På to hjul i Thailand
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Ser at bildene jeg laster opp med Tapatalk blir fryktelig dårlige. Men pga dårlige wifi nett på de fleste hoteller får det bare blir sånn. Skal legge inn noen bedre bilder når jeg kommer hjem
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Når dette skrives er de snart ett døgn siden vi kom hjem. Det ble nok en gang en flott tur på relativt morsomme veier takket være Calimoto. Etter at vi tok denne appen i bruk og betalte for full versjon har det åpnet seg en ny verden med spennende ruter. Det er veier og ruter vi aldri hadde funnet selv. Har ikke brukt denne i Norge så vet ikke hvordan den fungerer der, men har i Thailand er den blitt uunnværlig spesielt når vi kjører utenfor vårt nærområde.
Den siste etappen gikk fra Khon Kaen og hjem til Bankruat 265 km. Dette er en kjedelig transportetappe hvor vi følger hovedveiene. Den totale lengden på turen ble 1106 km.
Det er regntid men vi måtte kun på med regntøy en gang i løpet av turen. Til gjengjeld var dette såpass kraftig regn at vi aldri var over 40 km/t mens det sto på som verst. Ikke fordi det var glatt, noe det sikkert også var, nei rett og slett fordi vi ikke hadde noe særlig sikt. Det ga seg etter drøyt 10km kjøring og det var godt å få av seg regntøyet igjen. Det blir veldig klamt i denne varmen.
Jeg har begynt å tenke på neste tur, og tror jeg vil kjøre den turen som jeg hadde planlagt i mai. Altså ned til kysten. Men intet er bestemt ennå Khon Kaen og hjem
Den siste etappen gikk fra Khon Kaen og hjem til Bankruat 265 km. Dette er en kjedelig transportetappe hvor vi følger hovedveiene. Den totale lengden på turen ble 1106 km.
Det er regntid men vi måtte kun på med regntøy en gang i løpet av turen. Til gjengjeld var dette såpass kraftig regn at vi aldri var over 40 km/t mens det sto på som verst. Ikke fordi det var glatt, noe det sikkert også var, nei rett og slett fordi vi ikke hadde noe særlig sikt. Det ga seg etter drøyt 10km kjøring og det var godt å få av seg regntøyet igjen. Det blir veldig klamt i denne varmen.
Jeg har begynt å tenke på neste tur, og tror jeg vil kjøre den turen som jeg hadde planlagt i mai. Altså ned til kysten. Men intet er bestemt ennå Khon Kaen og hjem

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Det er lørdag klokka er er snart halv 10 og det gjøres klart for dagens tur. Det blir ikke noen langtur i dag men en 70 km hver vei. Er invitert for å besøke en fruktfarm som tilhører faren til en av lærerne på skolen. Skal bli intersant å se. En av lærerinnene blir med som passasjer bakpå Mr Big.
Kommer nok noen bilder seinere i dag eller i morgen
Kommer nok noen bilder seinere i dag eller i morgen
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Gårsdagens tur ble 150 km ikke spesielt langt men for min lærerinnekollega som aldri hadde sittet på større mc enn 125 ccm scooter var det langt nok. Hun trivdes og blir gjerne med på flere turer. Mr Big er jo kun en 650 men takler passasjerer greit, det er god plass og med riktig turtall går forbikjøringer helt greit. Mren nok om det.
Som jeg skrev i forrige innlegg gikk turen til en fruktfarm, nærmere bestemt en durian farm. Durian er for mange thaier noe av det beste og dyreste de kan spise. Personlig syntes jeg det lukter promp og smaker som litt tørr ananas. I mine øyne ikke verdt prisen.
De siste kilometerne gikk på jordvei. Siden Mr Big er utstyrt med litt slitte gatedekk var det godt det var tørt. Vi fikk parkert og ble møtt med smaksprøver, noe jeg høflig avslo mens reisefølget kastet seg over det, smattet og riktig koste seg. Noe guidet tur var det ikke snakk om men vi var velkomne til å gå på egen hånd. Jeg ble dog fortalt at det tok mange år før trærne bar frukt og at de måtte passes godt på og få riktig jord og gjødsel for at det skulle bli noe frukt på dem.
Vi fikk tatt noen bilder og reisefølget skulle kjøpe med seg litt durian hjem. Det var ikke bare henne som skulle handle så dette tok litt tid. Jeg så mørke skyer i horisonten og tenkte med gru på mer enn en kilometer jordvei i regn med mine slitte dekk. Regnet kom og det var bare å søke dekning. Det var en kraftig skur som varte i drøyt 10 minutter. I det regnet ga seg var reisefølget ferdig handlet og 3 stk Durian til en verdi av rundt 2000 thb fikk plass i toppboksen.
Det var glatt og sleipt så jeg måtte ha hjelp for å få snudd Mr Big, mine mc støvler bare sklei, men med hjelp fikk vi snudd han og nesa pekte riktig vei. Det ble noen slitsomme minutter den første biten på jordveien det var gjørmete og glatt, men vi kom da fram til fast dekke uten uhell.
Vi hadde planlagt en lenger omvei hjem, men nok ett blikk på himmelen gjorde at vi bestemte oss for korteste vei siden reisefølget ikke hadde regntøy. Vi kjørte fra de mørke skyene med såpass margin at det ble tid til en liten stopp og is. Mens vi spiste is kom skyene nærmere igjen så det var bare å gasse på for å holde dem baks oss, noe vi også klarte.
Vel hjemme med Mr Big parkert i carporten kom regnet og tordenværet. Vi hadde hatt en fin tur og litt flaks med været.
Som jeg skrev i forrige innlegg gikk turen til en fruktfarm, nærmere bestemt en durian farm. Durian er for mange thaier noe av det beste og dyreste de kan spise. Personlig syntes jeg det lukter promp og smaker som litt tørr ananas. I mine øyne ikke verdt prisen.
De siste kilometerne gikk på jordvei. Siden Mr Big er utstyrt med litt slitte gatedekk var det godt det var tørt. Vi fikk parkert og ble møtt med smaksprøver, noe jeg høflig avslo mens reisefølget kastet seg over det, smattet og riktig koste seg. Noe guidet tur var det ikke snakk om men vi var velkomne til å gå på egen hånd. Jeg ble dog fortalt at det tok mange år før trærne bar frukt og at de måtte passes godt på og få riktig jord og gjødsel for at det skulle bli noe frukt på dem.
Vi fikk tatt noen bilder og reisefølget skulle kjøpe med seg litt durian hjem. Det var ikke bare henne som skulle handle så dette tok litt tid. Jeg så mørke skyer i horisonten og tenkte med gru på mer enn en kilometer jordvei i regn med mine slitte dekk. Regnet kom og det var bare å søke dekning. Det var en kraftig skur som varte i drøyt 10 minutter. I det regnet ga seg var reisefølget ferdig handlet og 3 stk Durian til en verdi av rundt 2000 thb fikk plass i toppboksen.
Det var glatt og sleipt så jeg måtte ha hjelp for å få snudd Mr Big, mine mc støvler bare sklei, men med hjelp fikk vi snudd han og nesa pekte riktig vei. Det ble noen slitsomme minutter den første biten på jordveien det var gjørmete og glatt, men vi kom da fram til fast dekke uten uhell.
Vi hadde planlagt en lenger omvei hjem, men nok ett blikk på himmelen gjorde at vi bestemte oss for korteste vei siden reisefølget ikke hadde regntøy. Vi kjørte fra de mørke skyene med såpass margin at det ble tid til en liten stopp og is. Mens vi spiste is kom skyene nærmere igjen så det var bare å gasse på for å holde dem baks oss, noe vi også klarte.
Vel hjemme med Mr Big parkert i carporten kom regnet og tordenværet. Vi hadde hatt en fin tur og litt flaks med været.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Det er lørdag og ingen mc tur. Kameraten ringte forrige dagen og lurte på o, jeg ville være med tur fra lørdag til tirsdag. Men siden jeg jobber på tirsdager måtte jeg takke nei. Får se om det blir en runde på søndag. Alene eller sammen med noen andre. Lenge siden vi har hatt søndagstur med innlagt god lunch.
Hva jeg jobber med her i Thailand? I 10 år har jeg drevet ett skolekorps her på rismarkene, noe jeg fortsatt driver med. 30 barn i alderen 7 til 12 år får muligheten til å spille trommer, melodica, trompet, klokkespill eller trombone. Siden jeg gjør alle jobbene selv i mangel på andre har jeg nok å drive med. Nei dette er ikke betalt, det gjøres frivillig. Dette er ett fattig sted så skolen eller kommunen har intet å bidra med. Men jeg syntes nå det er gøy.
Hva jeg jobber med her i Thailand? I 10 år har jeg drevet ett skolekorps her på rismarkene, noe jeg fortsatt driver med. 30 barn i alderen 7 til 12 år får muligheten til å spille trommer, melodica, trompet, klokkespill eller trombone. Siden jeg gjør alle jobbene selv i mangel på andre har jeg nok å drive med. Nei dette er ikke betalt, det gjøres frivillig. Dette er ett fattig sted så skolen eller kommunen har intet å bidra med. Men jeg syntes nå det er gøy.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
De siste ukene har det kun vært småkjøring tur retur skolen og for å besøke venner i nærområdet. Men fredag 21. legger kameraten og jeg ut på tur igjen. Da går turen ned til kysten hvor vi skal være 3 netter. Vi skal kose oss med god mat godt drikke og noen dagsturer for å utforske kystlinjen.
Ruta fra heimen og til hotellet er her https://calimoto.com/calimotour/tour-on ... chctFB6ggb en rute som tar oss gjennom flott natur og nasjonalpark. Som vi pleier prøver vi å holde oss unna hovedveier.
Det er regntid her nå men det er sjeldent det regner tidlig om morgenen og på formiddagen så satser på at regntøyet får ligeg i sideveska. Men det skal bli godt å komme seg på tur igjen.
Ruta fra heimen og til hotellet er her https://calimoto.com/calimotour/tour-on ... chctFB6ggb en rute som tar oss gjennom flott natur og nasjonalpark. Som vi pleier prøver vi å holde oss unna hovedveier.
Det er regntid her nå men det er sjeldent det regner tidlig om morgenen og på formiddagen så satser på at regntøyet får ligeg i sideveska. Men det skal bli godt å komme seg på tur igjen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Det ble en fuktig tur til syndens hovedstad Pattaya, en by med ett kanskje ufortjent dårlig rykte. Det finnes mer en sex og fyll i denne byen akkurat som i Oslo, dog så vil jeg våge påstanden om at det er tryggere i Pattaya enn i Oslo.
Fredag morgen ved 6 tiden kjørte jeg ut av porten med 420 km foran meg, noe som i følge min faste ledsager Calimoto skulle ta ca seks og en halv time. Etter to mil var det første stopp, her sto kameraten, Danny, og ventet. Etter ett kort stopp med god morgen og at vi var enige om å stoppe første gang på vårt vanlige sted noe som betød 150 km kjøring. Det var lite trafikk tørre og fine veier så vi holdt drøye 100 km/t, en for oss passe marsjfart. Ved ett par forbikjøringer så jeg 150 km/t på speedometeret så Mr Big fikk da blåst ut litt.
Etter 150 kjørt kilometer var vi Whatana Nakhon. Det var tid for kaffe og topping av bensintank. For de neste 200 kilometerne var det dårlig med bensinstasjoner, noe jeg hadde erfart fra tidligere turer. Ingen grunn til å gjøre turen mer spennende enn nødvendig. Å trille en 650 i 30 - 35 graders varme er tungt og en opplevelse jeg ikke trenger. Så dermed full tank og så kaffe.
Etter 20 minutters pause var det klart for neste etappe. Nå var vi ferdige med hovedveier for en lang stund, de neste 200 kilometerne ville bli kjørt på rolige småveier med lite trafikk samt gjennom en nasjonalpark. Været så ikke så aller vært ut så kanskje vi ville være heldige å slippe regn?
Vi koste oss på flotte veier med noen herlig svingete steder. Siden det var overskyet var det akkurat passe varmt. Gjennom nasjonalparken slakket vi av på farten, dette fordi det normalt er fullt av apekatter her, disse er flotte å se på og jeg hadde også tenkt å stoppe for å ta noen bilder når disse dukket opp. Ting går ikke alltid som planlagt så denne gangen holdt apene seg inne i skogen. Dermed ingen bilder.
Etter drøyt 100 kilometer var det ny stopp. Denne gangen ved en liten butikk drevet av en gammel dame. Hun hadde på is og vann så da ble det nettopp is og kaldt vann på oss. Nå kunne vi også konstantere at vi helt sikkert kom til å få regn. I vår retning var det truende mørke skyer. Siden det er varmt her i Thailand så ble vi enige om at vi skulle kjøre til det var helt nødvendig å ta på regntøy. Etter 10 kilometer kom regnet litt forsiktig men foran oss så det verre ut. Her var det bare å få på seg regnbukse og jakke.
Med full regnhabbit la vi nok en gang i vei. Regnet tiltok og vi kjørte snart på våte veier og med nedsatt sikt. Farten gikk ned til 60 - 70 km/t. Rett og slett fordi det pga sikt ikke var forsvarlig å kjøre fortere. Vi nærmet oss ett sted der det var mulig ta av fra våre småveier og ta motorvei inn mot Pattaya. Siden jeg kjørte først tok jeg en sjefsavgjørelse og svingte ut på highway 331. Trafikken fløt i rundt 80 km/t noe jeg syntes var passe. Det regnet mer og mer jeg var tørr bortsett fra på beina. Da jeg kjørte gjennom en stor vanndam ble støvlene fulle av vann ikke noe behagelig men det var dog ikke kaldt sånn som det hadde vært i ett annet land jeg kjørte mc i tidligere.
Vi kom oss in til selve Pattaya. De siste kilometerne gikk i saktegående bytrafikk. Regnet øste ned og det dugget på visiret. Dermed måtte jeg kjøre med dette åpent, noe som gjorde at hjelmen ble våt inni. Men tanken på at jeg om en liten stund skulle parkere og få en dusj på hotellrommet gjorde at jeg ikke brydde meg.
Ved ankomst på hotellet viste det seg at rommet mitt ikke ville være klart før klokka 14, som faktisk var innsjekkingstiden. Normalt bruker rommet å være klart når vi kommer men altså ikke denne gangen. Jeg var våt på beina og klam og lukta ikke godt. Det å være innestengt i plastikk noen timer i 30 grader gjør noe med kroppslukten. Kameraten og jeg gikk for å spise lunch i våre klamme svette mc klær. Maten var god den og etter lunchen og ett par kaffe gikk vi tilbake til hotellet. Joda rommene våre var klare.
Etter dusj og ett par timer på køya var vi klare for middag mm...
Fredag morgen ved 6 tiden kjørte jeg ut av porten med 420 km foran meg, noe som i følge min faste ledsager Calimoto skulle ta ca seks og en halv time. Etter to mil var det første stopp, her sto kameraten, Danny, og ventet. Etter ett kort stopp med god morgen og at vi var enige om å stoppe første gang på vårt vanlige sted noe som betød 150 km kjøring. Det var lite trafikk tørre og fine veier så vi holdt drøye 100 km/t, en for oss passe marsjfart. Ved ett par forbikjøringer så jeg 150 km/t på speedometeret så Mr Big fikk da blåst ut litt.
Etter 150 kjørt kilometer var vi Whatana Nakhon. Det var tid for kaffe og topping av bensintank. For de neste 200 kilometerne var det dårlig med bensinstasjoner, noe jeg hadde erfart fra tidligere turer. Ingen grunn til å gjøre turen mer spennende enn nødvendig. Å trille en 650 i 30 - 35 graders varme er tungt og en opplevelse jeg ikke trenger. Så dermed full tank og så kaffe.
Etter 20 minutters pause var det klart for neste etappe. Nå var vi ferdige med hovedveier for en lang stund, de neste 200 kilometerne ville bli kjørt på rolige småveier med lite trafikk samt gjennom en nasjonalpark. Været så ikke så aller vært ut så kanskje vi ville være heldige å slippe regn?
Vi koste oss på flotte veier med noen herlig svingete steder. Siden det var overskyet var det akkurat passe varmt. Gjennom nasjonalparken slakket vi av på farten, dette fordi det normalt er fullt av apekatter her, disse er flotte å se på og jeg hadde også tenkt å stoppe for å ta noen bilder når disse dukket opp. Ting går ikke alltid som planlagt så denne gangen holdt apene seg inne i skogen. Dermed ingen bilder.
Etter drøyt 100 kilometer var det ny stopp. Denne gangen ved en liten butikk drevet av en gammel dame. Hun hadde på is og vann så da ble det nettopp is og kaldt vann på oss. Nå kunne vi også konstantere at vi helt sikkert kom til å få regn. I vår retning var det truende mørke skyer. Siden det er varmt her i Thailand så ble vi enige om at vi skulle kjøre til det var helt nødvendig å ta på regntøy. Etter 10 kilometer kom regnet litt forsiktig men foran oss så det verre ut. Her var det bare å få på seg regnbukse og jakke.
Med full regnhabbit la vi nok en gang i vei. Regnet tiltok og vi kjørte snart på våte veier og med nedsatt sikt. Farten gikk ned til 60 - 70 km/t. Rett og slett fordi det pga sikt ikke var forsvarlig å kjøre fortere. Vi nærmet oss ett sted der det var mulig ta av fra våre småveier og ta motorvei inn mot Pattaya. Siden jeg kjørte først tok jeg en sjefsavgjørelse og svingte ut på highway 331. Trafikken fløt i rundt 80 km/t noe jeg syntes var passe. Det regnet mer og mer jeg var tørr bortsett fra på beina. Da jeg kjørte gjennom en stor vanndam ble støvlene fulle av vann ikke noe behagelig men det var dog ikke kaldt sånn som det hadde vært i ett annet land jeg kjørte mc i tidligere.
Vi kom oss in til selve Pattaya. De siste kilometerne gikk i saktegående bytrafikk. Regnet øste ned og det dugget på visiret. Dermed måtte jeg kjøre med dette åpent, noe som gjorde at hjelmen ble våt inni. Men tanken på at jeg om en liten stund skulle parkere og få en dusj på hotellrommet gjorde at jeg ikke brydde meg.
Ved ankomst på hotellet viste det seg at rommet mitt ikke ville være klart før klokka 14, som faktisk var innsjekkingstiden. Normalt bruker rommet å være klart når vi kommer men altså ikke denne gangen. Jeg var våt på beina og klam og lukta ikke godt. Det å være innestengt i plastikk noen timer i 30 grader gjør noe med kroppslukten. Kameraten og jeg gikk for å spise lunch i våre klamme svette mc klær. Maten var god den og etter lunchen og ett par kaffe gikk vi tilbake til hotellet. Joda rommene våre var klare.
Etter dusj og ett par timer på køya var vi klare for middag mm...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Vi hadde i egentlig tenkt å ha Pattaya som utgangspunkt og så kjøre dagsturer langs med kysten, slik ble det ikke. Det er regntid og det regnet jevnt og trutt hele weekenden. Det er ikke kaldt men veldig vått når det regner i Thailand. Det å starte hjemturen på mandagen med våre støvler og hansker samt fuktig hjelm fristet ikke. Syklene fikk hvile i hotellgarasjen. I stedet ble det mye gåing rundt i byen samt mye god mat.
Det ble middag på en fransk restaurant som kameraten visste om. Det ble lunch på en japansk restaurant med buffet. Er det buffet så er målet mitt at det er JEG som skal tjene på det ikke restauranten, kameraten hadde også samme filosofi. Etter en stund sluttet kelneren å rydde av våre tomme tomme fat og skåler. Ett hint kanskje?
Vi traff selvsagt noen andre bikere på våre ølrunder om kvelden så det ble både juging og utveksling av turtips og kjøreruter. Joda det ble noen hyggelige dager selv om det regnet.
Hva koster en langweekend i Pattaya? Her er noen priser regnet om til norske kr
Det ble middag på en fransk restaurant som kameraten visste om. Det ble lunch på en japansk restaurant med buffet. Er det buffet så er målet mitt at det er JEG som skal tjene på det ikke restauranten, kameraten hadde også samme filosofi. Etter en stund sluttet kelneren å rydde av våre tomme tomme fat og skåler. Ett hint kanskje?

Vi traff selvsagt noen andre bikere på våre ølrunder om kvelden så det ble både juging og utveksling av turtips og kjøreruter. Joda det ble noen hyggelige dager selv om det regnet.
Hva koster en langweekend i Pattaya? Her er noen priser regnet om til norske kr
- Hotell pr natt 166 kr
- Frokost 40 kr
- lunch fra 40 kr og oppover, Japansk buffet kr 212
- Middag fra 50 kr og oppover. På den Franske spiste vi meny 4 retter og kaffe kr 136
- Øl 0,33 flaske fra kr 15 og oppover. På steder med levende musikk kr 40
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Nok en gang har det blitt en stund siden jeg skrev noe her. Rett og slett fordi det har blitt lite langturer i det siste. Joda sykkelen brukes hver dag men da stort sett fram og tilbake til skolen hvor jeg jobber som frivillig. Det å ha aleneansvar for en 4 åring krever sitt, selv om jeg har leid inn noen til å hjelpe. Nok om det.
Forsikringen på Mr Big skal fornyes i november. Allerede nå fikk jeg tilbud av Rooja, som mitt selskap heter, om å fornye denne. Prisen var akkurat det samme som i fjor 6287 THB for ett år, dette er full kasko. I tillegg kommer veiavgift og ansvarsforsikring som betales på den lokale trafikkstasjonen. Siden Mr Big nå blir 5 år skal han også vises. Den tekniske kontrollen er: Sjekk av lys, horn og måling av støy. Det stemmer, eksos som støyer mer enn ett vist antall desibel er forbudt og sykkelen blir da ikke godkjent. Videre blir også rammenummer sjekket. Det hele pleier å ta 5 minutter.
Det jeg egentlig skulle skrive om i dette innlegget er de siste dagers (6 til 12 august) ulykkestall her i Thailand. Thailand er dessverre i verdenstoppen når det gjelder døde og skadde i trafikken, noe som ikke er så rart når jeg vet hvilken opplæring som gis samt hvordan mange (de fleste?) thaier tenker når de kjører. Her er tallene.
84% av de drepte kjørte eller var passasjer på motorsykkel.
Gjør dette at jeg er redd når jeg kjører? Nei. Men jeg bruker øyne og speil mye og takker god opplæring og trening for at jeg så langt har klart å komme meg ut av stygge situasjoner.
Forsikringen på Mr Big skal fornyes i november. Allerede nå fikk jeg tilbud av Rooja, som mitt selskap heter, om å fornye denne. Prisen var akkurat det samme som i fjor 6287 THB for ett år, dette er full kasko. I tillegg kommer veiavgift og ansvarsforsikring som betales på den lokale trafikkstasjonen. Siden Mr Big nå blir 5 år skal han også vises. Den tekniske kontrollen er: Sjekk av lys, horn og måling av støy. Det stemmer, eksos som støyer mer enn ett vist antall desibel er forbudt og sykkelen blir da ikke godkjent. Videre blir også rammenummer sjekket. Det hele pleier å ta 5 minutter.
Det jeg egentlig skulle skrive om i dette innlegget er de siste dagers (6 til 12 august) ulykkestall her i Thailand. Thailand er dessverre i verdenstoppen når det gjelder døde og skadde i trafikken, noe som ikke er så rart når jeg vet hvilken opplæring som gis samt hvordan mange (de fleste?) thaier tenker når de kjører. Her er tallene.
- antall drepte 245 (35 pr dag)
- 10 barn og 13 utlendinger (turister) drept
- 14 663 skadd
- Hittil i år 8958 drept og 492735 skadd
84% av de drepte kjørte eller var passasjer på motorsykkel.
Gjør dette at jeg er redd når jeg kjører? Nei. Men jeg bruker øyne og speil mye og takker god opplæring og trening for at jeg så langt har klart å komme meg ut av stygge situasjoner.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Endelig ny tur i sikte. På fredag setter jeg og noen kompiser kursen nordover. Det blir fredag til mandag tur. Ruta er bestemt og blir en variasjon av det vi har kjørt før. For dere som er kjent. Bankruat (hvor jeg bor) - Udon Thani - Nong Kai - Khon Kaen og hjem. Med diverse omveier skulle det bli drøyt 1000 km.
Pr i dag så blir vi 3 stykker 2 belgiere og meg fra Norge. En siste nordmann har lyst til å være med men han oppdaget at hans Honda 750 måtet ha nytt kjede. Leveringstid kjede og drev 3 - 7 dager samt 7200 Baht. Så han er må antagelig være hjemme. Må bare nevne at min Kawasaki forhandler alltid har slike slitedeler på lager og at prisen for orginalt Kawasaki sett er det halve. Honda er desidert størst her i Thailand noe som merkes på servicen og prisene på deler. Kjenner flere Honda eiere som klager. Vi som kjører Kawasaki er stort sett fornøyd.
Pr i dag så blir vi 3 stykker 2 belgiere og meg fra Norge. En siste nordmann har lyst til å være med men han oppdaget at hans Honda 750 måtet ha nytt kjede. Leveringstid kjede og drev 3 - 7 dager samt 7200 Baht. Så han er må antagelig være hjemme. Må bare nevne at min Kawasaki forhandler alltid har slike slitedeler på lager og at prisen for orginalt Kawasaki sett er det halve. Honda er desidert størst her i Thailand noe som merkes på servicen og prisene på deler. Kjenner flere Honda eiere som klager. Vi som kjører Kawasaki er stort sett fornøyd.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Klokka er 9 det er søndags morgen og jeg sitter på hotellet i Udon Thani. Så langt har turen inneholdt noen overraskelser og litt regn.
Avreise gikk som planlagt fredag morgen klokka 0800. Vi var 3 stykker som møttes, fjerdemann skulle vi møtes etter 30km. Første etappe gikk til Buriram by. Her skulle Ola stoppe hos Honda slik at 750'en hans skulle få nytt kjede og drev. Planen var at vi skulle kjøre videre og at han skulle komme etter. I ett stort lyskryss i nevnte by svingte Ola til høyre mens vi tok til venstre. Det var 300 meter til neste lyskryss og det var rødt. Jean stoppet ved siden av meg og pekte på bakdekket sitt. Det var nesten flatt og jeg kunne se spikeren som sto i dekket. Der var bare å snu. Jean har også Honda så da kjørte vi sakte og pent dit. Ola sin sykkel sto allerede inne på verkstedet og han gjorde store øyne da vi svingte inn. Sykkelen til Jean ble trillet inn og vi gikk for å ta kaffe. Mekanikeren kunne fortelle at bytte av kjede ville ta en drøy time. Dermed bestemte vi oss for å vente slik at vi kunne kjøre sammen. Mens vi drakk kaffe ringte en kamerat av Ola og lurte på om han kunne være med. Selvsagt kunne han det og dermed var kolonnen utvidet med en Forza 350 med sidevogn. Forza med sidevogn? Tenker du nå. Tormod som eier denne har bare att ben så derfor har an sidevogn. En ekvipasje som vekker oppsikt. Etter en drøy time var vi klare for 400 km og Udon Thani. Tormod spurte pent om vi kunne kjøre ikke noe særlig fortere enn 100 km/t siden en 350 scooter med sidevogn ikke er noen fartsmaskin. Ikke noe problem.
Pga forsinkelse og scooter med sidevogn ble ruten en dret til kun hovedveier. Regntiden gjør at det gjerne regner om kvelden og ettermiddagen så derfor korteste vei.
Vi rakk fredagsrushet i Udon Thani. De siste 10 kilometrene gtil hotellet gikk sakte. Det var kø og rødt lys mer kø og mer rødt lys. Det var noen svette og tørste mc folk som ankom hotellet ved 16:30 tiden.
Det ble noen øl på kvelden for å kompensere væsketapet
Avreise gikk som planlagt fredag morgen klokka 0800. Vi var 3 stykker som møttes, fjerdemann skulle vi møtes etter 30km. Første etappe gikk til Buriram by. Her skulle Ola stoppe hos Honda slik at 750'en hans skulle få nytt kjede og drev. Planen var at vi skulle kjøre videre og at han skulle komme etter. I ett stort lyskryss i nevnte by svingte Ola til høyre mens vi tok til venstre. Det var 300 meter til neste lyskryss og det var rødt. Jean stoppet ved siden av meg og pekte på bakdekket sitt. Det var nesten flatt og jeg kunne se spikeren som sto i dekket. Der var bare å snu. Jean har også Honda så da kjørte vi sakte og pent dit. Ola sin sykkel sto allerede inne på verkstedet og han gjorde store øyne da vi svingte inn. Sykkelen til Jean ble trillet inn og vi gikk for å ta kaffe. Mekanikeren kunne fortelle at bytte av kjede ville ta en drøy time. Dermed bestemte vi oss for å vente slik at vi kunne kjøre sammen. Mens vi drakk kaffe ringte en kamerat av Ola og lurte på om han kunne være med. Selvsagt kunne han det og dermed var kolonnen utvidet med en Forza 350 med sidevogn. Forza med sidevogn? Tenker du nå. Tormod som eier denne har bare att ben så derfor har an sidevogn. En ekvipasje som vekker oppsikt. Etter en drøy time var vi klare for 400 km og Udon Thani. Tormod spurte pent om vi kunne kjøre ikke noe særlig fortere enn 100 km/t siden en 350 scooter med sidevogn ikke er noen fartsmaskin. Ikke noe problem.
Pga forsinkelse og scooter med sidevogn ble ruten en dret til kun hovedveier. Regntiden gjør at det gjerne regner om kvelden og ettermiddagen så derfor korteste vei.
Vi rakk fredagsrushet i Udon Thani. De siste 10 kilometrene gtil hotellet gikk sakte. Det var kø og rødt lys mer kø og mer rødt lys. Det var noen svette og tørste mc folk som ankom hotellet ved 16:30 tiden.
Det ble noen øl på kvelden for å kompensere væsketapet
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7076
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: På to hjul i Thailand
Som du skriver så er det hyggelige priser i Thailand og spesielt utenfor de store byene. Overkommelig å ta en times pause mens dere får reparert sykkel’n :)
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Kaffe er ikke dyrt. De fleste verksteder ordner det meste mens man venterdypen skrev:Som du skriver så er det hyggelige priser i Thailand og spesielt utenfor de store byene. Overkommelig å ta en times pause mens dere får reparert sykkel’n :)
Sent fra min CPH2343 via Tapatalk
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Lørdagen hadde vi flere alternative ruter, den lengste turen på 450 km ble droppet siden det kun var 2 av oss som var interessert i en slik runde. Vi fant også ut av vi ville bli i Udon Thani en natt til. Derfor lot jeg Calimoto lage en rundtur på 200 km for oss. Etter en god frokost dro vi av gårde. Det var litt regn i luften men ikke så mye at det var vått på veien. Calimoto tok oss på en fin runde med lite trafikk og mye fine svinger.
Det fine med Calimoto er at når man kommer til ett sted man ikke er kjent så kan Calimoto lage slike turer som vi kjørte denne lørdagen, dette er en funksjon jeg har brukt mye og stort sett blir det fine turer ut av det på veier jeg aldri ville kjørt ellers.
Turen vår denne lørdagen tok i underkant av 4 timer inklusiv ispause og beinstrekk.
Tilbake på hotellet ble det dusj før vi dristet oss ut i nattelivet.
Dette skrives på ett hottelrom i Khon Kaen med ikke alt for raskt internett. Bilder vil komme i neste innlegg når jeg er vel hjemme
Det fine med Calimoto er at når man kommer til ett sted man ikke er kjent så kan Calimoto lage slike turer som vi kjørte denne lørdagen, dette er en funksjon jeg har brukt mye og stort sett blir det fine turer ut av det på veier jeg aldri ville kjørt ellers.
Turen vår denne lørdagen tok i underkant av 4 timer inklusiv ispause og beinstrekk.
Tilbake på hotellet ble det dusj før vi dristet oss ut i nattelivet.
Dette skrives på ett hottelrom i Khon Kaen med ikke alt for raskt internett. Bilder vil komme i neste innlegg når jeg er vel hjemme
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Så er jeg tilbake i heimen etter 1160 kjørte km i helgen. Kom hjem på mandag ved 13 tiden.
Udon Thani er en koselig og passe stor by i Isan. Etter å ha besøkt den noen ganger blir jeg mer og mer glad i den. Det kommer til å bli mange flere mc turer dit, det er også mange fine steder å kjøre til med Udon Thani som utgangspunkt.
Lørdagskvelden fikk jeg lyst på litt kveldsmat, jeg var litt lei av farang mat og ville derfor ha noe thaifor for. En venninne tok meg med til ett stort matmarked. Her var det stort utvalg av tradisjonell Isan mat, levende musikk fra senen og fult av folk. Dette var stedet de lokale gikk for å spise og drikke. Sånne plasser liker jeg, men de kan av og til være vanskelig å finne.
Det ble våde papayasalat og Padkapov moo på meg som ble skylt ned med ett par glass Chang. Etter ett slikt måltid klokka 22 på kvelden var det helt greit å gå de to kilometerne tilbake til hotellet. Søndagen var det avtalt avreise til Khon Kaen ved 11 tiden. Jeg var oppe ved 8 tiden og kokte meg kaffe på rommet skrudde på pc'en og leste litt nyheter fra steinrøysa. Ved 9 tiden ruslet jeg ned til restauranten for å innta frokost. Der satt allerede Ola og Tormod de var ferdige med sin frokost og var ikledd fullt kjøreutstyr. De ville kjøre nå og ta motorveien helt til Kohn Kaen. Jeg sa at avtalen var at vi skulle kjøre sammen klokka 11 og kjøre motorvei hele veien. Men de sto på sitt og dro avgårde. Danny kom og gjorde meg selskap ved frokostbordet, han kunne fortelle at Jean også hadde kjørt. Dermed var det bare Danny og meg tilbake fra gruppa. Siden ingen av oss er spesielt glad i å kjøre motorvei bruket vi tiden ved frokostbordet til å lage oss en finere rute. I stedet for 140 km motorvei skulle vi kjøre 260 km på svingete sideveier med lite trafikk. Og slik ble det.
Turen fra Udon til Khon Kaen ble helgen høydepunkt. Flotte veier lite trafikk og perfekt kjørevær. Som vanlig blir det forlite bilder på slike turer. Jeg sitter å koser meg på sykkelen og glemmer helt å stoppe for å ta bilder.
Da vi svingte inn foran hotellet i Khon Kaen var klokka blitt 15 og syklene til resten av følget sto allerede parkert utenfor. Vi fikk sjekket inn og dusjet og dermed var jeg klar for helgens siste middag. Nok en gang ble det pizza fra restauranten som i mine øyne har en av Thailands beste pizzaer. Mandagens hjemtur foregikk på hovedveier, veier som vi har kjørt mange ganger før. Her har vi prøvd noen sideveier på tidligere turer men disse er ikke av en slik standard at vi gidder å kjøre mer på dem. Vel hjemme tenker jeg at det er hyggelig å være flere på tur men at vi skal møtes til felles middag på kvelden siden vi har forskjellige preferanser på hva som er fin turkjøring. Noen like morra og noen liker dattera. Sånn er det bare
Udon Thani er en koselig og passe stor by i Isan. Etter å ha besøkt den noen ganger blir jeg mer og mer glad i den. Det kommer til å bli mange flere mc turer dit, det er også mange fine steder å kjøre til med Udon Thani som utgangspunkt.
Lørdagskvelden fikk jeg lyst på litt kveldsmat, jeg var litt lei av farang mat og ville derfor ha noe thaifor for. En venninne tok meg med til ett stort matmarked. Her var det stort utvalg av tradisjonell Isan mat, levende musikk fra senen og fult av folk. Dette var stedet de lokale gikk for å spise og drikke. Sånne plasser liker jeg, men de kan av og til være vanskelig å finne.
Det ble våde papayasalat og Padkapov moo på meg som ble skylt ned med ett par glass Chang. Etter ett slikt måltid klokka 22 på kvelden var det helt greit å gå de to kilometerne tilbake til hotellet. Søndagen var det avtalt avreise til Khon Kaen ved 11 tiden. Jeg var oppe ved 8 tiden og kokte meg kaffe på rommet skrudde på pc'en og leste litt nyheter fra steinrøysa. Ved 9 tiden ruslet jeg ned til restauranten for å innta frokost. Der satt allerede Ola og Tormod de var ferdige med sin frokost og var ikledd fullt kjøreutstyr. De ville kjøre nå og ta motorveien helt til Kohn Kaen. Jeg sa at avtalen var at vi skulle kjøre sammen klokka 11 og kjøre motorvei hele veien. Men de sto på sitt og dro avgårde. Danny kom og gjorde meg selskap ved frokostbordet, han kunne fortelle at Jean også hadde kjørt. Dermed var det bare Danny og meg tilbake fra gruppa. Siden ingen av oss er spesielt glad i å kjøre motorvei bruket vi tiden ved frokostbordet til å lage oss en finere rute. I stedet for 140 km motorvei skulle vi kjøre 260 km på svingete sideveier med lite trafikk. Og slik ble det.
Turen fra Udon til Khon Kaen ble helgen høydepunkt. Flotte veier lite trafikk og perfekt kjørevær. Som vanlig blir det forlite bilder på slike turer. Jeg sitter å koser meg på sykkelen og glemmer helt å stoppe for å ta bilder.
Da vi svingte inn foran hotellet i Khon Kaen var klokka blitt 15 og syklene til resten av følget sto allerede parkert utenfor. Vi fikk sjekket inn og dusjet og dermed var jeg klar for helgens siste middag. Nok en gang ble det pizza fra restauranten som i mine øyne har en av Thailands beste pizzaer. Mandagens hjemtur foregikk på hovedveier, veier som vi har kjørt mange ganger før. Her har vi prøvd noen sideveier på tidligere turer men disse er ikke av en slik standard at vi gidder å kjøre mer på dem. Vel hjemme tenker jeg at det er hyggelig å være flere på tur men at vi skal møtes til felles middag på kvelden siden vi har forskjellige preferanser på hva som er fin turkjøring. Noen like morra og noen liker dattera. Sånn er det bare
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Fin tur, og ja vi er forskjellige og tanken om løsere følge er kanskje en god ide' for å kunne være flere ilag.
Møtes på samme hotell er jo en fin ting, da får man det sosiale i lag.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Møtes på samme hotell er jo en fin ting, da får man det sosiale i lag.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
-
Onlinedypen
- Innlegg: 7076
- Registrert: 28 mai 2018, 20:55
- Motorsykkelen din: R1250GSA
- Bosted: Lillestrøm
Re: På to hjul i Thailand
Det med å ta bilder kjenner jeg igjen, har kjørt mange flotte steder hvor det ikke blir tatt bilde. På ett tidspunkt var tankene innom å montere kamera på hjelmen (GoPro) med en enkel løsning for å knipse bilde i den retning du ser utover en dal eller mot motivet. Du kan selvfølgelig la kameraet filme hele tiden men da blir det behov for å lade oftere som jeg har dårlig erfaring med. Det var tomt for strøm på stedet du vil se tilbake på, bruker du app suger det enda mere strøm :)Turen fra Udon til Khon Kaen ble helgen høydepunkt. Flotte veier lite trafikk og perfekt kjørevær. Som vanlig blir det forlite bilder på slike turer. Jeg sitter å koser meg på sykkelen og glemmer helt å stoppe for å ta bilder.
Da vi svingte inn foran hotellet i Khon Kaen var klokka blitt 15 og syklene til resten av følget sto allerede parkert utenfor.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Ja kanskje Go Pro eller noe lignende kan være en god løsning. Jeg får sjekke litt priser og kvalitetdypen skrev: 30 aug 2023, 08:43Det med å ta bilder kjenner jeg igjen, har kjørt mange flotte steder hvor det ikke blir tatt bilde. På ett tidspunkt var tankene innom å montere kamera på hjelmen (GoPro) med en enkel løsning for å knipse bilde i den retning du ser utover en dal eller mot motivet. Du kan selvfølgelig la kameraet filme hele tiden men da blir det behov for å lade oftere som jeg har dårlig erfaring med. Det var tomt for strøm på stedet du vil se tilbake på, bruker du app suger det enda mere strøm :)Turen fra Udon til Khon Kaen ble helgen høydepunkt. Flotte veier lite trafikk og perfekt kjørevær. Som vanlig blir det forlite bilder på slike turer. Jeg sitter å koser meg på sykkelen og glemmer helt å stoppe for å ta bilder.
