Hva er historien bak og til MCsiden.no …
Ser første bruker er registrert 14 juni 2004 så det blir 20 år til sommeren 2024 og registrerte brukere som nærmer seg 8000 med fortsatt mange aktive brukere som har vært med lenge. Med @AJ, @Jompa og @kjellv som styrer skuta :)
Wiki for MCsiden.no - historien om forumet
Wiki for MCsiden.no - historien om forumet
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38744
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Wiki for MCsiden.no
Snart 20 år, ja... :)
Så en forholdsvis lang og ikke minst interessant historie fram til nå i sommer hvor vi ble Norges største uavhengige MC-forum her i landet, som jeg kan si jeg har vært en del av siden 2006 .
Skal prøve meg som historieforteller med noen ikke altfor lange kapitler etter hvert...
Så en forholdsvis lang og ikke minst interessant historie fram til nå i sommer hvor vi ble Norges største uavhengige MC-forum her i landet, som jeg kan si jeg har vært en del av siden 2006 .
Skal prøve meg som historieforteller med noen ikke altfor lange kapitler etter hvert...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38744
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Wiki for MCsiden.no
Min inntreden på MCsiden.no var med dette innlegget:
viewtopic.php?p=5092#p5092
Den mest aktive brukeren på den tiden var @rogg, medl. nr. 10, registrert 16. juni 2004.
Var ikke rare aktiviten på den tiden og det så egenlig ut som at forumet var i ferd med å avgå ved døden.
6Etter en aktiv periode fra juni 2004 og et stykke ut i 2005, om jeg ikke tar helt feil, sank aktivitetsnivået ganske betydelig i 2006.
Men så skjedde det noe i 2007 som endret hele bildet...
Fortsettelse følger...
viewtopic.php?p=5092#p5092
Den mest aktive brukeren på den tiden var @rogg, medl. nr. 10, registrert 16. juni 2004.
Var ikke rare aktiviten på den tiden og det så egenlig ut som at forumet var i ferd med å avgå ved døden.
6Etter en aktiv periode fra juni 2004 og et stykke ut i 2005, om jeg ikke tar helt feil, sank aktivitetsnivået ganske betydelig i 2006.
Men så skjedde det noe i 2007 som endret hele bildet...
Fortsettelse følger...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Wiki for MCsiden.no
Dette blir spennende
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure
Re: Wiki for MCsiden.no
@rogg er jo fortsatt aktiv her inne :)
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38744
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Wiki for MCsiden.no
Andre forummedlemmer som har hengt med like lenge (og lengre) må gjerne også komme på banen med sin MCsiden-historikk.
Så gjerne litt historikk fra medlemmer som har vært med fra starten og fram til 2006/2007.
Selv om det er ønskelig med en kronologisk tidsrekkefølge tåler vi litt fram og tilbake tidsmessig i historiefortellingen om MCsiden.no
Så gjerne litt historikk fra medlemmer som har vært med fra starten og fram til 2006/2007.
Selv om det er ønskelig med en kronologisk tidsrekkefølge tåler vi litt fram og tilbake tidsmessig i historiefortellingen om MCsiden.no
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38744
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Wiki for MCsiden.no
Jada. Så får vi se om han kommer på banen .
Nå som vi begge har nevnt ham i innleggene våre :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38744
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Wiki for MCsiden.no - historien om forumet
Årene raser avgårde og jeg husker ikke lenger detaljert når ting skjedde, må jeg bare erkjenne.
Men det jeg husker godt fortsatt er spenningene som oppsto da @fireman, som i sin tid startet forumet, som en del av sin Cruiser virksomhet med salg av div. MC-utstyr, valgte å tre tilbake etter lengre tids inaktivitet fra brukerne på forumet.
Aktiviteten tok seg opp igjen da jeg kom i skade (?) for å komme med en kommentar på et "konkurrerende", som utløste en tildels voldsom diskusjon, som endte med at jeg heller valgte MCsiden.no som min framtidige forumarena. Noe jeg har holdt meg til siden.
"Overgangen", for å si det slik, førte til at flere fulgte med fra det andre forumet og ga et betydelig løft til MCsiden, som nærmest hadde ligget på dødsleiet i lengre tid.
Medlemstilstrømmingen økte og MCsiden våknet skikkelig til liv!
I overgangen 2006 og 2007.
Og alt var bare velstand!
Men... så skjedde det som alltid skjer at noen gjerne vil ha en "bit av kaka"...
Fortsettelse følger...
Men det jeg husker godt fortsatt er spenningene som oppsto da @fireman, som i sin tid startet forumet, som en del av sin Cruiser virksomhet med salg av div. MC-utstyr, valgte å tre tilbake etter lengre tids inaktivitet fra brukerne på forumet.
Aktiviteten tok seg opp igjen da jeg kom i skade (?) for å komme med en kommentar på et "konkurrerende", som utløste en tildels voldsom diskusjon, som endte med at jeg heller valgte MCsiden.no som min framtidige forumarena. Noe jeg har holdt meg til siden.
"Overgangen", for å si det slik, førte til at flere fulgte med fra det andre forumet og ga et betydelig løft til MCsiden, som nærmest hadde ligget på dødsleiet i lengre tid.
Medlemstilstrømmingen økte og MCsiden våknet skikkelig til liv!
I overgangen 2006 og 2007.
Og alt var bare velstand!
Men... så skjedde det som alltid skjer at noen gjerne vil ha en "bit av kaka"...
Fortsettelse følger...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38744
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Wiki for MCsiden.no - historien om forumet
Det har skjedd mye i MCsidens historie i løpet av 20 års eksistens.
Rolige perioder for det meste, men også turbulente tider hvor jeg har vurdert å avslutte MCsiden kapittelet på nettet...
En ny era i forumets til da korte historie startet da brukeren Ragnhild entret scenen i 2008:
viewtopic.php?p=5871#p5871
En bruker som hadde god tone spesielt med @Jalmar, som leverte mange artige og lesverdige innlegg på forumet.
Samme med @Pollti og hans sarkastiske skriverier...
Som antakelig ikke alle skjønte .
Hyggelig med Ragnhild, så lenge det varte.
Inntil tiden kom da @fireman, som i sin tid startet forumet, av ulike årsaker ønsket å overlevere det til andre.
Fortsettelse følger...
Rolige perioder for det meste, men også turbulente tider hvor jeg har vurdert å avslutte MCsiden kapittelet på nettet...
En ny era i forumets til da korte historie startet da brukeren Ragnhild entret scenen i 2008:
viewtopic.php?p=5871#p5871
En bruker som hadde god tone spesielt med @Jalmar, som leverte mange artige og lesverdige innlegg på forumet.
Samme med @Pollti og hans sarkastiske skriverier...
Som antakelig ikke alle skjønte .
Hyggelig med Ragnhild, så lenge det varte.
Inntil tiden kom da @fireman, som i sin tid startet forumet, av ulike årsaker ønsket å overlevere det til andre.
Fortsettelse følger...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering