriet, men med stick for et sjette rele. (Blinklys rele som sitter mellom batteri og hovedsikring er tatt av når bilde ble tatt)
Jeg har ikke lagt merke til at dette sjette rele sticket var ledig før, og lurer på om det er noe lokalt mc verksted her kan ha glemt å ha satt i. Da jeg hadde den på service der før forrige tur.
Derfor hadde det vært nyttig med diagram over releer som sagt.

Er usikker på evt videre feilsøking og tenkte å høre med dere om der har vært borte i noe lignende før og evt forslag til hva som kan være feil? Igjen veldig rart at det ikke er antydning til strøm på sykkelen.
Som sagt lurer jeg på om stator kan være gåen? Eller om det er rele som har tatt kvelden under kjøring med lav spenning, eller i verste fall at ECU har tatt skade under denne kjøringen?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: 2013 Triumph Street Triple R - feilsøking

Legg inn av Jompa »

Ser at du har en 675 Speed Triple, jeg postet koblingsskjema og bilder av 1050.
Så skjema og bilder blir vel ikke til særlig hjelp
Sjekk om det er skade på.kabelbunten som går opp på sida av ramma og frem til styret.
Overledning kan lage mye trøbbel.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Greddy
Innlegg: 121
Registrert: 13 okt 2019, 00:13
Motorsykkelen din: Yamaha MT-10 SP, Tracer 900 GT, XT1200ZE

Re: 2013 Triumph Street Triple R - feilsøking

Legg inn av Greddy »

Hvor målte du 13 v på sykkelen?

Edit: Målte du 13v på plusspolen på batteriet og minus pol, eller målte du plusspol batteri og chassis?

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4718
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: 2013 Triumph Street Triple R - feilsøking

Legg inn av FredrikE24 »

Tror du kan ha dårlig jording et sted jeg. Burde være ganske greit å finne ut av om man forstår seg litt på spenningsmåling.

soveras
Innlegg: 4
Registrert: 18 jul 2023, 14:13
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple R 2013

Re: 2013 Triumph Street Triple R - feilsøking

Legg inn av soveras »

Takk for svar!
Har kun målt mellom pluss og minus på batteri og på kablene over der hovedsikringa sitter. (Oppe venstre på bildet jeg la ut)
Har med andre ord ikke målt mellom plusspol og chassis og skal gjøre det neste.
Prøver fortsatt å få tak i oversikt over releene da jeg er nysgjerrig på hva det ledige sjette sticket evt går til. Men både forhandler i Oslo og Bergen har lite kapasitet i ferien logisk nok.

Toalmar
Innlegg: 346
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: 2013 Triumph Street Triple R - feilsøking

Legg inn av Toalmar »

Du finner Workshop manual på nett for nedlasting. Har akkurat lastet ned en selv for å sjekke. Den er for 2009 og er på 535 sider.
Vet ikke om den stemmer med din.

https://www.manualslib.com/download/801 ... a-675.html

Om ønskelig kan jeg sende de til deg. Send meg eventuelt din e-postadresse via PM så sender jeg den vi wetransfer for nedlasting

Her ser du bilde av første side
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Vespa 300 GTS 2011 modell

Svar