Da vi svingte inn foran hotellet i Khon Kaen var klokka blitt 15 og syklene til resten av følget sto allerede parkert utenfor.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Noen vil fra a til b raskest mulig mens slike som jeg liker å kjøre utenom alfarvei for å se nye steder og ha en roligere tur med mindre trafikk. Hvis jeg vil fra a til b raskets mulig tar jeg ofte bilen.rolf-arne skrev: 30 aug 2023, 07:08 Fin tur, og ja vi er forskjellige og tanken om løsere følge er kanskje en god ide' for å kunne være flere ilag.
Møtes på samme hotell er jo en fin ting, da får man det sosiale i lag.
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Det er 14. september og det er tid for min 90 dagers rapport. Alle vi som oppholder oss i Thailand mer enn 90 dager i slengen må melde adresse til imigration hver 90.dag.
Klokka er nå halv åtte og da er planen som følger. Klokka 8 kjøre Dylan til skolen. Vel hjemme sette seg på tråsykkelen og ta min vanlige treningsrune på drøyt 40 km. Etter en dusj er det på med kjøreklær for å ta Mr Big på en luftetur til imigration, en tur på 60 km hver vei. Passer det seg slik blir det lunch på veien hjem. Mye god og billig gatemat å få kjøpt.
Klokka 14:30 blir det mc eller bil ut på skolen hvor jeg jobber for å undervise i musikk ett par timer. Joda det er nok å henge fingrene i.
Neste helg planlegges det helgetur igjen. Hvor turen går er ennå ikke bestemt men jeg har litt lyst på sjøluft. Så i retning kysten er ganske sannsynlig.
Ha en fin dag i Norge
Klokka er nå halv åtte og da er planen som følger. Klokka 8 kjøre Dylan til skolen. Vel hjemme sette seg på tråsykkelen og ta min vanlige treningsrune på drøyt 40 km. Etter en dusj er det på med kjøreklær for å ta Mr Big på en luftetur til imigration, en tur på 60 km hver vei. Passer det seg slik blir det lunch på veien hjem. Mye god og billig gatemat å få kjøpt.
Klokka 14:30 blir det mc eller bil ut på skolen hvor jeg jobber for å undervise i musikk ett par timer. Joda det er nok å henge fingrene i.
Neste helg planlegges det helgetur igjen. Hvor turen går er ennå ikke bestemt men jeg har litt lyst på sjøluft. Så i retning kysten er ganske sannsynlig.
Ha en fin dag i Norge
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Da er ett års kasko forsikring betalt. I norske kr 1980 og da har jeg 50% bonus. Hvorfor ikke mer bonus? Har ikke hatt sykkelen mer enn 5 år. Hva koster full kasko på en tilsvarende sykkel i Norge? Noen som vet?
Det er skoleferie noen dager for meg siden jeg har barnevakt til Dylan, som ikke har skoleferie, tar jeg en mc tur. Mitt faste følge er for tiden en tur i Belgia og noen av de andre jeg kjører sammen med har ikke mulighet til å være med. Så da blir det alene tid langs veien. Litt deilig og kjøre akkurat den ruta jeg selv vil. Hvor turen går?
Jeg tar meg en tur til syndens hovedstad for å hilse på noen venner. Hotell er bestilt for 3 netter så kommer til å ha Pattaya som base. Så får jeg be Calimoto lage noen rundturer for meg slik at det ikke bare blir sløving ved bassenget
Det er skoleferie noen dager for meg siden jeg har barnevakt til Dylan, som ikke har skoleferie, tar jeg en mc tur. Mitt faste følge er for tiden en tur i Belgia og noen av de andre jeg kjører sammen med har ikke mulighet til å være med. Så da blir det alene tid langs veien. Litt deilig og kjøre akkurat den ruta jeg selv vil. Hvor turen går?
Jeg tar meg en tur til syndens hovedstad for å hilse på noen venner. Hotell er bestilt for 3 netter så kommer til å ha Pattaya som base. Så får jeg be Calimoto lage noen rundturer for meg slik at det ikke bare blir sløving ved bassenget
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Da var jeg tilbake etter langhelgens tur til kysten. Jeg kjørte av gårde ved 07:30 tiden fredag. Det litt skyer og litt sol og termometeret kunne fortelle at det var 26 grader, passe fint kjørevær.
Med full regnhabitt durer jeg inn i uværet. Farten synker til 40 - 50 rett og slett fordi det er så dårlig sikt. I rolig tempo med varselblinkere og fjernlys tent kjører jeg videre mens det lyner og tordner rundt meg. Veien er som en middels elv men heldigvis er det lite trafikk så jeg slipper å bli sprutet ned av møtende biler.
Alt har en ende også dårlig vær. Rett før jeg nærmer meg storbyen gir regnet seg og jeg beslutter å kjøre siste biten uten regntøy. Helt greit å ankomme hotellet uten å være klam pga regntøyet. De siste 15 km er alltid trege. Mye trafikk mye kø mye lyskryss. Men det gikk denne gangen også. Drøye 6 timer etter avreise parkerer jeg utenfor mitt faste hotell, sjekker inn, dusjer og tar lunch og en iskald Chang
De første 150 km gikk i ett, dvs jeg hadde ett kort fotostopp for å dokumentere hvordan det bygge sut veier her i Thailand i stor stil. I løpet av kort tid vil jeg få 4 felts motorvei i alle retninger ut i fra heimen noe som gjør at reisetiden mellom de store byene går ned. Kanskje noen fra samferdselskomiteen i Norge burde ta en studietur hit?
Jeg har alltid stopp for kaffe og topping av bensintank etter 150 km, rett og slett for at det passer med pause her og hvis jeg skal kjøre bakveien (som jeg liker å kalle det) er det greit å fylle opp tanken her.
Vel tilbake på sykkelen etter å ha vekslet noen ord med en kar på en GS la jeg merke til at det var mye mer skyer og mindre sol. Telefonen kunne også melde at det var regn på gang. Ok, her var det bare å komme seg videre mens det ennå var tørre veier. 100 km til gikk unna på svingete og lite trafikkerte veier. Snart var jeg ved inngangen til nasjonalparken. En kort foto stopp her også. Ville det være noen aper og se i dag? Tenkte jeg mens jeg kjørte videre. Joda etter noen km var det masse aper i veien og veikanten. Jeg stoppet for å ta noen bilder. Men ble klokelig sittende på sykkelen. Disse apene er ikke veldig redd folk og de kan være ganske frekke og stjele ting. Jeg vet om folk som har mistet mc hjelmen sin til slike banditter. I det jeg fomler med å løsne mobilen fra holderen på sykkelen kommer en hunn med unge helt bort til sykkelen. En hann mener nok at hun var for nære meg og jager både henne og ungen inn i jungelen. Da jeg endelig får fomlet ferdig med mobilen er apene ett stykke unna meg, men det ble da ett par bilder.
