Et forumtreff i svenske Dalsland tror jeg fort kan bli veldig bra

Ikke veldig langt unna Ed og MC-museet der:
http://www.mc-dalsland.se/
Som jo kan være et av mulig flere reisemål på fellesturen :) .
Et forumtreff i svenske Dalsland tror jeg fort kan bli veldig bra
For min del (som fremdeles fersk mcdist) hadde jeg satt pris på noe som Cantus forslår. Men det er vel utrolig strekk i laget når det kommer til kompetanse og ferdigheter. Jeg forstår det ikke er like interessant for garva veteraner som har kjørt og skrudd hele livet som det er for en fersking som meg som jobber på kontor og har 7 tommeltotter.Canutus skrev: 21 aug 2023, 15:59 Men kunne det vært en idé hatt treffet ett sted der en kunne laget en lørdagsaktivitet som samtidig gir god mulighet for sosial kontakt?.
Eksempler kan være kjeglekjøring, banedag, Mekke/vedlikeholds tips/triks, miniforedrag mm.
Det er jo bare å banke nedover E45 så er du der i løpet av "noen" timerJompa skrev: 23 sep 2023, 23:03Der virker interessant.
Ca 55 mil kortere enn til Setesdal.
Mao tre moderate dagsetapper.
22 iflg NAF reiseplanlegger
Småtterier for langdistansefinnmarkingerrolf-arne skrev: 24 sep 2023, 18:29 Akkurat 2001 km , eller 20 tima hjemmefra
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
Det er alltid noe å plukke opp på treff, kommer det opp et spørsmål så kan det fort bli en kvelds argumentasjon om mulighetene som spørsmålet omhandler.BjørnSover skrev:For min del (som fremdeles fersk mcdist) hadde jeg satt pris på noe som Cantus forslår. Men det er vel utrolig strekk i laget når det kommer til kompetanse og ferdigheter. Jeg forstår det ikke er like interessant for garva veteraner som har kjørt og skrudd hele livet som det er for en fersking som meg som jobber på kontor og har 7 tommeltotter.Canutus skrev: 21 aug 2023, 15:59 Men kunne det vært en idé hatt treffet ett sted der en kunne laget en lørdagsaktivitet som samtidig gir god mulighet for sosial kontakt?.
Eksempler kan være kjeglekjøring, banedag, Mekke/vedlikeholds tips/triks, miniforedrag mm.
Forstår det. Kan fort balle på seg og bli for mye for den som skal arrangere det. Kurs, banekjøring, foredrag arrangeres ofte lokalt i andre fora også.AJ skrev: 24 sep 2023, 18:49 Også betyr det nødvendigvis mer organisering og kanskje også krav til lokaliteter om vi skal legge opp treffene til å inneholdxe miniforedrag og en form for ldettvarianter av mekkekvelder.
God tanke og godt innspill, @Canutus og @BjørnSover , men tror altså det kan bli litt for mye opplegg, som igjen noen må ta ansvar for å få gjennomført på en god måte.
Bakgrunnen for forslaget var at det var nevnt ett sted at det var ønskelig å få med litt flere på treff.Canutus skrev:Nå er ikke jeg noe ivrig treffgjenger (bortsett ifra en kveldstur til treffet -22), og ikke vet jeg om hvordan tidligere treff er blitt gjennomført.
Men kunne det vært en idé hatt treffet ett sted der en kunne laget en lørdagsaktivitet som samtidig gir god mulighet for sosial kontakt?.
Prisverdig forslag, ingen betenkeligheter med å få uttrykt akkurat det.Canutus skrev: 25 sep 2023, 21:47Bakgrunnen for forslaget var at det var nevnt ett sted at det var ønskelig å få med litt flere på treff.Canutus skrev:Nå er ikke jeg noe ivrig treffgjenger (bortsett ifra en kveldstur til treffet -22), og ikke vet jeg om hvordan tidligere treff er blitt gjennomført.
Men kunne det vært en idé hatt treffet ett sted der en kunne laget en lørdagsaktivitet som samtidig gir god mulighet for sosial kontakt?.
Nye på forumet eller noen som er mindre aktive, tror jeg er lettere å få med på treff om det er en form for "aktivitet" en kan samles om.
Men ja, det koster litt organisering.
Godt tips.mekkern skrev: 27 sep 2023, 23:29 Hvis jeg skulle laget en rute ville jeg nok lagt turen innom Håverud og Brudfjellsveien..
https://nn.m.wikipedia.org/wiki/H%C3%A5verud
http://www.mctouring.one/2021/05/22/bru ... -dalsland/
For min del , må jeg si at det blir Dalsland noen dager neste år uansett, i forkant eller etterkant av vårt treff.. gode ideer ble til flere..AJ skrev:Godt tips.mekkern skrev: 27 sep 2023, 23:29 Hvis jeg skulle laget en rute ville jeg nok lagt turen innom Håverud og Brudfjellsveien..
https://nn.m.wikipedia.org/wiki/H%C3%A5verud
http://www.mctouring.one/2021/05/22/bru ... -dalsland/
Takker for det!
Vi har ikke bundet oss til masta hva gjelder datoer. Selv om vi fram til treffene vi har hatt siden 2017 har landet på nest siste helg i august.Kjellrf skrev: 28 sep 2023, 14:59 Siste hele helg i august (23-25 august) er det Troll-rally, Norges eldste, og fortsatt ett av de største treff. Ikke så bra helg å legge andre aktiviteter til...
Ellers er Håverud med akvedukten en flott plass å bruke litt tid på, skal dit i selskap 16-18.august neste år
Ett par som var med i mc-klubben min tidligere, har stuga der.
Kjører fortsatt på jobb, er ofte et par minusgrader på morgenen men fortsatt jordvarme så glatt er det ikke. I hvertfall om det er tørre veier.AJ skrev: 17 okt 2023, 19:46 Da er vel sesong -23 på hell for de fleste, vil jeg tro. Og tiden er moden for fiske fram igjen denne tråden.
Gir den litt ekstra prioritert slik at brukerne blir minnet på det blir forumtreff neste år også. Sør-øst i Norge eller enda lenger sør-øst... i Sverige :):
viewtopic.php?p=430992#p430992
Andre innspill er selvsagt fortsatt velkomne.
Det å dekke ønsker og behov til så mange som mulig vil være vinn vinn for forum treffet, på Sølvgarden som nevnt hadde vi alle muligheterGammelsmurfen skrev: 18 okt 2023, 00:16Personlig så er jeg nesten allergisk mot å sove på campingplasser og må bo på hotel, men vet jo at det slett ikke gjelder alle. Et sted liknende årets treff på Sølvgården hadde vært fantastisk. Mulig at det er unikt med tanke på at det er hotel, motel og campingplass/hytter på en og samme plass, men noe sånt dekker i hvert fall alle ønsker, behov og lommebøker. Eller et sted hvor det er et ordentlig hotel i nærheten av en campingplass (gangavstand helstAJ skrev: 17 okt 2023, 19:46 Da er vel sesong -23 på hell for de fleste, vil jeg tro. Og tiden er moden for fiske fram igjen denne tråden.
Gir den litt ekstra prioritert slik at brukerne blir minnet på det blir forumtreff neste år også. Sør-øst i Norge eller enda lenger sør-øst... i Sverige :):
viewtopic.php?p=430992#p430992
Andre innspill er selvsagt fortsatt velkomne.
), så har treffdeltagerne mulighet til å velge hvor den sosiale biten på kveldene skal foregå etter været kanskje.