Har nok tenkt at dette kom til å skje en dag.
Og nå er det et faktum; Bike og MC-Avisa slår seg sammen:
https://www.mcavisa.no/nyheter/bike-og- ... et/19.4670
Noen tanker om dette?
MC-magasiner slår seg sammen
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37944
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
MC-magasiner slår seg sammen
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MC-magasiner slår seg sammen
Det er ikke alle ekteskap som blir bra uten sammenligning med denne saken, tenker på MCM og Classic Bike. Sistnevnte som jeg abonnerte på var virkelig bra men etter ekteskapet med MCM var det ikke noe som tiltalte meg mer.
De som kjøpte Bike kjøpte også MC-Avisa, så da blir valget enkelt for oss :). Leser nå om Bike sin store satsing i alle nordiske land
De som kjøpte Bike kjøpte også MC-Avisa, så da blir valget enkelt for oss :). Leser nå om Bike sin store satsing i alle nordiske land
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Re: MC-magasiner slår seg sammen
Er det noen som kjøper sånt lenger idag da? Finner jo samme informasjon gratis på nett, og journalister som er avhengig av en importørs gunst for å overleve er jo ikke nødvendigvis noe mer korrekt og bra informasjon enn disse youtubere f.eks som legger ut informasjon?
- Domino
- Innlegg: 1065
- Registrert: 06 jul 2020, 23:03
- Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
- Sted: Troms
Re: MC-magasiner slår seg sammen
Jeg abonnerer på Bike, og synes det er godt å det liggende på nattbordet eller toalettet for å kunne lese litt av og til.
Til sammenligning: Som mangeårig pistolskytter fikk jeg tidligere Skytternytt i postkassen. Det ble lest fra perm til hver gang (10 nr/år). For noen år siden gikk Skytterforbundet ut til å gi ut bladet kun digitalt. Etter det har jeg lest maks ett nr. Så det er fortsatt rom for papirlesestoff!
Til sammenligning: Som mangeårig pistolskytter fikk jeg tidligere Skytternytt i postkassen. Det ble lest fra perm til hver gang (10 nr/år). For noen år siden gikk Skytterforbundet ut til å gi ut bladet kun digitalt. Etter det har jeg lest maks ett nr. Så det er fortsatt rom for papirlesestoff!
-
- Innlegg: 59
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Sted: Samnanger, Vestland
Re: MC-magasiner slår seg sammen
Mykje det same med Mc-Bladet til Nmcu, vart digitalt det og, har vel lest 1 gongDomino skrev: ↑11 sep 2023, 12:17 Jeg abonnerer på Bike, og synes det er godt å det liggende på nattbordet eller toalettet for å kunne lese litt av og til.
Til sammenligning: Som mangeårig pistolskytter fikk jeg tidligere Skytternytt i postkassen. Det ble lest fra perm til hver gang (10 nr/år). For noen år siden gikk Skytterforbundet ut til å gi ut bladet kun digitalt. Etter det har jeg lest maks ett nr. Så det er fortsatt rom for papirlesestoff!
Re: MC-magasiner slår seg sammen
Men Skytternytt er også et godt eksempel på at artikler på en nettside er bedre å lese enn halvannen måned gamle saker. Nettpublikasjon er forøvrig djevelens verk på jord. Ufattelig utakt med tiden.Domino skrev: ↑11 sep 2023, 12:17 Jeg abonnerer på Bike, og synes det er godt å det liggende på nattbordet eller toalettet for å kunne lese litt av og til.
Til sammenligning: Som mangeårig pistolskytter fikk jeg tidligere Skytternytt i postkassen. Det ble lest fra perm til hver gang (10 nr/år). For noen år siden gikk Skytterforbundet ut til å gi ut bladet kun digitalt. Etter det har jeg lest maks ett nr. Så det er fortsatt rom for papirlesestoff!
Re: MC-magasiner slår seg sammen
Mange år siden jeg har abonnert på dedikerte magasin, det eneste som kommer regelmessig er KNA sitt magasin fordi jeg er medlem der :)JoeHugin skrev: ↑11 sep 2023, 10:11 Er det noen som kjøper sånt lenger idag da? Finner jo samme informasjon gratis på nett, og journalister som er avhengig av en importørs gunst for å overleve er jo ikke nødvendigvis noe mer korrekt og bra informasjon enn disse youtubere f.eks som legger ut informasjon?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37944
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-magasiner slår seg sammen
Hyggelig å bli nevnt lederartikkelen i siste nummer av MC-avisa :):
Selv om min fartstid i MC-avisa ikke ble veldig lang.
Så blir det interessant å se hvor lenge MC-folket vil ha MC-blader på papir...
Fusjoner som dette som nå skjer med Bike og MC-avisa er ikke rent sjeldent illevarslende tegn på at den papirbaserte magasindøden ikke er veldig langt unna...
Dessverre .
Selv om min fartstid i MC-avisa ikke ble veldig lang.
Så blir det interessant å se hvor lenge MC-folket vil ha MC-blader på papir...
Fusjoner som dette som nå skjer med Bike og MC-avisa er ikke rent sjeldent illevarslende tegn på at den papirbaserte magasindøden ikke er veldig langt unna...
Dessverre .
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: MC-magasiner slår seg sammen
Med deres satsing i alle nordiske land tror du ikke det vil bli digital tilgang også …
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37944
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-magasiner slår seg sammen
Det blir det helt sikkert. Og ikke minst i større omfang enn hva tilfellet er i dag.
Men tror likevel ikke at dette blir en fullgod erstatning som mange MC-Avisa og Bike-lesere setter pris på, nemlig parpirversjonen av magasinene.
Ikke på kort, men kanskje på lengre sikt.
Men innen da er jeg redd begge publikasjonene er historie...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering