Sikring som går?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
stianvell
Innlegg: 32
Registrert: 17 feb 2010, 18:10
Motorsykkelen din: Honda Nsr 125 1999

Sikring som går?

Legg inn av stianvell »

Hei, sikringen som er på + polen rett etter batteriet mitt, har nå gått 2 ganger med noen ukers mellomrom. startet sykkelen å kjørte 2-300 meter å var inne på kino, å 2 timer etterpå skulle jeg starte, men da var det stilt.. hva kan dette skyldes??? den nye sikringen var hel når jeg kom hjem også. :bananas
- Honda nsr 125 [uplombert]

Gammelgutt

Re: Sikring som går?

Legg inn av Gammelgutt »

Kanskje sykkelen ble fornærmet fordi du bare kjørte 2-300 meter?. :[-X

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Sikring som går?

Legg inn av Dexter »

Jeg hadde et tilfelle hvor blinklyset plutselig sluttet å virke. Jeg byttet sikring og alt fungerte, kjørte noen meter så var d slutt igjen... flere ganger... så måtte jeg gå litt mer nøye til verks, og svaret fant jeg... en dårlig isolert kabelsko til blinklyset kom borti ramma hver gang jeg svingte til høyre :knegg Isolerte den og alt var ok igjen
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Sikring som går?

Legg inn av kuleberg »

sjekk kabler som ikke går via små sikringer. dvs til starter, starter-relè. sjekk også tilførsel til en eventuelt sikringsboks om det kan lille noe løst der. Sikker på den er kortslutter når du setter deg på sykkelen? eller virker lys og slik helt til du trykker om starteren? Hvis det kan det være kortslutning på relè eller viklinger i starteren

Brukeravatar
stianvell
Innlegg: 32
Registrert: 17 feb 2010, 18:10
Motorsykkelen din: Honda Nsr 125 1999

Re: Sikring som går?

Legg inn av stianvell »

er ikke sikekr, men kan gå over ledninger osv:)
- Honda nsr 125 [uplombert]

Svar