Noen kilometer senere er det våte veier og skyene kan avsløre at det er mye regn rundt meg, men foreløpig dropper jeg regntøy. Med rundt 100 km igjen er det så mye mørke skyer foran meg at det er like greit å tre på seg regntøyet. Det er mer behagelig å gjøre dette mens man ennå er tørr.Med full regnhabitt durer jeg inn i uværet. Farten synker til 40 - 50 rett og slett fordi det er så dårlig sikt. I rolig tempo med varselblinkere og fjernlys tent kjører jeg videre mens det lyner og tordner rundt meg. Veien er som en middels elv men heldigvis er det lite trafikk så jeg slipper å bli sprutet ned av møtende biler.
Alt har en ende også dårlig vær. Rett før jeg nærmer meg storbyen gir regnet seg og jeg beslutter å kjøre siste biten uten regntøy. Helt greit å ankomme hotellet uten å være klam pga regntøyet. De siste 15 km er alltid trege. Mye trafikk mye kø mye lyskryss. Men det gikk denne gangen også. Drøye 6 timer etter avreise parkerer jeg utenfor mitt faste hotell, sjekker inn, dusjer og tar lunch og en iskald Chang
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
Re: På to hjul i Thailand
Siste innspurt på regntiden nå, går snart inn i den tørre perioden 

- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
I følge Thailands metrologiske institutt var regntiden over i forrige uke og vinteren har begynt. I følge overtro, altså religionen, er regntiden over etter Loy Kratong som i år er 27 november. Vi får se hvem som får rett. Det har regnet jevnt og trutt i to dager nå.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
- hansiver
- Innlegg: 430
- Registrert: 23 mar 2022, 03:35
- Motorsykkelen din: Honda Africa Twin 2024 Honda PCX 2012 til småkjøring
- Bosted: Buriram Thailand. Norge - Hurum
- Kontakt:
Re: På to hjul i Thailand
Siden støvler og hansker var veldig våte ved ankomst og jeg ikke liker å kjøre med vått utsyr fikk Mr Big stå i ro helt til det var tid for hjemreise, nok en gang ble utforskning av kystveiene utsatt. Får ta det igjen neste gang.
Ut av Pattaya er det ikke lov for mc å kjøre på motorveien. For noen år siden brydde jeg meg ikke og kjørte der, men så fikk de opp ett skilt på engelsk med følgende tekst: kjøring med motorsykkel medfører 20 000 thb i bot og/eller fengsel i inntil 20 dager. Så nå blir det sideveier de første 25 km alltid.
Ferdig med sideveiene bar det ut på highway 331. Denne veien er akkurat pusset opp og utvidet med mange filer og lite trafikk. Det marsjet greit mellom 120 og 140 km/t, fartsgrensen er 90 men ingen bryr seg om denne. Det var lite trafikk så her lot jeg Mr Big strekke ut. Jeg hadde lagt inn flere waypoints i Calimoto slik at jeg kunne svinge av underveis, men etter en stund bestemte jeg meg for å kjøre motorvei de første 250 km, etter dette er det ikke mer motorvei så da ville det uansett bli vanlig landevei.
Motorvei er kjedelig men effektivt milene rant unna, noen regndråper ble det, men ikke så mye at jeg måtte på med regntøy. Det ble en stopp for kaffe på motorveietappen. Da det ikke var mer motorvei ble det ny stopp for en matbit og for å toppe opp tanken. I slike hastigheter slurper Mr Big i seg adskillig mer gasohol enn når det går i 80 -90. Med en snittfart på over 100 på 250 km var forbruket rundt 0,5 på mila. Helt innafor syntes jeg.
Jeg var heldig med været helt til det var rundt 70 km igjen, da så jeg veggen i enden av ei slette. Joda bokstavelig talt en vegg av vann. Det var bare å stoppe å få på seg regnutstyret for så å kjøre inn i elendigheten. Det ble 30 km med mye regn og lav fart. Dermed røk rekorden for korteste tid hjem.
Vel hjemme viste tripptelleren 780 km og ett snittforbruk på 0,44 på hele turen. Sykkelen trenger nå en skikkelig vask, men her har det stort sette regnet siden jeg kom hjem så den står fortsatt i carporten møkkete og fæl.
Værmeldingen for turen hjem viste ymse værtyper på den ca 400km lange strekket hjem. Alt fra pent vær og sol til torden og regn. Utenfor hotellet var det opphold og småskyet , men mørke skyer truet i horisonten. Jeg fant ut at jeg ville starte med motorvei ett stykke for så å svinge av og kjøre bakveier hvis været så ut til å bli stabilt. I striregn er det like greit å kjøre den raskeste veien tenkte jeg. og slik ble det. Ut av Pattaya er det ikke lov for mc å kjøre på motorveien. For noen år siden brydde jeg meg ikke og kjørte der, men så fikk de opp ett skilt på engelsk med følgende tekst: kjøring med motorsykkel medfører 20 000 thb i bot og/eller fengsel i inntil 20 dager. Så nå blir det sideveier de første 25 km alltid.
Ferdig med sideveiene bar det ut på highway 331. Denne veien er akkurat pusset opp og utvidet med mange filer og lite trafikk. Det marsjet greit mellom 120 og 140 km/t, fartsgrensen er 90 men ingen bryr seg om denne. Det var lite trafikk så her lot jeg Mr Big strekke ut. Jeg hadde lagt inn flere waypoints i Calimoto slik at jeg kunne svinge av underveis, men etter en stund bestemte jeg meg for å kjøre motorvei de første 250 km, etter dette er det ikke mer motorvei så da ville det uansett bli vanlig landevei.
Motorvei er kjedelig men effektivt milene rant unna, noen regndråper ble det, men ikke så mye at jeg måtte på med regntøy. Det ble en stopp for kaffe på motorveietappen. Da det ikke var mer motorvei ble det ny stopp for en matbit og for å toppe opp tanken. I slike hastigheter slurper Mr Big i seg adskillig mer gasohol enn når det går i 80 -90. Med en snittfart på over 100 på 250 km var forbruket rundt 0,5 på mila. Helt innafor syntes jeg.
Jeg var heldig med været helt til det var rundt 70 km igjen, da så jeg veggen i enden av ei slette. Joda bokstavelig talt en vegg av vann. Det var bare å stoppe å få på seg regnutstyret for så å kjøre inn i elendigheten. Det ble 30 km med mye regn og lav fart. Dermed røk rekorden for korteste tid hjem.
Vel hjemme viste tripptelleren 780 km og ett snittforbruk på 0,44 på hele turen. Sykkelen trenger nå en skikkelig vask, men her har det stort sette regnet siden jeg kom hjem så den står fortsatt i carporten møkkete og fæl.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tidligere mc'er Norge: Tempo Corvette - Suzuki ac 50 - Vespa 50 - Honda 600 cbr - Honda 800 vfr - Honda 700 Deuville. Thailand: Honda Vawe 125 - Yamaha Filano 115 - Honda CBR 250. Kawasaki Versys 650.
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/
I garasjen nå:Honda Africa Twin 1100 - Honda PCX 150
Min blogg
https://thailandlivet.wordpress.com/