Problem med bensintilførselen?

Med flere og flere veteransykler, særlig fra de japanske produsentene er tiden inne for eget veteransykkel-forum.
Velkommen til alle veteraneiere om å fortelle historier og legge ut bilder!
Jobbi Blø
Innlegg: 9
Registrert: 19 okt 2023, 14:18
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 650 maxim 1981

Re: Problem med bensintilførselen?

Legg inn av Jobbi Blø »

Domino skrev: 25 okt 2023, 08:41 Det skal ikke ha så mye å si hvor mye sug det er. Bensinkranen er enten åpen eller stengt. Så det virker som det kommer for lite bensin når den er åpen. Jeg tenker tett sil.
Hei! Skal bruke prime åppningen på kranen da skal det renne direkte uten vakuum. Må antakeligvis bytte pakning hvis jeg tar opp kranen vet du hvor får jeg tak i den?

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1054
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Problem med bensintilførselen?

Legg inn av Domino »

Sjekk med nærmeste Yamaha-forhandler. Eller finn delenummeret og søk det opp på Ebay. Og da handler du like gjerne en ekstra just in case.

Brukeravatar
Domino
Innlegg: 1054
Registrert: 06 jul 2020, 23:03
Motorsykkelen din: 1992 Kawasaki ZX-6, 2011 Triumph Tiger 800
Sted: Troms

Re: Problem med bensintilførselen?

Legg inn av Domino »

Jeg tror jeg hadde kjøpt et repsett og tatt en gjennomgang av bensinkranen. Jeg ser Wemoto har repsett til €29,38.

Jobbi Blø
Innlegg: 9
Registrert: 19 okt 2023, 14:18
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 650 maxim 1981

Re: Problem med bensintilførselen?

Legg inn av Jobbi Blø »

Domino skrev: 25 okt 2023, 12:56 Jeg tror jeg hadde kjøpt et repsett og tatt en gjennomgang av bensinkranen. Jeg ser Wemoto har repsett til €29,38.
Hei! Prime innstillingen på krane, da renner det direkt og vakuum er på ON. Testet prime innstillingen nå og der rant det godt. De to innstillingene går i gjennom samme filter? Hvis så, så er det ikke filtret.

mekkern
Innlegg: 7591
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Problem med bensintilførselen?

Legg inn av mekkern »

Jeg gjentar bare det jeg allerede har sagt... :knegg .
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Jobbi Blø
Innlegg: 9
Registrert: 19 okt 2023, 14:18
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 650 maxim 1981

Re: Problem med bensintilførselen?

Legg inn av Jobbi Blø »

mekkern skrev: 23 okt 2023, 21:38 Demonter og rengjør forgasserene-ALLE dyser flottørnåler og emlusjonsrør-sjekk at membraner er hele og at forgasserstemplene går lett.
Spray denne gjennom alle kanaler og dyser for å sjekke at det er åpent-https://www.thansen.no/bil/bilpleie/ren ... /pn1240266
Nye plugger.
Tøm tanken-fersk bensin

Bruk kun 98oktan.
Hei! Demonterte og rengjorde forgasseren i helga. Alle dyser og kanaler ble renset (mange var tett), stemplene og flotørnåler virket ok. Når alt var på plass går den fortsatt ikke. Får start med startgass, men det er det. Har bestilt rep sett til forgasser og bensinkanne og nytt luftfilter og tar det derifra. Legger inn resultatet når det er gjennomført. Mvh Jobbi

mekkern
Innlegg: 7591
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Problem med bensintilførselen?

Legg inn av mekkern »

Du satte krana på pri en stund før du testet å starte regner jeg med?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar